راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

انتخاب مرطوب کننده | راهنمای انتخاب، خرید و استفاده از مرطوب کننده و آبرسان پوست

راهنمای انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان در فروشگاه اینترنتی ایریکت

انتخاب مرطوب کننده برای لطافت و سلامتی پوست

کرم‌های مرطوب کننده برای انواع پوست ضروری هستند و بر خلاف تصور اشتباه بسیاری از افراد، پوست‌های چرب نیز نیازمند آبرسانی هستند. نکته کلیدی در انتخاب مرطوب کننده مناسب این است که کرم آبرسان باید با نوع پوست سازگاری داشته باشد و ضمن آبرسانی به آن، مشکلاتی مانند جوش‌های پوستی و در نتیجه آن جای جوش را به وجود نیاورد. به همین جهت شما باید یکی از کرم‌های مرطوب کننده پوست چرب، خشک یا نرمال را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان را دارید، برای شناخت بهترین مرطوب کننده برای پوست خود پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشد.

چرا باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنیم؟

30 درصد از پوست انسان از آب و چربی تشکیل شده است که وظیفه حفاظت از لایه‌های پایین‌تر پوست را بر عهده دارند. همین امر نشان دهنده اهمیت بالای وجود رطوبت در پوست است؛ زیرا در غیر این صورت با گذشت زمان، لایه‌های زیرین سطح پوست خشک می‌شوند و سطح پوست خشک و ترک خورده می‌شود. در موارد خیلی شدید دهیتراته شدن پوست، شکاف‌هایی روی سطح آن به وجود می‌آیند و لایه‌های زیرین در معرض باکتری‌ها و عفونت‌های احتمالی قرار می‌گیرند. پس باید متوجه شده باشید که انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست امری ضروری است. استفاده از مرطوب‌کننده پوست، رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند و به جذب رطوبت هوا با خاصیت هموکتانت (ترکیباتی که رطوبت را جذب می‌کنند) خود کمک می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده این است که آبرسان‌ها فاقد چربی هستند یا مقدار چربی آن‌ها خیلی کم است. در حالی که مرطوب‌کننده‌ها چربی بیشتری دارند و نسبت به آبرسان حس سنگینی بیشتری روی پوست شما ایجاد می‌کنند.

اهمیت استفاده از مرطوب کننده و آبرسان - ایریکت

بهترین مرطوب کننده‌ها برای انواع مختلف پوست

به این علت که میزان آب و چربی در پوست‌های مختلف متفاوت است، بهتر است که با توجه و دقت بالایی ابتدا نوع پوست خود را تعیین کنیم و سپس بهترین مرطوب کننده را برای آن نوع پوست انتخاب کنیم. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا برای شما با ارائه اطلاعاتی مفید، انتخاب مرطوب کننده مناسب برای تیپ پوستی‌تان را آسان‌تر کنیم.

بهترین مرطوب کننده برای پوست خشک

باید مرطوب کننده مخصوص پوست خشک را گروهی از مرطوب کننده‌ها بدانیم که علاوه بر داشت خاصیت آبرسانی دارای کمی چربی نیز هستند تا به رفع خشکی پوست کمک کنند. اگر کرم خاصیت آبرسانی بسیار قوی داشته باشد به طراوت و شادابی پوست شما کمک به سزایی خواهد کرد. خشکی پوست در سطوح بالا می‌تواند موجب بروز زودرس چین و چروک‌های پوستی ‌‌شود و همچنین سطح صورت را مستعد سوزش، خارش، لکه‌های قرمز، پوسته پوسته شدن و زبری خواهد کرد.
همچنین کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک باید آنتی اکسیدان‌های قوی را در خود داشته باشد و همینطور به کلاژن‌سازی پوست کمک کند. افزایش سطح انعطاف پذیری و نرمی پوست به وسیله کرم‌های مرطوب کننده می‌تواند از ایجاد چین و چروک پوستی زودرس (به ویژه دور چشم) جلوگیری کند. در انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک باید در کنار رفع خشکی، نرم‌کنندگی پوست نیز اتفاق بیفتد.

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب

در انتخاب مرطوب کننده مناسب پوست چرب باید دقت زیادی داشته باشید. در صورتی که کرم شما دارای چربی باشد احتمال آسیب به وضعیت پوست شما وجود دارد. به طول کلی هر یک از کرم‌های مورد استفاده برای پوست چرب و جوش‌دار باید عاری از هرگونه چربی باشند.
حال این کرم می‌تواند به شکل گروه‌های ضد آفتاب یا کرم پودر در معرض فروش قرار بگیرد. توجه به توضیحات محصول باعث می‌شود تا از طراحی مرطوب کننده مناسب پوست چرب اطمینان حاصل کنید. به طور مثال آبرسان‌ها فاقد چربی هستند و فقط خاصیت آبرسانی دارند. در غیر این صورت اضافه کردن چربی بیش از حد، خود یکی از علتهای جوش صورت و ایجاد آکنه خواهد شد.

انتخاب مرطوب کننده برای پوست نرمال و مختلط

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پوست نرمال و مختلط می‌تواند دارای درصد متعادلی از چربی باشد و خاصیت آبرسانی بالایی داشته باشد. احتمالا باید برای بخشی از پوست خود که دارای میزان چربی بیشتری است، مانند پیشانی، بینی و زیر چانه از کرم فاقد چربی استفاده کنید. همچنین برای قسمت‌هایی که خشک‌تر هستند از کرم مرطوب کننده معمولی استفاده کنید. شما باید حین انتخاب مرطوب کننده حتما مشخصات محصول را بخوانید و این موارد را در نظر بگیرید.

مرطوب کننده برای پوست حساس

برای انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست حساس باید از آبرسانی استفاده کنیم که عاری از مواد معطر، حساسیت زا، یا به هر شکلی تحریک‌کننده پوست باشد. پوست‌های حساس بسیار مستعد التهاب‌های پوستی، قرمزی یا خارش هستند و مواد تحریک‌کننده یا اسیدی موجود در فرمولاسیون کرم‌های مرطوب‌کننده، باعث آسیب دیدگی آن‌ها خواهد شد.

مرطوب کننده پوست‌های حساس و اگزمایی

در این شرایط از پمادهایی استفاده کنید که روغن معدنی یا وازلین داشته باشند که باعث تسکین ترک‌های پوستی و انعطاف‌پذیری پوست می‌شود. اگر این نوع مرطوب کننده پوست را تسکین نداد از پماد هیدروکورتیزون 1 درصد به مدت نهایتا تا 2 هفته استفاده کنید؛ مصرف طولانی‌تر از این پمادها نیاز به نظر پزشک دارد. چون که این امکان وجود دارد که پوست را نازک کند و مشکلات پوستی جدیدی ایجاد شود.

ویژگی های آبرسان خوب - ایریکت

ویژگی‌های یک مرطوب کننده مناسب

بهترین مرطوب کننده باید دارای میزان ماندگاری قابل توجهی باشد و تا چندین ساعت نرمی پوست و رطوبت آن را تامین و حفظ کند. همچنین چربی زیاد از حد مرطوب کننده حتی برای پوست‌های خشک نیز خوشایند نیست. این کرم‌ها باید دارای چربی متعادلی باشند. وجود برخی مواد در مرطوب کننده می‌تواند به حفظ سلامت و شادابی پوست شما کمک بسیاری بکند. بهتر است در انتخاب مرطوب کننده مناسب به موارد زیر توجه داشته باشید:
• وجود ویتامین‌های مفید برای پوست مانند ویتامین E در ترکیب مرطوب کننده
• ترکیبات فعال کلاژن‌ساز نیز مورد مهمی در مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده هستند
• خاصیت آبرسانی بالا
• وجود مواد آنتی اکسیدان
• ویسکوزیته و قوام خوبی داشته باشد
• سرعت جذب آن در پوست پس از استفاده و ماساژ بالا باشد
• پس از مصرف در پوست ظاهر چرب ایجاد نکند و به راحتی با آب شسته شود
• حساسیت‌زا نباشد و آلودگی میکروبی و قارچی ایجاد نکند
• رنگ و بوی مناسبی داشته باشد و از یکنواختی و شفافیت خوبی برخوردار باشد

خرید بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست - ایریکت

بهترین شیوه استفاده از مرطوب کننده

نکات بسیاری در مورد استفاده از مرطوب کننده‌ها وجود دارد. شما باید یک روتین پوستی روزانه برای مراقبت از پوست خود داشته باشید و هرگز این عادت را رها نکنید. در این بخش به مهم‌ترین نکات در مورد طرز استفاده درست از مرطوب کننده اشاره می‌کنیم.

چگونه از کرم آبرسان استفاده کنیم

بهترین راه برای درمان خشکی شدید، استفاده از کرم‌های مرطوب کننده‌ای است که ترکیبات آن‌ها به ترمیم و حفظ لایه‌های مختلف پوست کمک می‌کند. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب مرطوب کننده به دنبال ترکیباتی باشید که رطوبت را حفظ می‌کنند از جمله گلیسیرین، دایمتیکون و مواد نرم‌کننده‌ای مانند وازلین و اسکوالین. این‌گونه مواد به استحکام محافظ طبیعی پوست کمک می‌کنند. اگر پوست چربی دارید باید از کرم مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که ساختار آن سبک و بدون چربی باشد و منافذ پوستی را مسدود نکند. همچنین کرم مرطوب کننده پوست چرب باید حاوی لایه بردار ملایمی مانند سالیسیک اسید یا گلیکولیک اسید باشد. همچنین مراقب باشید تا از ترکیباتی که بیش از حد قوی هستند استفاده نکنید، به خصوص در افرادی که پوست حساس یا خشکی دارند. در هنگام خرید کرم خود به توضیحات روی بسته‌بندی محصول توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که کرم شما فاقد الکل و عطر است. چون این دو ماده چربی پوست را از بین می‌برند و به پوست صدمه وارد می‌کنند. هر کرم مرطوب‌کننده‌ای که ترکیباتی مانند شی باتر، سرامیدها و هیالورونیک داشته باشد، رطوبت خاصی به پوست شما خواهد داد. بهتر است که فریب قیمت محصولات را نخورید و کارایی آن‌ها برایتان مهم‌تر باشد. پوست نازک و حساس دور چشم محافظ کمی تولید می‌کند؛ به همین دلیل حساس‌تر از دیگر نواحی پوستی بدن است و زودتر چروک و سیاه می‌شود. پس بهتر است از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید. همچنین برای استفاده از کرم از نوک انگشتان خود استفاده کنید و ماساژ چرخشی روی پوست انجام دهید.

چه موقع از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم

شما باید هر شب و دقیقا پس از شستن صورت خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در فصول سرد سال از کرم‌های مرطوب کننده قوی‌تری استفاده کنید تا خشکی ناشی از سرما و باد باعث خشکی پوست شما نشود. در فصل گرما نیز مرطوب کننده‌های ملایم‌تری را انتخاب کنید و اگر می‌توانید از سرم‌های پوستی استفاده کنید. بین زمان شستن پوست و زدن کردم مرطوب کننده نباید فاصله زیادی باشد؛ چون باید جلوی از بین رفتن رطوبت را بگیرید و پوست خود را نرم و مرطوب نگه دارید.
استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پیش از خواب باعث طراوت و شادابی پوست صورت هنگام بیدار شدن در صبح روز بعد می‌شود. به این نکته توجه کنید که ابتدا باید کرم مرطوب کننده به پوست جذب شود، سپس کرم بعدی را استفاده کنید.
یکی از دلایلی که پوست‌تان به اندازه همیشه درخشندگی ندارد می‌تواند به این خاطر باشد که به اندازه کافی هیدراته و مرطوب نیست. وقتی پوست رطوبت کافی نداشته باشد ممکن است کمی مات و کسل‌تر از همیشه به نظر برسد. استفاده از آبرسان مناسب می‌تواند درخشندگی پوست را بازگرداند. همچنین اگر پوست شما جوش یا آکنه دارد باید از آبرسان‌های فاقد چربی یا non-comedogenic استفاده کنید. این نوع آبرسان‍ها ژلی هستند و طرز استفاده از ژل آبرسان صورت نیز تفاوتی با دیگر محصولات مشابه ندارد.

آشامیدن آب کافی پوست را از درون آبرسانی می‌کند

آشامیدن مقدار کافی آب در طول شبانه روز نه تنها برای پوست بلکه برای عملکرد مناسب همه سلول‌ها و ارگان‌های دیگر بدن نیاز است. توصیه می‌شود که روزانه مردان حدود 3 لیتر و زنان حدود 2.2 لیتر آب مصرف می‌کنند. حتما این را شنیده‌اید که باید روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این مقدار حدودا معادل 1.9 لیتر است که به مقدار توصیه شده برای زنان نزدیک‌تر است. پس می‌توان گفت که حتی 8 لیوان آب در روز هم مقدار مناسبی برای رفع نیازهای بدن نیست. البته به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذاها حاوی آب هستند و در تامین آب بدن تاثیر گذارند.

پاسخ به چند سوال متداول

بهترین مرطوب کننده روزانه صورت را چگونه برای خود انتخاب کنیم؟
بهترین مرطوب کننده صورت آن است که دارای ضریب آبرسانی بالایی باشد و در ضمن، امکان استفاده از ضد آفتاب و کرم پودر روی آن وجود داشته باشد.

مرطوب کننده را روزی چند بار و در چه ساعتی استفاده کنیم؟
بسته به میزان نیاز پوست خود می‌توانید از مرطوب کننده روزی دوبار (صبح و شب پس از شستشوی صورت) یا بیشتر استفاده کنید. این به میزان خشکی پوست شما و نیاز آن بستگی خواهد داشت.

آیا لوسیون بدن با مرطوب کننده متفاوت است؟
اگرچه هدف این دو محصول تقریبا مشابه است؛ اما لوسیون بدن و مرطوب کننده دو گروه
از محصولات مراقبت پوستی جداگانه به شمار می‌آیند. اصلی‌ترین تفاوت این دو گروه محصول، استفاده از روغن‌های روان کننده در لوسیون‌ها است که در مرطوب کننده‌ها وجود ندارند.

روش‌های مختلف خرید کرم آبرسان

شما می‌توانید به دو صورت کلی برای خود آبرسان یا مرطوب کننده خریداری کنید. روش اول، روش حضوری است. شما با مراجعه به داروخانه‌های سراسر کشور می‌توانید انواع مارک‌های مختلف مرطوب کننده و آبرسان را تهیه کنید. روش دوم روش خرید آنلاین است. با ورود به سایت‌های معتبر فروشنده لوازم ارایشی و بهداشتی، می‌توانید با دردسر کمتری برای خود انواع این کرم را که در سلامت پوست شما تاثیر بسیار زیادی دارد، تهیه کنید. فقط بهتر است که برای خرید آنلاین، ابتدا با برندهای مختلف مرطوب کننده آشنا شوید و پس از انتخاب برند مورد نظر خود از سایت‌های معتبر کرم خود را خریداری کنید.

خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان - ایریکت

انتخاب مرطوب کننده، امری ضروری برای رفع نیازهای پوست

با خواندن این مطلب می‌توان به این نتیجه رسید که پوست همه افراد از هر جنسیت و تیپ پوستی نیاز به یک مرطوب کننده مناسب در طول روز دارد. پس باید با طرز انتخاب مرطوب کننده به خوبی آشنا باشید و با توجه به شرایط پوست صورت خود بهترین کرم را برای خود انتخاب کنید. در این مطلب با بهترین مرطوب کننده برای شرایط مختلف پوست آشنا شدیم و طرز استفاده صحیح از مرطوب کننده را برای شما شرح دادیم. استفاده روتین و روزمره از مرطوب کننده می‌تواند موجب شفافیت، جوانی و شادابی پوست صورت شما شود. 
در صورتی که قصد خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست را دارید میتوانید به این صفحه از فروشگاه آنلاین عطر و محصولات آرایشی و بهداشتی ایریکت مراجعه کنید و انتخاب خود را از میان بهترین و معتبرترین برندهای دنیا انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *