راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

انتخاب میسلار واتر | نکات طلایی انتخاب، خرید و استفاده از پاک کننده آرایش صورت

راهنمای خرید میسلارواتر از ایریکت

میسلار واتر، معجزه‌ای برای پاک کردن آرایش

در گذشته نه‌چندان دور پاک کردن آرایش از صورت بانوان کار به شدت مشکلی محسوب می‌شد. همچنین برخی از بانوان مواد شیمیایی خطرناکی را برای این کار استفاده می‌کردند که برای پوست به شدت مضر بودند. اما با وجود لوازم آرایشی و بهداشتی جدید دیگر پاک کردن آرایش کار سختی نیست؛ بلکه فقط با انتخاب و خرید میسلارواتر مناسب می‌توان آرایش را به ساده‌ترین شکل ممکن از روی پوست پاک کرد.
میسلار واتر یک مایع بهداشتی است که علاوه بر قابلیت پاک کنندگی بالا از پوست نیز مراقبت می‌کند. در ترکیب این مایع ذرات گلوله مانند قرار گرفته‌اند که چربی را به خود جذب خواهند کرد. به همین دلیل نیز قدرت پاک کنندگی به شدت افزایش پیدا کرده و آرایش راحت‌تر پاک می‌شود. البته که برای استفاده از مزایای میسلار واتر باید محصول مناسب‌تری را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از مجله ایریکت شما را با نکات مهم انتخاب یک میسلار واتر ایده‌آل آشنا خواهیم کرد.؛

نکات طلایی که باید برای انتخاب میسلار واتر بدانید

شرکت‌های سازنده معتبر میسلار واتر محصولات خود را به گونه‌ای تولید می‌کنند تا تمامی افراد بتوانند از آن‌ها برای پاک کردن آرایش خود کمک بگیرند. اما این ماده آرایشی بهداشتی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که عبارتند از:
• ترکیبات
• سازگاری با پوست‌های مختلف
• رایحه
• نوع بسته بندی
چهار مورد بالا تفاوت‌های میان میسلار واترهای موجود در بازار را مشخص می‌کنند. به همین دلیل اگر می‌خواهید که یک میسلار ایده‌آل را برای روتین پوستی خود انتخاب کنید، باید به این موارد توجه داشته باشید. البته که در ادامه مطلب شما را بیشتر با میسلار واتر مناسب پوستتان آشنا خواهیم کرد.

نکات استفاده از میسلارواتر - ایریکت

نوع پوست

بدون شک اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام انتخاب میسلار واتر در ذهن داشته باشید، نوع پوستتان است. جنس پوست تمامی انسان‌ها با یکدیگر یکسان نبوده و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. برای مثال برخی از پوست‌ها دارای بافتی خشکی هستند، اما افراد زیادی هم پوست چربی دارند. بدیهی است که یک میسلار واتر مشخص نمی‌تواند عملکرد مناسبی را برای همه انواع پوست از خود نشان دهد. پس باید نوع پوست خود را در انتخاب میسلار واتر جدی بگیرید تا در نهایت به نتیجه بهتری برسید. در ادامه نیز بیشتر شما را ویژگی‌های میسلار واترهای سازگار با پوست‌های مختلف آشنا خواهیم کرد.

پوست نرمال

اگر پوست نرمال و ساده‌ای دارید که چربی و خشکی متعادلی دارد، برای انتخاب میسلار واتر مشکل خاصی نخواهید داشت. به طور کلی تمامی محصولاتی که در بازار یافت می‌شوند، میسلار واتر مناسب شما هستند. همچنین برای خرید نمونه‌های رایحه‌دار هیچ محدودیتی ندارید. البته میسلار واترها عملکرد به شدت ایده‌آلی را روی پوست شما از خود نشان می‌دهند. برای مثال پوست را آبرسانی کرده تا دیگر احساس خشکی روی پوست نکنید.

پوست خشک و حساس

افرادی که پوست خشک و حساسی دارند، باید در انتخاب میسلار واتر نهایت دقت را به خرج دهند. چنین پوست‌هایی به لوازم آرایشی به شدت واکنش نشان می‌دهند. به همین دلیل باید محصولات مناسب‌تری را انتخاب کنند تا آسیبی به پوست خود وارد نکنند.
اگر شما هم جزو همین افراد هستید، اولین نکته‌ای که باید رعایت، وجود موارد مرطوب کننده در ترکیبات میسلار واتر است. این مواد تا حدودی خشکی پوست را بهبود داده و جلوی آسیب‌های احتمالی را می‌گیرند. همچنین برای پوست‌های حساس گزینه‌هایی مناسب محسوب می‌شوند که pH خنثی دارند. با انتخاب این دسته از میسلار واترها نیز دیگر نگران خارش یا قرمزی پوست نخواهید بود.

پوست مختلط و چرب

متاسفانه افرادی که پوست چربی دارند و بدون دانش قبلی میسلار واتر می‌خرند، در هنگام استفاده از این ماده آرایشی و بهداشتی دچار مشکلات بزرگی می‌شوند. دقت کنید که در ترکیبات بسیاری از میسلار واترهای موجود در بازار مواد مرطوب کننده وجود دارد. به همین دلیل چربی پوست را از حالت طبیعی اندکی بالاتر می‌برند.
اما چنین اتفاقی برای پوست‌های چرب چندان جالب نیست و ظاهر زننده‌ای به وجود می‌آورد. پس در صورتی که پوست چربی دارید، بدون تردید دنبال محصولات فاقد مرطوب کننده و چربی بروید. همچنین نمونه‌های مخصوص پوست‌های چرب با ویژگی مات کنندگی و متعادل کردن چربی پوست گزینه خوبی هستند.

پوست‌های مبتلا به بیماری‌ها

برخی از افراد به بیماری‌های پوستی مانند اگزما، آکنه و جوش صورت، قرمزی و… مبتلا هستند، محدودیتی چندانی برای انتخاب میسلار واتر ندارند. البته بهتر است که به این حساسیت پوستی توجه کنید تا دچار مشکل خاصی نشوید. به طور کلی محصولاتی که pH خنثی دارند، بهترین انتخاب برای پوست‌های بیمار محسوب می‌شوند. این دسته از محصولات وضعیت کلی پوست را ثابت نگاه می‌دارند و بیماری را تحریک نخواهند کرد. همچنین میسلار واترهای دارای رایحه را از انتخاب‌های خود حذف کنید؛ زیرا ممکن است که رایحه موجود در محصول بیماری پوستی شما را تحریک کند.

ترکیبات سازنده میسلار واتر

اصلی‌ترین ماده‌ای که در ترکیبات میسلار واتر وجود دارد، ریز ذرات گلوله‌ای جاذب چربی هستند. البته که سایر مواد معدنی و عناصر مانند کلر و آهک نیز در ترکیبات این ماده آرایشی و بهداشتی دیده می‌شود. ناگفته نماند که هر یک از شرکت‌های سازنده ترکیبات منحصر به فرد خاص خودشان را دارند.
اما زمانی که شما در حال انتخاب میسلار واتر هستید، باید نسبت به ترکیب‌های سازنده حساس باشید. برای مثال بیشتر به دنبال محصولاتی بروید که دارای مواد شیمیایی هستند که pH را تغییر نمی‌دهند. همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردید، ترکیبات محصول باید با پوست شما سازگار باشند.

اصالت و کیفیت ساخت محصول

فرض کنید که کاملا به انتخاب میسلار واتر مسلط هستید و بهترین گزینه موجود را برای خرید انتخاب می‌کنید. در چنین وضعیتی یک محصول تقلبی می‌تواند تمامی تلاش‌های شما را از بین ببرد و آسیب جبران ناپذیری به پوستتان بزند. به همین دلیل باید هنگام خرید به اصالت محصول مورد نظرتان دقت بیشتری داشته باشید. برای مثال مراکز نامعتبر را برای خرید میسلار واتر کنار بگذارید تا از محصولات تقلبی موجود در بازار در امان بمانید.
از دیگر نکاتی که برای تشخیص کیفیت وجود دارد، توجه به برند و اعتبار کلی محصول است. سعی کنید برندهایی را انتخاب کنید که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند. این محصولات دارای ترکیبات تایید شده بوده و هیچ آسیبی به پوست شما نمی‌رسانند.

نوع بسته بندی

نوع بسته بندی جزو نکاتی است که راحتی استفاده شما از میسلار واتر را مشخص می‌کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید که محصول را راحت‌تر استفاده کنید، باید به بسته بندی توجه کنید. به طور کلی بسته بندی خوب نیز مشخصات معینی دارد که عبارتند از:
• درب آسان بازشو
• بدنه دارای استحکام کافی
• درب و محل مناسب جهت آغشته کردن پنبه به میسلار واتر
• لیبل با اطلاعات درج شده مثل ترکیبات، نمادهای بهداشتی و استاندارد
اگر هنگام انتخاب میسلار واتر به بسته بندی توجه نکنید، پس از خرید باید منتظر مشکلات احتمالی باشید. برای مثال اگر درب بسته بندی از استحکام کافی برخوردار نباشد، دیگر نمی‌توانید میسلار واتر را در کیف قرار دهید؛ زیرا احتمال نشتی مایع وجود دارد.

رایحه

انتخاب رایحه جزو نکات اختیاری خرید شماست، اما توصیه می‌کنیم که توجه کوتاهی به رایحه میسلار واتر خود داشته باشید. در حال حاضر محصولات موجود در بازار با رایحه‌هایی مانند گل رز، آلوئه‌ورا، لَوِندر و… قابل خرید هستند. انتخاب رایحه مناسب نیز کاملا به سلیقه بویایی شما بستگی دارد. توجه داشته باشید که محصولات رایحه‌دار بیشتر برای پوست‌های نرمال و مختلط مناسب هستند. به همین دلیل اگر پوست حساس و خشکی دارید، بهتر است محصولات بدون رایحه را انتخاب کنید.

کاربردهای جذاب میسلار واتر

در گذشته میسلار واترهایی که به بازار عرضه می‌شدند، صرفا برای پاک کردن آرایش صورت مناسب بودند. اما با عرضه محصولات جدید می‌توان کاربردهای جدیدی را از این ماده آرایشی و بهداشتی انتظار داشت. برای مثال می‌توانید آرایش روی گردن یا سایر قسمت‌های بدن را با استفاده میسلار واتر پاک کنید. همچنین این ماده قابلیت شست و شوی براش‌های آرایشی را دارد. جالب است بدانید که مواد پاک کننده آرایشی و بهداشتی قدیمی قابلیت پاک سازی پوست را نداشتند. باقی ماندن باکتری‌ها و میکروب‌ها روی پوست نیز آسیب جبران ناپذیری را به این عضو مهم بدن می‌رساند. محصولات فعلی موجود در بازار به خوبی آلودگی‌ها را از روی پوست پاک می‌کنند. همچنین با شست و شوی براش‌ها با میسلار واتر می‌توانید لوازم آرایشی پاکیزه را در اختیار داشته باشید.

کاربردهای میسلارواتر - ایریکت
مزایای استفاده از میسلارواتر - ایریکت

مزایای استفاده از میسلار واتر برای پوست

اگر هنوز هم با آب و صابون آرایش خود را پاک می‌کنید، با انتخاب پاک کننده آرایش صورت مناسب باید شیوه‌های جدید انجام این کار را یاد بگیرید. با انجام این کار مزایای زیادی را به دست می‌آورید که قطعا در سلامت پوستتان تاثیر مثبتی می‌گذارند. البته دقت داشته باشید زمانی به این مزایا می‌رسید که محصولی کاملا مناسب و اصل را خریداری کنید. در غیر این صورت نه تنها به مزایای میسلار واتر نمی‌رسید، بلکه پوست زیبای خود را در معرض خطر قرار می‌دهید. در ادامه این بخش از مطلب نیز شما را بیشتر با این مزایا آشنا خواهیم کرد.

آبرسانی و شفافیت بیشتر پوست

میزان رطوبت روی پوست یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی زیبایی این عضو مهم بدن تاثیر می‌گذارد. زمانی که به پوست رطوبت کافی نرسد، لایه ابتدایی به شدت آسیب‌پذیر شده و چروکیده می‌شود. اما باید بدانید که با انتخاب میسلار واتر ایده‌آل می‌توانید این کمبود مهم پوست را از بین ببرید.
در حاضر میسلار واترهایی که به بازار لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شوند، دارای خاصیت آبرسانی هستند. همچنین این محصول  پوست را خشک نکرده و ظاهر جذاب‌تری را در چهره شما ایجاد می‌کند. با این شرایط نیز می‌توانید از پوست شفاف خود نهایت لذت را ببرید.

پاک‌سازی شگفت انگیز پوست

برای استفاده از میسلار واتر و پاک کردن آرایش خود به یک قطره آب هم نیاز ندارید؛ زیرا این ماده آرایشی و بهداشتی قدرت پاک کنندگی فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول تنها به یک پنبه نیاز دارد که با پمپ بسته بندی به مقداری مایع میسلار واتر آغشته شود. با همین میزان ناچیز آرایش شما به طور کامل پاک شده و حتی باکتری‌های روی پوست نیز از بین می‌روند. ناگفته نماند که علاوه بر مواد آرایشی میسلار واتر سایر آلودگی را نیز از بین می‌برد.

تنظیم چربی پوست و افزایش جذابیت آن

اگر هنگام خرید پاک کننده آرایش صورت محصولی را انتخاب کنید که با چربی پوست شما سازگار است، می‌توانید به یک مزیت فوق‌العاده ارزشمند برسید. جالب است بدانید که محصولات مناسب برای پوست‌های چرب، ترشح سبوم یا همان چربی پوست را کنترل و تنظیم می‌کنند. به همین دلیل دیگر پوست چرب نشده و با ایجاد براقیت، ظاهر زننده‌ای را روی پوستتان ایجاد نخواهد کرد. همچنین این میسلار واترها خاصیت مات کنندگی پوست را دارند یا با مواد مرطوب کننده پوست‌های خشک را مرطوب و آبرسانی می‌کنند.

راهنمای استقاده از میشلار واتر - ایریکت

راهنمای استفاده از میسلار واتر

پس از انتخاب میسلار واتر مناسب خود دیگر مشکل خاصی ندارید؛ زیرا این محصول آرایشی و بهداشتی شیوه مصرف بسیار ساده‌ای دارد. بهتر است که از پنبه‌های بهداشتی کمک بگیرید و موارد مشابهی مانند دستمال کاغذی را کنار بگذارید. پس از اینکه پنبه بهداشتی مناسب را انتخاب کردید، آن را به میزان مناسبی از میسلار واتر آغشته کنید. سپس پنبه را به صورت دورانی روی پوست بمالید تا میسلار واتر آرایش را به طور کامل پاک کند. حال می‌توانید از پوست زیبای خود نهایت لذت را ببرید.

نکاتی که نباید هنگام مصرف میسلار واتر فراموش کنید

برخی از نکات در هنگام استفاده میسلار واتر به شدت مهم هستند و نباید فراموش شوند. اول از همه برای پاک‌سازی با میسلار واتر باید پنبه با فشار ملایمی روی پوست حرکت کند. همچنین فشار زیاد می‌تواند به مرور زمان پوست شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند. در نهایت نیز هنگام پاک کردن آرایش چشم دقت کنید که میسلار واتر به صورت مستقیم وارد چشم نشود.

آیا مصرف میسلار واتر عوارض دارد؟

میسلار واترهای موجود در بازار با حساس‌ترین استانداردهای موجود تولید می‌شوند و زیان چندانی برای پوست ندارند. اما اگر پوست بسیار حساسی دارید، طبق توصیه‌های گفته شده عمل کنید. همچنین می‌توانید از مشاوره پزشکان متخصص پوست کمک بگیرید.

خرید بهترین برندهای میسلار واتر از سایت ایریکت

اگر به دنبال خرید میسلارواتر هستید، برای خرید پاک کننده آرایش صورت مثل میسلارواترها از برترین برندها به این صفحه از ایریکت مراجعه کنید تا گلچینی از بهترین محصولات بازار را مشاهده کنید. با استفاده از خدمات سایت ایریکت می‌توانید میسلار واتر مورد نیازتان را به ساده‌ترین شکل ممکن سفارش دهید و در زمان اندک تحویل بگیرید. با وجود ایریکت، دیگر نیازی نیست که نگران اصالت کالای خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *