راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

انتخاب اسکراب | راهنمای انتخاب، خرید و استفاده از اسکراب و لایه بردار

راهنمای انتخاب و خرید اسکراب از فروشگاه اینترنتی ایریکت

اسکراب؛ محصولی موثر برای شادابی پوست

شادابی و جوان‌سازی پوست برای بسیاری از افراد به ویژه بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل این افراد برای رسیدن به این هدف از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند. محصولات بهداشتی بخش مهمی از فراورده‌هایی هستند که برای زیباسازی پوست استفاده می‌شوند. یکی از این محصولات بهداشتی اسکراب یا لایه‌بردار است که قابلیت‌های فراوانی دارد. بعد از اینکه شما از اسکراب استفاده کردید، تمام آلودگی‌های موجود روی پوست شما از بین می‌رود و منافذ پوست باز خواهد شد. در نتیجه تنفس پوستی بهتر انجام می‌شود. همچنین استفاده منظم از اسکراب در پیشگیری و درمان جوش صورت و از بین بردن جای جوش بسیار موثر است. البته برای انتخاب اسکراب باید حساسیت‌ به خرج دهید و از بهترین محصول استفاده کنید. در این مطلب با نکات راهنمای خرید اسکراب و لایه بردار آشنا می‌شویم.

مزایای اسکراب برای صورت و بدن

همانطور که به آن اشاره کردیم،‌ استفاده درست و اصولی از اسکراب می‌تواند فواید زیادی برای شما به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از کاربردهای متنوع اسکراب ندارند و به همین علت نمی‌توانند از کارایی‌های متنوع آن بیشترین استفاده ممکن را برای خود انجام دهند. پوست بدن انسان به صورت مرتب در حال ایجاد لایه‌های جدید است و لایه‌های رویی آن شامل سلول‌های مرده است. به این موارد سلول‌های شاخی نیز می‌گویند که در بیرونی‌ترین لایه پوست قرار گرفته است.
زمانی که از اسکراب یا لایه بردار استفاده می‌کنید، این سلول‌های مرده از روی پوست شما پاکسازی می‌شوند. در نتیجه شما پوست شاداب و زیبایی خواهید داشت که احساس فوق‌العاده‌ای را نیز ایجاد خواهد کرد. با از بین رفتن سلول‌ها مرده، پوست شما جوان‌تر خواهد شد و این مورد به خوبی در چهره شما مشخص می‌شود. خوشبختانه اکثر اسکراب‌ها خاصیت آبرسانی نیز دارند و از این لحاظ جزو بهترین محصولات به شمار می‌آیند.
یکی از نکات جالب این است که بعد از مصرف لایه بردار امکان برنزه کردن پوست راحت‌تر خواهد بود. در واقع پس از مصرف لایه‌بردار دانه‌های رنگی راحت‌تر بر روی پوست قرار می‌گیرند و تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای بر روی پوست خواهند داشت. با توجه به فواید زیاد استفاده از اسکراب، به شما توصیه می‌کنیم که حتما برای مصرف درست و اصولی آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

مزایای استفاده از اسکراب

عوامل مهم در انتخاب اسکراب

حال که ویژگی‌های مثبت لایه بردار برای پوست خود آشنا شدید، بهتر است که هر چه سریع‌تر برای خرید اسکراب برنامه‌ریزی کنید. برای انجام خرید باید نکات ویژه‌ای را مدنظر قرار دهید که هر کدام از آن‌ها اهمیت بالایی دارند. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید نوع پوست شما است. به صورت کلی اسکراب‌ها با توجه به نوع پوست شما ساخته می‌شوند و باید در هنگام خرید اسکراب این نکته ویژه را در نظر بگیرید. به طور مثال پوست چرب بهترین واکنش را بعد از استفاده اسکراب نشان می‌دهد و تاثیرات در آن فوق‌‌العاده خواهد بود. بر همین اساس کسانی که دارای پوست خشک هستند باید دقت ویژه‌ای در انتخاب لایه بردار داشت باشند.
از آنجایی که پوست افراد خشک دارای ضخامت کمتری است، در هنگام استفاده از لایه بردار باید دقت بیشتری داشت. نکته بعدی که باید در انتخاب اسکراب به آن دقت کنید برند محصول است. امروزه شرکت‌های زیادی در حال تولید لایه‌بردارها هستند که شما باید از بهترین آن‌ها برای خود استفاده کنید. خوشبختانه محصولات باکیفیت دارای برندهای مشهوری هستند که به راحتی آن‌ها را خواهید شناخت. نوع مواد به کار رفته در داخل اسکراب نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و شما باید از سلامت و کیفیت این مواد نیز اطمینان حاصل کنید.
محصولاتی که دارای منشا طبیعی هستند برای شما بسیار مناسبند و می‌توانید از آن‌ها به صورت گسترده‌ای استفاده کنید. هر چقدر که درصد مواد شیمیایی به کار رفته در این محصول کمتر باشد، کیفیت آن بیشت خواهد بود. فراموش نکنید که این محصول به صورت مستقیم بر روی پوست قرار می‌گیرد پس بهتر است که عوامل شیمیایی در آن دخالتی نداشته باشند.

روش استفاده از اسکراب

طرز استفاده از اسکراب و لایه‌بردار

با توجه به تنوع بالای محصولات در بخش اسکراب و لایه بردار، بهتر است که خرید اسکراب را با نهایت دقت انجام دهید و از بهترین برندها به این منظور استفاده کنید. در هنگام استفاده از اسکراب باید به بعضی از نکات مهم و قابل توجه دقت کنید تا نتیجه ایجاد شده برای شما مفید باشد. به یاد داشته باشید که انجام لایه برداری بیشتر از دو بار در هفته توصیه نمی‌شود. از آنجایی که در هر بار لایه‌برداری بخشی از پوست برداشته می‌شود نباید در این مورد زیاده‌روی کرد. استفاده هفتگی از این اسکراب می‌تواند برای شما مفید باشد و تمامی آلودگی‌های پوستی را به خوبی از بین خواهد برد. برای اینکه بتوانید بهتر از لایه بردار استفاده کنید، بعضی از موارد مهم در این زمینه را در ادامه بیان خواهیم کرد.

پوست خود را مرطوب کنید

اولین قدم برای استفاده از لایه بردار این است که پوست خود را به خوبی مرطوب کنید. به طور معمول بر روی پوست مقدار زیادی از آلودگی‌ها و چربی‌ها قرار می‌گیرد که این موارد می‌تواند منجر به ایجاد آسیب‌های متعددی شود. از همین رو قبل از شروع لایه برداری پوست خود شستشو دهید و آن را مرطوب کنید. در این حالت مواد موثره موجود در اسکراب نیز بهتر عمل می‌‌کنند و شما می‌توانید نتیجه بهتری از انتخاب اسکراب بگیرید. زمانی که رطوبت در صورت باشد، مواد آلوده موجود در آن نیز سست خواهند شد و مراحل لایه برداری به راحتی صورت می‌گیرد. در این حالت با حفظ رطوبت، میزان درخشش پوست شما نیز بیشتر می‌شود و جذابیت بیشتری به شما هدیه خواهد داد.
با توجه به شرایطی که در این بخش وجود دارد انتخاب اسکراب هم باید به صورت حرفه‌ای انجام شود تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد. مرطوب‌سازی پوست قبل از اسکراب باعث می‌شود تا سلول‌های مرده نیز راحت‌تر از سطح پوست جدا شوند و پاکسازی با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. با توجه به توضیحاتی که در این زمینه به شما داده شد، حتما قبل از شروع لایه برداری از اسکراب مناسب و باکیفیت استفاده کنید. در حال حاضر برندهای موفق زیادی این محصول را تولید می‌کنند که هر کدام از آن‌ها از فرمولاسیون خاصی برای تولید بهره می‌برند. مسلما به‌کارگیری این محصولات بی‌نظیر به شما کمک می‌کند تا پوست سالم و زیبایی داشته باشید.

بعد از انتخاب اسکراب ماساژ پوست را شروع کنید

بعد از اینکه مراحل آماده‌سازی پوست شما به اتمام رسید، باید برای استفاده از اسکراب دست به کار شوید. مقداری از لایه‌بردار را در محل مورد نظر خود بریزید و به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید. توجه داشته باشید که انجام ماساژ در این مرحله تاثیر زیادی بر روی نتیجه نهایی کار خواهد داشت. در واقع با انجام ماساژ درست و حرفه‌ای اسکراب به همه قسمت‌های پوست شما دسترسی پیدا می‌کند و از این لحاظ شرایط فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد. بعضی از نقاط پوست نیاز بیشتری به لایه برداری دارند پس به این بخش‌ها دقت ویژه‌ای کنید و ماساژ را در آن بخش‌ها به صورت جدی‌تری ادامه دهید. فراموش نکنید که انجام لایه‌برداری در مناطق حساس مانند اطرف چشم اشتباه است پس از انجام آن بپرهیزید. ساختار سلول‌های چشمی ظرافت خاصی دارد و استفاده از مواد لایه بردار در اطراف آن می‌‌تواند منجر به بروز آسیب‌های مختلفی در آن شود. خوشبختانه استفاده درست و اصولی از اسکراب برای بسیاری از مردم جا افتاده است و از بهترین ابزارهای موجود برای این کار استفاده می‌کنند. در هنگام ماساژ دادن سعی کنید که از تکنیک دورانی استفاده کنید تا تمامی قسمت‌ها به خوبی تحت پوشش قرار گیرد و تاثیرگذاری لایه بردار بیشتر شود.

پوست خود را شستشو دهید

بعد از اینکه لایه بردار را استفاده کردید، چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا اثر خود را بر روی پوست صورت و بدن شما بگذارد. هر زمان که احساس کردید لایه بردار در حال خشک شدن است، می‌توانید آن را بردارید. فراموش نکنید که این کار باید در زمان مناسب انجام شود زیرا در صورت عدم رعایت این اصل با خشکی پوست و خارش آن مواجه خواهید شد. با توجه به شرایط خاصی که در استفاده از این محصول نهفته است، باید تمامی این مراحل را به صورت دقیق و اصولی پشت سر بگذارید.
در هنگام شستشوی پوست به آرامی این کار را انجام دهید تا همه قسمت‌های اسکراب از صورت شما پاک شوند. متاسفانه بسیاری از افراد در این زمان صبر کافی ندارند و این مرحله را خیلی سریع انجام می‌دهند. به یاد داشته باشید که با عجله کردن نتایج ایجاد شده به کمترین میزان خود می‌رسند پس حتما این کار را با حوصله هر چه تمام انجام دهید. برای انجام شستشو بهتر، از آب ولرم استفاده کنید و با حوصله تمام، این کار را انجام دهید. بعد از اتمام شستشو می‌توانید صورت خود را به استفاده از حوله خشک کنید.
حال کار شما به اتمام رسیده است و می‌توانید از نتیجه کار خود لذت ببرید. در صورتی که می‌خواهید نتیجه ایجاد شده تثبیت شود، بهتر است که بعد از اتمام کار از محصولات مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. افرادی که دارای پوست خشک یا حساس هستند باید حتما این کار را انجام دهند تا از آسیب‌های احتمالی در این بخش در امان باشند. در انجام تمامی این مراحل انتخاب اسکراب نقش مهم دارد زیرا این محصول باید شما را به نتیجه دلخواه برساند.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام لایه‌برداری با اسکراب

زمانی که شما لایه‌برداری انجام می‌دهید، باید کاری کنید که نتایج ایجاد شده به خوبی حفظ شوند. در همین راستا باید بعضی از مراقبت‌ها را به صورت حرفه‌ای انجام دهید تا مشکلات در این بخش به کمترین حد خود برسند. بعد از انتخاب اسکراب و استفاده از آن، کارهایی مانند کندن جوش و ترکاندن آن را کنار بگذارید. انجام این کارها باعث می‌شود که شرایط پوستی شما دوباره به شرایط اولیه خود برگردد و تاثیرات لایه برداری از بین برود.

 یکی از کارهای اشتباهی که بسیاری از خانم‌ها آن را انجام می‌دهند آرایش غلیظ است. اکثر مواد آرایشی دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که بعد از قرارگیری بر روی پوست به آن آسیب وارد می‌کنند. از همین رو بهتر است که در آرایش زیاده‌روی نکنید. بعد از اینکه لایه برداری را انجام دادید، تا چند روز استفاده از لوازم ‌آرایشی را کم کنید تا نتیجه ایجاد شده بر روی پوست به خوبی تثبیت شود. بعد از اینکه اسکراب صورت یا بدن را انجام داد، به هیچ عنوان آن را ماساژ ندهید. ماساژ بعد از لایه‌برداری باعث ایجاد آسیب به پوست شما می‌شود پس از انجام آن خودداری کنید.

نور ماورا بنفش خورشید برای پوست مضر است و حتی می‌تواند مشکلات بزرگتری نظیر سرطان پوست را ایجاد کند. از همین رو به شما پیشنهاد می‌شود که بعد از مصرف اسکراب بهتر است که از نور خورشید و آفتاب فاصله بگیرید. با توجه به اینکه لایه سطحی پوست شما برداشته شده است، احتمال ایجاد آسیب برای شما بالاتر خواهد بود. در چنین وضعیتی اگر کار مهمی در بیرون از خانه دارید بهتر است که از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید تا آسیب زیادی به شما وارد نشود. در این حالت اشعه خورشید نمی‌تواند آسیب زیادی به شما بزند و نتایج ایجاد شده پس از اسکراب حفظ خواهند شد.

خرید اسکراب و لایه بردار از فروشگاه اینترنتی ایریکت

انتخاب اسکراب باکیفیت یعنی سلامت پوست شما

اسکراب یا لایه بردار یکی از مهم‌ترین محصولات بهداشتی است که برای از بین بردن‌ آلودگی‌های پوستی استفاده می‌‌شود. این محصول را می‌توان در قسمت‌های مختلفی از بدن مثل دست، صورت و گردن استفاده کرد و از مزایای خاص آن بهره‌مند شد. با استفاده از اسکراب می‌توان سلول‌های مرده پوست و چربی اضافه را دفع کرد که در نتیجه منجر به لطافت و زیبایی پوست شما خواهد شد. برای انتخاب اسکراب باکیفیت باید حساسیت زیادی به خرج دهید تا بهترین محصول را در این بخش خریداری کنید.
در صورتیکه قصد خرید بهترین انواع اسکراب از برندهای معتبر را دارید، به صفحه خرید اسکراب و لایه بردار در سایت ایریکت مراجعه کنید و انتخاب خود را از میان انواع برندهای حرفه‌ای موجود انجام دهید. ایریکت برندهای اصلی را با مناسب‌ترین قیمت بازار در اختیار شما مصرف‌کننده عزیز قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *