عطر

بهترین عطرهای مردانه | معرفی برخی از ماندگارترین محصولات ادکلن مردانه دنیا

بهترین عطر مردانه

تصویری از شخصیت مردانه که تنها از طریق رایحه پدیدار می‌شود

این یک تصور اشتباه است که دنیای مد و فشن را فقط به آن‌چه دیده می‌شود محدود کنیم. صنعت عطرسازی یک نمونه بارز برای اثبات این حرف است. عطرها و ادکلن‌های مردانه عواملی بسیار موثر در تعریف شخصیت درونی و ویژگی‌های مردانه هستند. تصویری که از مردان در خاطره‌ها باقی می‌ماند دارای یک ویژگی توصیفی بسیار مهم به نام عطر و رایحه است. در این مطلب از ایریکت قصد داریم برخی از بهترین عطرهای مردانه دنیا را به‌همراه ویژگی‌های آن‌ها به شما معرفی کنیم.

Lalique encre noire؛ از بهترین عطرهای مردانه با رایحه چوب

در سال 2006، شرکت لالیک (Lalique) خط ادکلن انکره نویر (Encre Noire) خود را راه‌اندازی کرد. Encre Noire اولین عطر از یک سری مفصل از عطرهای اسپین‌‎آف و تخصصی لالیک و یکی از موفق‌ترین محصولات این کمپانی است.
این محصول توسط ناتالی لرسون (Nathalie Lorson)، یکی از پیشگامان صنعت عطرسازی جهان ساخته شده است و رایحه‌ای دراماتیک و ظریف دارد. نام این ادکلن، لالیک انکر نویر (یا در اصل: نوآغ)، به معنای “جوهر سیاه” است؛ یک اسانس تیره برگرفته از عناصر طبیعت که همچون مغناطیس، شما را به خود جذب می‌کند.
بسته‌بندی Encre Noire یک مکعب سیاه با بافت چوبی سبک است. نام برند لالیک و نام تجاری عطر در هر طرف کارتن دیده می‌شود.
پیشنهاد ما برای نخستین استفاده از عطر Encre Noire لالیک، فقط یک پاف است. این افتتاحیه شما را با بویی خشن و فراگیر، غافلگیر می‌کند؛ اما فقط چند ثانیه بعد، رایحه‌ای را دریافت می‌کنید که سرخوشی خالص است. با وجود رایحه خشن ثانیه‌های نخست، عطر Encre Noire لالیک یکی از خوشبوترین عطرهای چوبی موجود در بازار عطر جهان است. بوی این ادکلن، آرام، متین و باوقار است و ترکیبی از پیچیدگی و وقار مردانه را ارائه می‌دهد. برای خرید ادکلن اصل از جمله لالیک انکر نویر می‌توانید در سایت ایریکت بهترین عطرهای مردانه را انتخاب و خریداری کنید.

Dior Sauvage؛ خشن و پرانرژی مانند دیور ساواژ

ادکلن Dior Sauvage یک بروزرسانی از یک محصول کلاسیک و نامدار برند دیور (Dior) است که نخستین‌بار در سال 1966 توسط ادموند رودنیتسکا (Edmond Roudnitska) تولید شد. این همان عطری است که جانی دپ (Johnny Depp) نیز آن را تبلیغ کرده است.
ادکلن دیور ساواژ ترکیبی از نت‌های بویایی است. فرانسوا دِماشی تولید کننده این عطر نامدار درباره آن گفته است: «هنگام ایجاد عطر ساواژ روی قدرت آن تمرکز نکردم؛ زیرا امضای آن کاملا قابل شناسایی است. در عوض من می‌خواستم هر یک از نت‌های غالب آن را غنی‌تر کنم تا رنگ‌های (بوهای) جدیدی را نمایان کنم.»
بسته‌بندی ادلکن ساواژ از طیفی از رنگ آبی تیره بهره‌ می‌گیرد که فضایی رازآلود را القا می‌کند. درپوش مغناطیسی، حس لوکسی را به آن اضافه می‌کند و جعبه سیاه، شکل آن را مردانه و کلاسیک نگه می‌دارد. ادکلن دیور ساواژ عطری با ماندگاری بالا و رایحه‌ای جذاب و اغواگر دارد و نخستین‌ بار در سال 2015 به بازار عطر دنیا معرفی شد. پس اگر مایل به خرید ادکلن مردانه اصل مانند دیور ساواژ هستید کافی است در صفحه دسته‌بندی سایت ایریکت ادکلن مورد علاقه خود را پیدا کنید و به‌ صورت آنلاین آن را خریداری کنید.

Dior Homme Intense؛ تعریف آراستگی مردانه با دیور هوم اینتنس

ادکلن دیور هوم اینتنس dior Homme Intense نوعی ادو پرفیوم مردانه است و غلظت بالاتری نسبت به EDT معمولی دارد. یک شیشه مکعبی شکل و عطری به رنگ روشن و خطی ضخیم به رنگ سیاه از درب مستطیلی آن تا نزدیک پایین شیشه موقرانه ادامه می‌یابد. این ادغام روشنایی شیشه عطر و یک طراحی مردانه با استفاده از رنگ تیره است.
پوشش اسپری این ادکلن بسیار خوب است و با کمترین تعداد پاف، نیاز شما را برطرف می‌کند. بوی این عطر بهترین انتخاب برای یک بعد‌ از ظهر پاییزی یا زمستانی است و گرمایی مردانه را نوید می‌دهد. ادکلن دیور هوم اینتنس بویی نزدیک به چوب دارد که رایحه وانیل آن را آرام می‌کند و سپس اسطوخودوس و عناصر عطری دیگر به آن شکل اختصاصی خودش را می‌دهند.
ادکلن دیور هوم اینتنس یک ادکلن با بوی تلخ و شیرین و گرم و ماندگاری بسیار طولانی است؛ این ادکلن توسط فرانسوا دماشی مرد شماره یک کمپانی دیور تولید شده است و برای هر دو موارد مصرف روزانه و کژوال و رسمی قابل استفاده است.

Bleu de Chanel؛ یک شنل محبوب از 2010 تا امروز

ادکلن بلو د شنل ادو تویلت (Bleu de Chanel Eau de Toilette) اولین‌ بار در سال 2010 میلادی منتشر شد اما هنوز هم یک عطر مردانه پرطرفدار و یکی از ماندگارترین محصولات دنیای عطر مردانه است. در واقع هرچه از زمان تولید این ادکلن گذشته است، محبوبیت آن بیشتر هم شده است.

بطری این ادکلن شکلی کلاسیک دارد؛ ساده و مکعبی؛ با فقط یک‌بار درج نام در جلو و درپوشی مغناطیسی که اندکی از رایحه بلو شنل را می‌توانید از درون آن استشمام کنید. رایحه بلو شنل، پیچیده و مدرن است و جایگزینی برای اصطلاح “جنتلمن” در زبان انگلیسی است. این رایحه، کمی چوبی، اندکی تند و سرشار انرژی است. قدرت مردانه را می‌توانید با استفاده از این رایحه در طول یک دیدار در بعد از ظهری زیبا به رخ بکشید. بنابراین بلو  شنل فقط یک عطر نیست، یک بیانیه است. ما آن را یک لباس کلاسیک مانند کت و شلوار یا یک دست لباس جین ولی آراسته پیشنهاد می‌کنیم. ماندگاری بلو  شنل از نوع ادوتویلت بسیار خوب است، پراکندگی متوسطی دارد و یکی از بهترین‌های فهرست عطرهای مردانه به‌شمار می‌آید.

Terre D’Hermes ؛ از بهترین عطرهای مردانه فرانسوی

ادکلن تق هرمس ادوتویلت (Terre D’Hermes Eau de Toilette) یک ادکلن بی‌نظیر از محصولات صنعت عطر و ادکلن فرانسه است. این ادلکن در سال 2009 به بازارهای ادکلن جهان معرفی شد، بنابراین عطر جدیدی نیست و وقتی در یک جمع این رایحه پراکنده می‌شود، افرادی که با دنیای عطرهای مردانه لوکس و خوش‌رایحه آشنا باشند، نگاهی تحسن‌آمیز به شما خواهند داشت.

از زمان تولید این عطر نمونه‌های دیگری از آن نیز به بازار معرفی شده‌اند مانند: Terre D’Hermes Eau Intense Vetiver در سال 2018؛ اما تق هرمس ادوتویلت یک رایحه خالص و اختصاصی فرانسوی است. تعبیری که از عطر آن به ذهن می‌رسد، بویی تلخ، نزدیک به بوی پرتقال و حسی رازآمیز از تاریکی و تیرگی است. حسی کاملا مردانه. این حس را می‌توانید با عناصری از بوی قوی برخی مرکبات مانند گریپ فروت نیز ترکیب کنید. از یک نگاه دیگر با رایحه نزدیک به دو عنصر چوب و خاک رویارو می‌شویم و رنگ نارنجی نیز همزمان در نت‌های رایحه این عطر به ذهن می‌رسد.

Creed Aventus؛ از بهترین عطرهای مردانه که ترند شده و می‌ماند

کرید اونتوس (Creed Aventus) در جامعه عطرها به عنوان اسطوره عطرهای مردانه شناخته می‌شود و از زمان عرضه آن در سال 2010 تاکنون جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بهترین ادکلن‌های مردانه در جهان حفظ کرده است. اونتوس تا جایی پیش رفته است که علاقمندان صنعت عطرسازی در دنیا به آن نمره 10 از 10 می‌دهند.
اولین پرسشی که با دیدن قیمت این ادکلن به ذهن علاقمندان به خرید این عطر مردانه می‌رسد این است: “بوی آن چطور است؟” در پاسخ باید بگوییم؛ کرید اونتوس رایحه‌ای بدون تکرار و شاهکار را ارائه می‌دهد؛ اونتوس ترکیبی از رایحه میوه و چوب است. اونتوس ترکیبی از رایحه مرکبات تازه را با اندکی بوی چوب، کمی بوی دود و کمی بوی گرد و خاک ترکیب می‌کند. روز در دفتر کار، عصر در هنگام پیاده‌روی و خرید و یا شباهنگام؛ اونتوس تمامی این موقعیت‌ها را پوشش می‌دهد.
اگر شما هم از علاقه مندان به رایحه این عطر بی‌نظیر هستید اما در حال حاضر قصد پرداخت چنین مبلغی را ندارید، پیشنهاد میکنیم به مقاله بهترین عطرهای مشابه با کرید اونتوس سری بزنید و سایر گزینه های اقتصادی را نیز مورد مطالعه و بررسی قرار بدهید.

Dior Fahrenheit؛ از بهترین عطرهای مردانه تاریخ

دیور فارنهایت (Dior Fahrenheit) افسانه‌ای در تاریخ عطرسازی و یکی از بهترین ادکلن‌های مردانه در دنیا است. این ادکلن در اواخر دهه 80 میلادی توسط ژان لویی سیوزاک (Jean-Louis Sieuzac) و میشل آلمیراک (Michel Almairac) خلق شد. تاکنون بیش از ده‌ها میلیون از این محصول جاودانه دیور به‌فروش رسیده و یکی از ده عطر پرفروش تاریخ صنعت عطر و ادکلن است.

دیور فارنهایت را عطر تناقض‌ها نامیده‌اند؛ ملایم و خشن؛ گرم و سرد و رنگ بطری آن نشان از شعله‌ای ابدی دارد که خاموش نمی‌شود. فارنهایت ترکیبی قدرتمند و مسحور از کننده از رایحه چرم و چوب است. دیور فارنهایت مناسب تمامی فصول سال است؛ آن را بر روی نواحی نبض دار بدن مثل روی گردن و پشت لاله گوش اسپری کنید و کمترین پاف از آن، بدون کمترین تغییر تا ساعت‌ها شما را همراهی خواهد کرد. بی‌زمان و شیک؛ فارنهایت را با این دو واژه می‌شناسند و طراحی بطری آن در اوج سادگی، همچون شعله‌ای گرد است که از عصاره‌ای معطر در درون خود خبر می‌دهد.

Paco Rabanne One Million؛ لوکس و اغواکننده مانند وان میلیون

ادکلن پاکو رابان وان میلیون (Paco Rabanne One Million) یا وان میلیون از پاکو رابان در سال 2008 میلادی توسط چهار عطر ساز برتر دنیا با نام‌های کریستف رینود (Christophe Raynaud)، اولیویه پشه (Olivier Pescheux)، میشل ژیرارد (Michel Girard) و کریستین دوسولیه (Christian Dussoulier) ساخته شد. گویی هرکدام از این افراد، امضایی از خود را در وان میلیون برجا گذاشته است.

وان میلیون از پاکو رابان از نت‌های گریپ‌فروت، نعناع، دارچین، عنبر، چرم، چوب و گل رز ساخته شده است. خانه عطر مردانه پاکو رابان (Paco Rabanne) این ادکلن را به‌عنوان ترکیبی نو که حسی از نت‌هایی با درخشش طلا را القا می‌کند معرفی کرده است. بطری این نسخه برای مردان به شکل یک شمش طلای واقعی ساخته شده است. این نشان دهنده قدرت، ثروت، تجمل و دوام است. این ادکلن در دو حجم 50 و 100 میلی‌لیتر توسط برند پاکو رابان تولید شده است.

D&G The One؛ از بهترین عطرهای مردانه دلچه گابانا

ادکلن د وان مردانه از برند دلچه گابانا (D&G The One For men) یک عطر مردانه چوبی است. ادوپرفیوم دلچه گابانا د وان در سال 2015 با ماندگاری بالا به بازار عطر و ادکلن جهان معرفی شد. ادوتویلت د وان فور من اما در سال 2008 به بازار معرفی شده بود. رایحه کهربای چوبی شرقی در تعامل با نت‌های تند و معطر؛ پایه‌های گریپ‌فروت، ریحان و گشنیز که در ادامه با نت‌هایی دیگر چون جوز هندی و هل تلطیف می‌شود.

این ادکلن ترکیبی متضاد از تلخی و شیرینی است. دانه تونکا، چوب سدر و عنبر از دیگه عناصر د وان مردانه هستند که آن را به تجربه‌ای دلپذیر و فریبنده مبدل می‌کند. ادو پرفیوم وان فور من همچنین با عناصر شکوفه پرتقال، زنجبیل و تنباکو تقویت شده است. بطری این ادکلن نامدار نیز ظاهری مکعبی، کلاسیک و مردانه دارد.

Bentley for Men Intense؛ هیولای رام صنعت عطر مردانه

عطر مردانه بنتلی اینتنس (Bentley for Men intense) رایحه‌ای چوبی، گرم و دلپذیر دارد. حتی مدیران برند بنتلی از میزان فروش این ادکلن، غافلگیر شدند. عطر مردانه بنتلی اینتنس در سال 2013 میلادی توسط ناتالی لارسون (Nathalie Lorson) ساخته شد. ادو پرفیوم این عطر دارای 15 درصد روغن عطر خالص است که ماندگاری بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. این ادکلن را تاج جواهرات صنعت عطر می‌دانند و قطعه فلزی در بخش بالای بطری این عطر، این تصور را تقویت می‌کند. بنتلی اینتنس ترکیبی از رایحه چوب صندل، چرم و گل شمعدانی آفریقایی است که بویی جسورانه و مجلل را ایجاد کرده است.
بنتلی اینتنس مناسب فصل‌های پاییز و زمستان است و برای فعالیت‌های اوقات فراغت و نیز فعالیت‌های کسب‌وکار پیشنهاد شده است. طول عمر رایحه این عطر به 8 ساعت هم میرسد که ماندگاری بسیار بالایی به‌شمار می‌آید.

Giorgio Armani Gio Profumo؛ یک عطر مردانه بی‌نظیر از آرمانی

ادکلن آکوا دی جیو پروفومو یک عطر مردانه قوی و تاریخ‌ساز از برند جورجیو آرمانی است. اولین نسخه از این عطر نخستین‌بار در سال 1996 میلادی روانه بازار شد و با واژگان آبی و دریایی توصیف شده است. در توصیفی دقیق‌تر گفته‌اند: “ادکلنی که از صخره‌های آتشفشانی و قسمت تاریک‌تر و وحشی‌تر آب‌های عمیق اقیانوس به‌وجود می‌آید.”
نسخه بروزتری از این عطر با نام Acqua di Giò Profumo در سال 2015 توسط آلبرتو موریلاس ساخته شد. این عطر رایحه‌ای ادغام شده از نت‌های رزماری، مریم‌گلی و شمعدانی دارد. پایه‌های آن، عود و نعناع هستند و ترکیب همه این‌ها با کندر، ترکیبی پیچیده و متضاد از سرد و گرم، طراوت و کدری و امواج دریا و صخره‌های سیاه را ایجاد می‌کند که یک نسخه کاملا مردانه، شیک و اغواکننده را می‌سازند.

BVLGARI Aqva Pour Homme؛ رایحه‌ای برگرفته از آبهای خنک

نمی‌شود صحبت از بهترین عطر مردانه دنیا باشد و نامی از عطر مردانه آکوا بولگاری برده نشود. حتی اگر شما یک عطرباز حرفه‌ای نباشید نام و رایحه این عطر بی‌نظیر برایتان آشناست. عطر مردانه آکوا پورهوم از برند بولگاری در سال 2005 تولید و روانه بازار شد و همچنان بعد از گذشت نزدیک به 20 سال از زمان عرضه آن همچنان در لیست بهترین و محبوب‌ترین عطرهای مردانه دنیا جایگاه خود را حفظ کرده است.
با اولین اسپری از عطر آکوا بولگاری ترکیبی باطراوت و تازه از پرتقال ماندارین، پرتقال و برگ نارنج به شامه شما می‌تازد و حس تازگی را در اعماق وجودتان زنده میکند. در ادامه و با روی کار آمدن نت میانی رایحه گل پنبه، جلبک دریایی و اسطوخودوس پدیدار می‌شوند و در نهایت با ترکیبی از روایح چوبی، مریم گلی، عنبر، سد و نعناع هندی به پایان می‌رسد. رایحه آکوا بولگاری تداعی کننده خنکای اقیانوس و دریاها همراه با رایحه چوبهای خیس خورده از جنگل‌های کاج است و همزمان حس لطافت و تازگی آب و قدرت و صلابت چوب را به شنونده منتقل می‌کند.‌

Jaguar Classic Black؛ جذاب، خوش قیمت و اقتصادی

عطر جگوار کلاسیک بلک یا جگوار مشکی را شاید بتوان اقتصادی ترین عطر در این لیست به حساب آورد. شاید به نظر خیلی از مخاطبین نام بردن از این عطر در لیست بهترین عطرهای مردانه و قرار گرفتن آن در کنار عطرهایی همچون کرید اونتوس انتخاب درستی نباشد؛ اما چه بخواهیم و چه نخواهیم این عطر جزو پرفروش‌ترین عطرهای مردانه دنیا و مخصوصا ایران است و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم نسبت به قیمت، پرفرمنس و طراحی رایحه بسیار قابل قبولی دارد.
جگوار مشکی در سال 2009 با الهام از تجمل و رفاه خودروهای مدل XJ برند جگوار تولید و روانه بازار شد. این عطر از رایحه‌ای ملایم و نسبتا تلخ بهره می‌برد و در ترکیبات آن عناصری همچون سیب، نارنج، شمعدانی، دانه تونکا و خزه درخت بلوط به چشم می‌خورد. جگوار کلاسیک بلک عطری جذاب خوش پوش و همه پسند است که قیمت مناسب آن، این عطر را به یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف روزانه در تمام فصول سال و علی‌الخصوص برای هدیه دادن به عزیزانتان بدل می‌کند.

Giorgio Armani Code؛ شخصیتی رومانتیک، لوکس و با کلاس

عطر جیورجیو آرمانی کد مردانه که توانست در سال 2006 به جایزه FIFI به عنوان عطر لوکس سال دست پیدا کند، بی شک یکی از گزینه‌های مناسب برای جای گرفتن در این لیست خواهد بود. این عطر در سال 2004 و با طراحی Antoine Lie و Antoine Maisondieu طراحی و روانه بازار شد و توانست چشم‌ها را به سمت خود خیره کند.
آرمانی کد مردانه دارای رایحه‌ای ملایم و تلخ و شیرین است و همین تضاد و پیچیدگی آن را به یکی از جذاب‌ترین عطرهای مردانه مخصوصا در بین خانم‌ها بدل کرده است. در هرم بویایی این عطر بی‌نظیر و در ابتدا شاهد حضور لیمو ترش و ترنج هستیم. ردپایی مبهم از حضور چرم، دانه تونکا و تنباکو در نت پایانی از همان ابتدای کار به چشم میخورد که در نت میانی شکوفه زیتون، رازیانه و چوب گایاک را همراهی می‌کند. شاید نتوان با دیدن و تجسم نت‌های این عطر رایحه آن را در ذهن شبیه سازی کرد و اگر تا به حال تجربه تست این عطر را نداشته‌اید پیشنهاد میکنیم برای یکبار هم که شده آن را تجربه کنید تا جادوی جذابیت نهفته در درون این عطر برای شما هم پدیدار شود.

کلکسیونی از برترین عطرهای مردانه دنیا در ایریکت

در طراحی و تولید عطرها اصول فنی بسیاری مدنظر قرار می‌گیرد. این اصول شامل دوازده عنصر اساسی هر عطر است که در مجموع، یک رایحه خاص را می‌سازند. در مورد عطرهای مردانه اما هدف، درگیر کردن احساسات و ارائه توصیفی ویژه از شخصیت مردانه است. ادکلن مردانه یکی از مهم‌ترین کالاهای مصرفی مورد نیاز مردان است که در خرید آن‌ها می‌توانید به‌تنهایی یا با راهنمایی افراد و با استفاده از شرح محصولات، آن را انجام دهید.
ما برای خرید آسان ادکلن اصل مردانه، در فروشگاه آنلاین عطر و محصولات آرایشی و بهداشتی ایریکت، مجموعه‌ای از برترین عطرهای مردانه دنیا را با بهترین قیمتی که می‌توانید در بازار پیدا کنید، گردهم آورده‌ایم. برای انجام این خرید، کافی است در صفحات دسته‌بندی سایت ایریکت به‌دنبال عطر دلخواه خود باشید و یا با شرح محصولات با عطرهایی که نمی‌شناسید بیشتر آشنا شوید. خرید از ایریکت از طریق درگاه‌های ایمن پرداخت انجام می‌شود و در کمترین زمان، محصول مورد نظر به دست شما خواهد رسید.

2 دیدگاه در “بهترین عطرهای مردانه | معرفی برخی از ماندگارترین محصولات ادکلن مردانه دنیا

  1. محمد شرفی گفت:

    لیست بسیار کامل و توضیحات عالی بود، با اینکه به نظرم جای چند عطر خالی بود. امیدوارم لیست بروزرسانی بشه حتما.

  2. Farzin گفت:

    سلام خسته نباشید، من از ادکلن هایی توی بهترین عطرهای مردانه نوشتین ، از دوتاش استفاده کردم ولی Dior Sauvage یه چیز دیگه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *