راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

کرم روز و شب | کمک به سلامت پوست در کل شبانه روز

راهنمای خرید کرم روز و کرم شب

مراقبت از پوست در روزها و شب‌های سال

پوست را می‌توان جزو مهم‌ترین اعضای بدن در زیبایی انسان دانست. به طور کلی اندکی چروک یا خشکیده شدن آن ظاهر جوان و شاداب هر فردی را از بین می‌برد. به همین دلیل باید از این عضو مهم به بهترین شکل ممکن مراقبت کرد. استفاده از کرم شب و روز یکی از راه‌های مطمئن و تضمین شده مراقبت از پوست است که دنیایی از مزایا را به همراه دارد.
در بازار لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست تنوع بالایی از کرم‌های روز و شب وجود دارد که با برندها و ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند. به همین دلیل ممکن است که برخی افراد برای انتخاب و خرید محصول ایده‌آل خود دچار مشکل شوند. همچنین استفاده از کرم‌های نامناسب نمی‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز این دسته از محصولات مراقبت از پوست را به خوبی نشان دهد. اگر شما هم قصد دارید که با خرید کرم روز و شب به نتیجه خوبی برسید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع کرم روز و کرم شب - ایریکت

معرفی کرم‌های شب و روز

به طور کلی کرم‌های مراقبت از پوست به دو دسته روز و شب تقسیم بندی می‌شوند. این کرم‌ها با توجه به شرایط خاص پوست در ساعت ابتدایی و انتهای شبانه روز ساخته شده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. همچنین شرکت‌های سازنده فرمولاسیون متفاوتی را برای کرم‌های شب و روز خود به کار می‌گیرند تا مصرف کننده تاثیر بیشتری روی پوست خود حس کند. البته که در ادامه این بخش از مطلب بیشتر شما را با ویژگی‌ها و تفاوت‌های کرم روز و شب آشنا خواهیم کرد.

کرم‌هایی که مخصوص روزهای آفتابی و پرکار هستند

در روزهای آفتابی که ساعات زیادی را مشغول به فعالیت هستید، باید با پوست خود به جنگ اشعه آفتاب و آلودگی‌های محیطی بروید. به همین دلیل باید از یک کرم روز کمک بگیرید تا بتوانید از پوست خود در مقابل چنین شرایطی مراقبت کنید.
به طور کلی کرم‌های روز حاوی مواد آنتی اکسیدان و مراقبتی هستند تا از پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و آلودگی‌های محیطی محافظت کنند. به همین دلیل مواد دارای SPF (Sun Protection Factor) بوده و با میزان چربی کمتری ساخته می‌شود؛ زیرا ممکن است مصرف کننده همراه با آن‌ها از سایر لوازم آرایشی یا ضد آفتاب‌های قوی استفاده کند.

بررسی ویژگی‌های کرم‌های شب

در ساعات پایانی شب که ارگان‌های حیاتی بدن ما خود را بازسازی می‌کنند، پوست نیز به ترمیم آسیب‌های خود می‌پردازد. پس بهتر است که در این شرایط مواد مورد نیاز را به پوست خود برسانیم تا بتواند یک بازسازی بی‌عیب و نقص را داشته باشد.
استفاده از کرم‌های شب استاندارد جزو بهترین راه‌ها برای تامین مواد مورد نیاز پوست در شب محسوب می‌شود. این کرم‌ها خاصیت مرطوب کنندگی خوبی دارند و به آبرسانی پوست کمک می‌کنند. همچنین کرم‌های شب در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که عبارتند از:
• کرم شب ضد چین و چروک
• کرم‌های ترمیم کننده
• کرم‌های شب احیا کننده سلول‌های پوست
باید بدانید که کرم‌های شب در حالت عادی دارای مواد ضد چروک زیادی هستند. اما در صورتی که حس می‌کنید چین و چروک زیادی روی پوست خود دارید، می‌توانید از مدل‌های مخصوص کمک بگیرید. با استفاده مرتب از کرم‌های شب نیز انبوهی از ویتامین‌ها و مواد مفید در اختیار پوستتان قرار می‌گیرد.

تاثیرات کرم روز و کرم شب - ایریکت

استفاده از کرم روز و شب چه مزایایی به همراه دارد؟

هنوز هم افراد زیادی هستند که یک کرم مرطوب کننده معمولی را برای مراقبت از پوست خود مناسب می‌دانند. همچنین برخی از افراد باور دارند که با وجود چنین محصولاتی چرا باید با خرید کرم روز و شب هزینه بیشتری پرداخت کنند. اما باید توجه کنید که این دسته از محصولات مراقبتی مزایای زیادی را برای پوست شما به همراه دارد. اگر هم به این مزایا آشنا نیستید، این بخش از مطلب را از دست ندهید.

تامین ویتامین‌های پوست

اولین و مهم‌ترین مزیتی که کرم‌های روز و شب در اختیارتان می‌گذارد، تامین ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست است. در این دسته از کرم‌های مراقبتی مواد گیاهی و ویتامین‌های زیادی را می‌توان دید. برای مثال موارد زیر ویتامین‌ها و موادی هستند که به پوست شما کمک می‌کنند:
• ویتامین E: رشد بافت‌های سالم پوست
• ویتامین‌های گروه B: ایجاد تعادل در میزان چربی پوست و کلاژن سازی
• ویتامین D: جذب کلسیم و کمک به تولید سلول‌های پوستی جدید
• ویتامین A: جلوگیری از ایجاد لک و کمک به از بین بردن جای جوش صورت و ترمیم جای زخم‌ها
• کوآنزیم Q10 و مواد آنتی اکسیدان: مراقبت از پوست در برابر آلایندگی‌ها و خاصیت ضد پیری
با استفاده از کرم شب و روز به صورت روزمره، پوست شما چنین موادی را به دست می‌آورد. به همین دلیل دیگر نیازی نیست که نگران آسیب‌های آن در طول روز باشید. همچنین این مواد به بازسازی و جوان ماندن پوست نیز کمک شایانی می‌کنند.

عدم ایجاد چین و چروک

جالب است بدانید که درصد زیادی از افراد به خاطر مراقبت نادرست از پوست خیلی زود با چین و چروک‌های صورت مواجه می‌شوند. اگر شما هم دوست ندارید که جوانی و زیبایی چهره خود را از دست بدهید، باید به فکر مراقبت بهتر از پوست خود باشید.
کرم‌های روز و شب به شما کمک می‌کنند که از این چین و چروک‌های زود هنگام در امان بمانید. البته در صورتی که همین الان هم در اطراف چشم‌ها، لب یا پیشانی چین‌ و چروک‌هایی را می‌بینید، جای نگرانی نیست؛ زیرا کرم‌های شب ضد چروک آن‌ها را از بین می‌برند.

ایجاد روتین ایده‌آل برای مراقبت از پوست

داشتن یک روتین پوستی مناسب برای مراقبت از پوست این عضو را در سالم‌ترین حالت ممکن نگاه می‌دارد. زمانی که یک کرم روز و شب مناسب خریداری می‌کنید، ناخودآگاه به یک روتین پوستی ایده‌آل می‌رسید. استفاده روزمره از این کرم‌ها می‌تواند در تمامی ساعت روز از پوست به بهترین شکل نگهداری کند. برای مثال روزها با مصرف کرم روز خود در مقابل اشعه خورشید یا انواع باکتری‌ها ایمن هستید. در ساعات پایانی شب نیز با کرم شب دنیایی از ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوستتان را تامین می‌کنید.

راهنمای انتخاب کرم روز و شب

ممکن است شما هم بخواهید که هرچه سریع‌تر به مزایای کرم‌های روز و شب برسید، اما اطلاعات کافی برای خرید این دسته از لوازم بهداشتی و مراقبتی پوست ندارید. خرید کرم روز و شب کار چندان سختی نیست، بلکه فقط نیاز به رعایت چند نکته بسیار ساده دارد. در این بخش از مطلب قصد داریم شما را با ترفندهای راهنمای انتخاب کرم روز و شب ایده‌آل خودتان آشنا کنیم. با دانستن این نکات ساده نیز قطعا به محصول کاملا خوبی خواهید رسید.

توجه به نوع و رنگ پوست

بدون شک اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید کرم روز و شب وجود دارد، توجه به نوع پوست است. به طور کلی بیشترین محصولات موجود در بازار به صورت مناسب برای تمامی پوست‌ها ساخته می‌شوند. اما برخی از پوست‌ها نسبت به مواد بهداشتی و مراقبتی حساس هستند و ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند. به همین دلیل اگر پوست خیلی حساسی دارید به سراغ محصولاتی بروید که دارای درصد اوره پایین و فاقد رایحه هستند.

برند و کیفیت کالا

همیشه باید برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی خود نهایت حساسیت را به خرج دهید؛ زیرا این محصولات با سلامتی شما در ارتباط هستند. به همین دلیل باید کرم‌های روز و شبی را انتخاب کنید که برند معتبری دارند. همچنین علاوه بر برند باید به کیفیت ساخت و اصالت آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. متاسفانه محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی در بازار به وفور یافت می‌شوند. اگر هم می‌خواهید که از محصولات تقلبی در امان باشید، برای خرید کرم روز و شب از مراکز معتبر کمک بگیرید.

ویتامین‌های موجود در کرم‌ها

توجه به ویتامین‌های موجود در کرم جزو دیگر نکات مهمی است که شما را به کالای ایده‌آلی می‌رساند. برای مثال فرض کنید پوستی دارید که از کمبود ویتامین D رنج می‌برد و ساعات کمی در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد. بدیهی است که با خرید کرم‌های شب و روز حاوی ویتامین D می‌توانید این کمبود را از بین ببرید. با انجام این ترفند هم پوست خود را به بهترین شکل ممکن تغذیه خواهید کرد.

مواد تشکیل دهنده

تشخیص مواد تشکیل دهنده از نکات کنکوری راهنمای انتخاب کرم روز و شب محسوب می‌شود. با رعایت این نکته خیلی ریز می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و زودتر از لطافت و سلامت بیشتر پوست خود لذت ببرید. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، باید کرم‌هایی را انتخاب کنید که دارای مواد آبرسان و مرطوب کننده قوی‌تری هستند.

میزان Spf کرم‌های روز

همانطور که در بخش‌های ابتدایی مطلب گفته شد، کرم‌های روز دارای مواد Spf هستند. یعنی از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند. میزان مقاومت کرم‌های روز با توجه به Spf تغییر خواهد کرد. برای مثال کرم‌هایی که درصد Spf بالاتری دارند، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. البته در صورتی که به صورت جداگانه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنید، نیاز به خرید محصولات با میزان Spf بسیار بالا  ندارید.

رایحه کرم

کرم‌های روز و شب با رایحه‌های متنوعی تولید می‌شوند تا بوی مطبوعی را روی پوست مصرف کننده تولید کنند. برای مثال می‌توانید کرم‌های روز و شبتان را با رایحه‌های گل رز یا آلوئه‌ورا بخرید. انتخاب رایحه کاملا به سلیقه بویایی شما بستگی دارد.

روش استفاده از کرم روز و شب - ایریکت

روش‌ استفاده از کرم روز و شب

استفاده از کرم‌های روز و شب کار چندان سختی نیست، بلکه روش‌های کاملا متفاوتی دارد. برای مثال درصد زیادی از افراد کرم‌های روز خود را هنگام بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنند. افرادی هم هستند که صرفا از این کرم‌ها هنگام خارج شدن از منزل کمک می‌گیرند. البته توصیه می‌کنیم که استفاده از کرم‌های شب و روز را به زمانی موکول کنید که پوست تعریق کمتری دارد، با انجام این کار کرم بهتر جذب پوست خواهد شد.

نکات خرید کرم روز و کرم شب - ایریکت

نکات طلایی که باید راجع به استفاده کرم‌های روز و شب بدانید

روش استفاده از کرم روز و شب تاثیر شگفت‌انگیزی روی عملکرد این دسته از محصولات مراقبتی می‌گذارد. به همین دلیل باید چند نکته طلایی را هنگام استفاده رعایت کنید تا در نهایت به نتیجه بهتری برسید. البته که کیفیت کرم، مواد تشکیل دهنده و اصالت آن نیز روی میزان اثربخشی کاملا تاثیرگذار هستند. اما باز هم برای رسیدن به نتیجه بهتر نکاتی را به شما معرفی خواهیم کرد که نباید هنگام استفاده از کرم‌های شب و روز فراموش کنید.

شستشوی صورت قبل استفاده

همیشه سعی کنید که قبل از استفاده کرم روز و شب، صورت خود را کاملا بشویید. برای انجام این کار تمامی نواحی صورت را با آب ولرم و شوینده‌های مناسب شستشو دهید. سپس پوست صورت را با حوله‌ای نرم و فشارهای اندک خشک کنید. با انجام این کار مواد کرم کاملا روی پوست قرار می‌گیرند و به خوبی جذب می‌شوند. شستشوی صورت با آب ولرم نیز پوست را برای جذب بهتر کرم آماده می‌کند.

استفاده از مواد آرایشی و ضدآفتاب

جالب است بدانید که برای استفاده از لوازم آرایشی و کرم‌های ضد آفتاب به همراه کرم‌های روز و شب هیچ محدودیتی به وجود ندارد. شما پس از این کرم‌ها می‌توانید انواع پودرهای آرایشی یا کرم‌ها را روی پوست خود استفاده کنید. البته قبل از انجام این کار 20 دقیقه منتظر بمانید تا کرم کاملا جذب شود.

از یک برند استفاده کنید

اگر می‌خواهید که کرم‌های روز و شب شما بیشترین اثربخشی را داشته باشند، بهتر است که آن‌ها را با یک برند خریداری کنید. زمانی که کرم‌ها با یک برند ساخته شده‌اند، ترکیبات سازگارتری خواهند داشت. البته که باز هم استفاده از برندهای متنوع برای شما مشکل ساز نمی‌شود.

خرید کرم روز و کرم شب - ایریکت

بهترین کرم‌های روز و شب را در ایریکت ببینید

در صورتی که می‌خواهید خرید کرم روز و شب خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهید و به بهترین محصولات موجود برسید، به صفحه خرید کرم روز و شب در سایت ایریکت سر بزنید. در این صفحه انبوهی از بهترین کرم‌های روز و شب را با مدل‌های متنوع و برندهای اورجینال خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *