عطر

15 عطر زنانه مناسب پاییز

womens-fall-suggestion

یکی از تصمیمات سختی که گاها آن را تجربه میکنیم خرید عطر اورجینال است. شاید خود فرایند خرید عطر ساده به نظر برسد اما در انتخاب رایحه مناسب، سلیقه، فصل، موقعیت استفاده، قیمت و … پارامترهایی هستند که باید در هنگام خرید ادکلن زنانه مناسب آنها را مد نظر قرار دهیم. یکی از این پارامترها که نقش تعیین کننده در انتخاب صحیح یک عطر دارند فصل و شرایط دمایی است که باید به آن توجه شود. اصولا عطرهای خنک مناسب فصول گرم‌تر سال هستند. هرچه دما و روزهای سال رو به سردی می‌روند باید به سراغ عطرهای گرم‌تر برویم. پاییز فصلی است که دمایی نسبتا معتدل دارد. نه آنقدر گرم که بتوان از عطرهای خنک استفاده کرد و نه هنوز آنقدر سرد که بتوان عطرهای بسیار گرم را پوشید.
در ادامه این مقاله از سایت ایریکت تعدادی از بهترین عطرهای پاییزی زنانه را به شما معرفی خواهیم کرد؛ اما قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم در راستای همین مقاله پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله بهترین عطرهای پاییزی مردانه بزنید.

1 .اگنر استارلایت (Aigner Starlight)

عطر استارلایت از برند اگنر از خوشبو ترین و خاص ترین عطرهای زنانه به شمار می رود. این محصول که در سال 2008 ساخته شده است، در نت ابتدایی خود با بوی آناناس و ترنج کار خود را آغاز میکند. در نت وسط یا همان قلب رایحه، زیره سیاه، توت فرنگی و یاس خودنمایی می‌کند و در نت پایانی و اصلی خود نعناع هندی حضور خود را نمایان میکنند، حال آنکه  مشک، وانیل و چوب صندل سفید آن را یاری می‌کند. این رایحه مختص بانوان صاحب سبک و با ظرافت از عصر حاضر، طراحی و تولید شده است.

2 . کلوین کلین بیوتی (Calvin Klein Beauty)

محصولی جدید با طراحی ظریف و مجلل و رایحه‌ای زیبا و با شکوه از برند کلوین کلین که در سال 2010 توسط Sophie Labbe طراحی و تولید شد. اگرچه در ساخت آن تنها از سه اسانس استفاده شده اما به گونه‌ای ترکیب شده‌اند که در عین سادگی رایحه‌ای خاص را خلق کرده‌اند. عطر غالب بیوتی یاس است، یاسی با طراوت و کمی علف گون که البته به نظر می رسد با رایحه گلهای دیگری هم ترکیب شده است. اگرچه رایحه سدر در نت نهایی آن قرار دارد با این حال عطر سنگین نشده و کاملاً ملایمت خود را حفظ کرده است. عطر سی کی بیوتی دارای حالتی صابونی و درخشان نیز می باشد که آن را از تندی کمی که در آن به کار رفته میگیرد. این عطر مناسب خانم هاییست که اعتماد به نفسی درونی را تجربه می کنند و نیاز به تحسین های بیرونی ندارند. به تعقل، تفکر و برتری خود واقفند و ظاهر خود را آراسته و ساده نگاه می دارند.

3 . الیزابت آردن خیابان پنجم (Elizabeth Arden 5th Avenue)

عطر زنانه الیزابت آردن خیابان پنجم در سال 1996 توسط طراحی بنام آنه گاتلیب طراحی و روانه بازار شد. خیابان پنجم نام خیابانی مشهور و قدیمی در نیویورک است که بواسطه ساختمان‌ها و اماکن معروفی که در آن قرار گرفته شهرت یافته است. رایحه این عطر زنانه آمیزه‌ای از گل های معطر و ادویه های شیرین میباشد. در نت اولیه آن یاس بنفش، مگنولیا، نارنگی، گل برف، ترنج و شکوفه لیموترش و بدنبال آن در نت میانی گل مریم، بنفشه، رز، میخک صد پر، یاس، جوز، گل یلانگ و هلو و در پایان چوب صندل سفید، ادویه گل میخک، زنبق، عنبر سائل، مشک و بوی شیرین وانیل را احساس میکنیم. رایحه‌ای تند و شیرین از یاسی منحصر به فرد. بیانگر بانویی ثروتمند و توانگر که در کمال شکوه و وقار در خیابانهای لوکس نیویورک قدم میزند و رایحه عطر خود را به رخ همگان می کشد. پس از گذشت 14 سال این عطر همچنان مدرن و به روز است.

4 . لالیک لپرفیوم (Lalique Le Parfum)

عطر زنانه لالیک لپرفیوم (لپقفم) از برند سرشناس لالیک، در سال 2005 و با طرحی از دومینیک روپیون مشهور طراحی و به بازار عرضه شد و به عنوان پرفروشترین و محبوبترین عطر زنانه لالیک از بدو تولید تا زمان حال توانست طرفداران زیادی را از آن خود کند. رایحه اولیه، فلفل صورتی، ترنج و گیاهان هندی، رایحه میانی، بادام، یاس و گل آفتاب‌گردان ارغوانی، رایحه پایانی و اصلی، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل و دانه های تونکا میباشد. لالیک لپقفم زنی مسافر است که فاصله بین قلب و روح خود را در رویارویی با ماجراجویی‌های بین مسیر طی می‌کند. طی این سفر، ترس‌هایش سد راه او می‌شود اما روحیات مثبت و شاد وی همانند گذرنامه‌ای برای عبور از موانع عمل می‌کنند. گرچه برخی مسائل بهتر است یک راز باقی بمانند، او علاقه‌مند به کنجکاوی است؛ او به سحر و جادو معتقد است و می‌خواهد قلب او توسط یک جادوگر طلسم شود.

5 . لالیک ساتین (Lalique Satine)

عطر زنانه ساتین محصول سال 2013 توسط ناتالی لارسون طراحی و توسط کمپانی لالیک به بازار عرضه شد. طراح هنگام ساخت رایحه این عطر زنانه، نظر به تداعی هیجان و رقص داشته و با الهام از این حالات این یادداشت زیبا را طراحی نموده است. در رایحه ابتدایی آن آمیزه­ای از گل­های روناسیان، یاسمن و گل آفتاب پرست را دارا بوده که جای خود را در ادامه به رایحه میانی با ترکیبی از دانه تونکا، فلفل صورتی و وانیل داده و در نهایت کار خود را با ترکیبی از نعناع هندی، چوب صندل سفید و خس خس به پایان میرساند. طراحی بطری آن همانند سایر محصولات لالیک، بسیار شیک، لوکس و زیبا بوده و همراه با برش­های مدور و منظم کریستالی و دارای  نمایی متفاوت میباشد و ظرافت خوبی در آن نهفته است. لالیک ساتین با در نظر گرفتن رایحه‌­ای غنی و همه پسند، ظاهری شیک و قیمتی مقرون به صرفه، گزینه­‌ای بسیار مناسب و ایده­آل برای هدیه دادن به شمار میرود.

6 . کلوین کلین ایفوریا (Calvin Klein Euphoria)

ایفوریا را باید محبوبترین ادکلن زنانه چند سال اخیر نامید که تناسب عجیبی با آنچه یک خانم از یک عطر شیک و جذاب با قیمتی معقول می خواهد، دارد. عطر ایفوریا زنانه به قدری محبوب است که همیشه اولین انتخاب مغازه داران برای پرکردن ویترین هایشان است. euphoria در سال 2005 توسط Dominique Ropion و Carlos Benaim و Loc Dong ساخته شد. در نت ابتدایی انار، در نت میانی رایحه لوتوس و ارکیده و در نت پایانی این عطر خوشبو، مشک، عنبر، چوب ماهون و گل بنفشه را میتوان احساس کرد. قیمت مناسب، پخش بوی بالا و ماندگاری بلند مهمترین دلایل محبوبیت این رایحه جاودانه است.

7 . بربری لندن (Burberry london)

دسته گلی برای زنانی که می­خواهند کلاسیک، زنانه و خاص بنظر برسند. رایحه­ای با بویی قوی از گل؛ عطر بربری لندن زنانه که در سال 2006 توسط Dominique ropion و Jean-marc chaillan ساخته شده است، همچنان طرفداران خود را در بین خانم‌های ایرانی حفظ کرده است. نت اولیه نارنگی و گل رز و در نت میانی بوی گل یاس، گل تیاره و گل صد تومانی و در نت آخر مشک را استشمام میکنیم. نت اولیه عطر با رایحه­ای خنک و میوه­ای باز میشود و پس از چند دقیقه کوتاه بوی اولیه جای خود را به رایحه­ای گل مانند و کرمی میدهد. در نهایت با بویی از گل، گرمایی ملایم، عمیق و کمی تلخ روی پوست ماندگار میشود. بربری لندن به دلیل محبوبیت و فروش بالا در بین خانم­ها، رایحه نیمه کلاسیک و نسبتا رسمی، ماندگاری و پخش بوی قابل قبول و قیمت مناسب، یکی از بهترین گزینه­هایی است که می­توانید به عنوان هدیه برای روز مادر در نظر بگیرید.

8 . کلوین کلین ریویل (Calvin Klein reveal)

ریویل زنانه در سپتامبر ۲۰۱۴ توسط Jean Marc Chaillan و Bruno Jovanovic طراحی و به بازار آمد. در ترکیبات ساختار هرمی کلوین کلین ریویل و در نت اولیه نمک، فلفل صورتی، فلفل سیاه و فلفل سفید حضور دارند و این یعنی آغازی کاملا ادویه‌ای! اما در نت میانی اوضاع متفاوت است و رایحه پودری زنبق در کنار بوی عنبر فضا را تغییر می‌دهند. در نت پایه اما فضای کار چوبی می‌شود و این اتفاق نتیجه حضور چوب صندل، خس خس و کشمران در این نت است. این در حالی است که مشک نیز آنها را همراهی می‌کند. رایحه غالب آن حالت گرمی از چوب صندل و رگه هایی از نمک دریایی می­باشد که با آن  شوری آب دریا را بروی تخته موج سواری به خوبی احساس خواهید نمود و حس فرح بخشی ورزش اسکی بروی آب را برایتان تداعی خواهد کرد. این محصول با لطافت و ملایمت بی پایانی که دارد همچون نوازشی دلچسب بر روی پوست، شما را مست خود می­کند.

9 . دلچه گابانا د وان (Dolce & Gabbana The One)

عطر دِ وان زنانه از برند دلچه گابانا در سال 2006 طراحی و معرفی گشت و پیش بینی میشد به یکی از استثنایی‌ترین عطرهای زنانه بدل شود که فروش بالای آن مهر تاییدی بر این گمانه‌زنی‌ها بود. نت اولیه این محصول لیچی، ترنج، هلو و نارنگی و در نت میانه گل برف، سدر، یاس و آلو و در پایان رایحه وانیل، مشک، عنبر سائل و خس خس به مشام میرسد. رنگ و طراحی شیشه آن نیز با رایحه‌اش تناسبی بی نظیر دارد؛ رایحه‌ای به درخشش طلا، عمیق و گرم همچون خورشید؛ رایحه‌ای که محصول رویا پردازی طراحان است مختص زنانی استثنائی که خواستار تک بودن هستند و نه‌ تنها با ظاهر بلکه با رفتارها و دنیای درونشان مدام توجه دیگران را جلب میکنند. ترکیبی شیرین، پودری، کاملا زنانه و مجلل که خاطره‌ای ماندگار را در اذهان رقم می زند و مانند تمام محصولات شرکت D&G دارای هویتی خاص و افسونگر است.

10. روبرتو کاوالی ادو پرفیوم (Roberto Cavalli Eau De Parfum)

عطر زنانه روبرتو کاوالی ادوپرفیوم، محصول سال 2012 از برند روبرتو کاوالی است که توسط طراح معروف Louise Turner طراحی و عرضه شد. در رایحه و نت ابتدایی آن تنها ترکیبی از فلفل صورتی دیده می‌شود که حرارت و گرمی آن با شکوفه پرتقال آفریقایی موجود در رایحه میانی پیوند خورده و با وانیل و دانه تونکا و صمغ نوعی گیاه در رایحه پایانی و اصلی به اتمام میرسد. عطر زنانه روبرتو کاوالی بر پایه نت‌های شکوفه پرتقال خلق شده و مختص بانوان خوش‌اندام و جذابی است که عاشق طرح‌های پوست حیوانات هستند و از قرار گرفتن در کانون توجه لذت می‌برند و نمادی از زیاده روی، خوشگذرانی و ظرافت زنانه ایتالیایی است.

11. دیور جادور (Dior J'adore)

عطر دیور جادور لایق خانم­‌هایی است که دوست دارند دقیقا در کانون توجهات مردم قرار گیرند و مدرن بودن، خاص بودن، قدرتمند بودن و روحیه جوان خود را به رخ تمام جهان بکشند و آمادگی خود را برای داشتن روحیه شاد و خوش به همه اثبات کنند. این عطر در سال 1999 توسط برند نام آشنای کریستین دیور و با طرحی از Calice Becker معرفی شد. رایحه ابتدایی این عطر را مگنولیا، خربزه، هلو، گلابی، ترنج و نارنگی تشکیل داده است. رایحه­‌هایی هر چند گرم که با ملایمتی خاص همراه شده است. رایحه میانی آن از گل مریم، آلوچه، بنفشه، ارکید، فریزیا، یاسمن، زنبق و رز تشکیل شده است و در نهایت رایحه پایانی آن را مشک، وانیل، سدر و تمشک تشکیل داده‌­اند. جادور عطریست طلسم­‌انگیز، مدرن و  باوقار که جزء پرفروشترین و ماندگارترین عطرها در تاریخ صنعت عطرسازی جهان می­‌باشد. یاد آور دسته گلی است زیبا که عروسان در دست می­‌گیرند؛ پاک، خالص، عمیق، نجیب، شیک و پر زرق و برق با گرمایی ملایم، عاشقانه و مخمل­گون.

12. مون گرلن (Mon Guerlain)

عطر مون گرلن از برند سرشناس و کهنه کار گرلن در سال 2017 و با طراحی Thierry Wasser و Delphine Jelk به منظور ادای احترامی به روح قدرتمند، آزاد و جذاب زن امروزی طراحی و عرضه شد. به گفته ژاک گرلن، این شرکت در ساخت عطریات زنانه خود از ویژگی های بانوان تحسین برانگیز ایده گرفته است و در همین راستا آنجلینا جولی هنرپیشه سرشناس هالیوودی به عنوان چهره تبلیغاتی این عطر انتخاب شد. گرلن مون در نت ابتدایی با رایحه اسطوخودوس و ترنج شروع می‌شود؛ سپس در نت میانی با رایحه گل یاس برزیلی و زنبق ادامه می‌یابد و در نت پایانی وانیل، چوب صندل و کومارین تکمیل کننده رایحه این عطر زنانه می‌باشند. طراح گرلن مون در خلق این محصول از نت‌های زنانه و انتخاب‌ها، رویا و عواطفی که زنان مدرن را تداعی می‌کند، الهام گرفته است.

13. ایو سن لورن سینما (Yves Saint Laurent Cinema)

به دنبال رایحه‌ای گرم هستید؟ آزار دهنده نبوده، ملایم و نرم باشد؟ لوکس و مجلل، با اعتماد به نفس، شاد و درخشان، رمانتیک و پر جلا؟ جذاب و هوس انگیز و …؟!  سینما انتخاب خوبی خواهد بود!! رایحه‌ای دل­ انگیز و بسیار موفق از ایو سن لورن که در سال 2004 معرفی شد. عطر سینما با ترکیبی کمی باطراوت و ترش مزه از پوست نارنج باز می­‌شود در همین بین رایحه‌ای وانیلی(شیرین) و پودری که شباهت خفیفی به تنباکو نیز دارد در آن حس می‌­شود. طراوت بسیار ضعیف و زودگذر فوراً حذف می­‌شود و جای آن را عطر وانیلی – پودری که با گلها و گرمایی ابریشمین ترکیب شده است، می­‌‌گیرد. بسیار پر جلا و درخشان! کاراکتر این عطر بانویی است که برای جلب نظر نیازی به چیزی ندارد، وقتی وارد می­‌شود جلوه خاص او با اعتماد به نفس و گیرایی در آمیخته و تمامی نگاه ها را به خود معطوف می‌کند. او بر جذابیت و گرمای وجودی خود واقف است و به دست آوردنش سخت است! سوپر استاری واقعی که در جمع همچون طلا می­‌درخشد.

14. ایو سن لورن اله (Yves Saint Laurent Elle)

«ما انتظار رایحه‌ای نوین و در عین حال جلوه‌گر را در قالب عطری مدرن کلاسیک داریم». این جمله‌ای است که برای ایو سن لورن اله بعنوان جمله­ تبلیغاتی استفاده شد. یکی دیگر از محصولات نوظهور و تازه شرکت ایو سن لورن که در پاییز 2007 توسط Jacques Cavallier و Cresp Oliver طراحی و معرفی گردید و همانطور که انتظار می­رفت توانست در میان دختران جوان جایگاه خود را پیدا کند. در رایحه ابتدایی آن رایحه غالب مرکبات به همراه گل صد تومانی و لیچی آمده و در رایحه میانی­اش دانه‌های قرمز و یاس نت قبلی را دنبال کرده و در انتها رایحه اصلی و پایانی آن با نعناع هندی و خس خس به پایان می‌رسد. نت ابتدایی آن حالتی بسیار گرم و شیرین دارد. در ادامه حضور تندی نعنایی و خنکای رزماری موجب می‌شود تا گرما و شیرینی elle متعادل‌تر شود. elle رایحه­‌ای بسیار خاص دارد و مختص دوستداران عطرهای سنگین، قوی و مجلل طراحی شده است.

15. ایو سن لورن لیبر (Yves Saint Laurent Libre)

عطر زنانه لیبر (لیبق) از برند ایو سن لورن در سال 2019 با طرحی از دو طراح بنام صنعت عطر، کارلوس بنایم و آنه فیلیپو طراحی و به بازار عرضه شد. در مسیر بویایی این عطر و در ابتدا ترکیبی از پرتقال ماندارین، برگ نارنج، انگور سیاه و اسطوخودوس به مشام می‌رسد. نت میانی شامل ترکیباتی از گل یاس، شکوفه درخت پرتقال و اسطوخودوس است و در نت پایانی شاهد حضور نت‌هایی همچون وانیل ماداگاسکار، مشک، عنبر و سدر هستیم. لیبق در زبان فرانسه به معنای آزاد است و این عطر ادای احترام به ارزش ثابت و همیشگی برند ایو سن لورن یعنی رهایی و آزادی است؛ رهایی و آزادی به شکلی تمام و کمال که قدرت انتخاب‌های خودتان را داشته باشید و زندگی را آنگونه که باب میل خودتان است تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *