آرایشی و زیبایی, راهنمای خرید

تونر و میسلارواتر چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

یک پاک کننده آرایش خوب، پاک کننده‌ای هست که تا جای ممکن و به راحتی، پوست رو از مواد آرایشی و آلودگی‌ها پاک کنه و چه بهتر که بعد از استفاده، نیازی به آبکشی نداشته باشه. برای این منظور تونر و میسلارواتر گزینه‌های مناسبی بین لوازم آرایشی هستن؛ اما کدوم یکی لازمه یا کارایی بهتری داره؟

تونر یک پاک کننده قوی هست که دارای آنتی اکسیدان و گلیسیرینه و قادره تا میزان PH پوست رو تنظیم کنه. زمانی که آرایش دارید باید اول پوست رو با یک شوینده مثل فوم یا ژل یا … که نیاز به آبکشی داره شستشو بدید و بعد از آبکشی، از تونر به عنوان تکمیل شستشو استفاده کنید. تونرها به دلیل آبکی بودن، به راحتی درون منافذ پوست نفوذ میکنن و کثیفی و آلودگی‌های پوست رو بیرون میکشن. تونرها در دو دسته متفاوت برای پوست‌های خشک و چرب وجود دارن. گروه اول دارای نرم کننده هستن و برای پوست‌های خشک و همچنین دور چشم استفاده میشن. گروه دوم برای کنترل چربی پوست مناسبن اما نمیشه از اونها برای پاک کردن آرایش دور چشم استفاده کرد.

میسلارواتر از ترکیب آب و روغن که شامل تعداد زیادی مولکول میسل کوچیک هست تشکیل شده. هر میسل از جمع شدن یک یا چند سورفکتانت به وجود اومده. سورفکتانت مولکول‌هایی هستن که یک قطب اونها  دوستدار آب و روغن رو دفع می­کنه و قطب دیگه اونها دوستدار چربی و آب رو دفع می­کنه! میسلارواترها قدرت پاک کنندگی بالاتری نسبت به تونرها دارن؛ آرایش، آلودگی و مخصوصا مواد آرایشی چرب رو مثل آهنربا جذب و پوست رو با یک حرکت تمیز و نرم میکنن. اما میسلارواتر پوست صورت رو به صورت سطحی پاک میکنه و امکان پاک کردن عمقی باقیمانده آرایش و منافذ پوست رو نداره.

اما سوال اینجاست که آیا هم تونر و هم میسلارواتر لازمه؟

جواب درست اینه که بله؛ علی رغم اینکه تونر و میسلارواتر هر دو پاک کننده هستن اما کاربردهای متفاوتی دارن. به طور خلاصه برای شستشوی اصولی صورت باید چند مرحله رو طی کنین:
اول با استفاده از میسلارواتر آرایش صورت رو به طور کامل پاک کنین. بعد با استفاده از فوم یا ژل شوینده پوست صورت رو شستشو بدید و در نهایت برای تنظیم PH پوست و پاک کردن عمقی باقیمانده آرایش و منافذ پوست از تونر استفاده کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *