آرایشی و زیبایی

آرایش صورت | آموزش کامل میکاپ + معرفی وسایل آرایشی مورد نیاز

راهنمای کامل آرایش صورت - ایریکت

اهمیت یادگیری میکاپ صورت

اجرای میکاپ مناسب، رکن اصلی برای رسیدن به ظاهری ایده‌آل است. محصولات مورد استفاده در پروسه میکاپ، به شما کمک می‌کنند تا ظاهر خود را تغییر دهید، ویژگی‌های مورد علاقه خود را ایجاد یا تقویت کنید و به استانداردهای زیبایی نزدیک شوید. از سوی دیگر، تکنیک‌های میکاپ به بانوان کمک می‌کنند تا اعتماد به ‎نفس خود را افزایش دهند. اما وقتی صحبت از آرایش صورت به میان می‌آید، استفاده ماهرانه از لوازم آرایشی، تفاوت اصلی را رقم می‌زند. از این رو، می‌توانید با دانستن مقدار و روش صحیح استفاده از محصولات زیبایی، بیشترین بهره را از آرایش خود ببرید. در ادامه، با نکات میکاپ صورت آشنا می‌شویم.

آشنایی با وسایل مناسب برای میکاپ صورت

برخی از افراد بر این باورند که برای استفاده از محصولات آرایشی، باید به تکنیک‌ها مدرن آرایشی مسلط باشید. این نظر تا حدی درست است. اما در واقعیت، تفاوتی نمی‌کند که چقدر در آرایش تبحر دارید، شما باید لوازم مناسب برای رسیدن به ظاهر مطلوب خود را بشناسید و روش مصرف آن‌ها را بدانید. همچنین باید یک روتین آرایشی خاص برای خود تعیین کنید تا در موقعیت‌های روزمره نیز ظاهری شاداب داشته باشید.
یک بلاگر آرایشی معروف در وب‌سایت ایپسی (IPSY)، درباره استفاده از وسایل آرایشی مناسب برای میکاپ می‌گوید: “من در ابتدای کارم، فقط استفاده از کرم مرطوب کننده را بلد بودم”. او در ادامه، به این نکته اشاره کرد که شما باید با دسته‌های مختلف از لوازم آرایشی آشنا باشید که عبارتند از:
لوازم آرایش صورت
لوازم آرایش چشم
لوازم آرایش ابرو
لوازم مورد نیاز برای میکاپ لب

وسایل آرایش صورت - ایریکت

نقش محصولات آرایش پوست در میکاپ صورت

در ابتدا، باید به پرایمرها اشاره کنیم. این محصولات به شکل ژل، کرم یا اسپری هستند و می‌توانند با پر کردن خطوط ظریف و محو کردن منافذ بزرگ، یک سطح یکنواخت برای آرایش ایجاد کنند و ماندگاری آرایش را افزایش دهند.
از سوی دیگر، فونداسیون که در اغلب مواقع کرمپودر است، برای زیباسازی رنگ پوست و پوشش عیوب آن استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که این محصول نیز به صورت مایع، کرم یا پودر عرضه می‌شود. اگر مطمئن نیستید که کدام فرمولاسیون برای شما مناسب است، باید با توجه سطح پوشش مورد نظر خود، یک محصول را انتخاب کنید.
دیگر محصول پوستی مهم برای زیرسازی پوست صورت، کانسیلر است. در واقع، کانسیلر در پوشش جوش‌ها، جای آکنه و موارد دیگر کاربرد دارد. شما باید بسته به ظاهر ایده‌آل خود و پوششی که مد نظر دارید، کانسیلر مناسب را انتخاب کنید.
شاید بپرسید: «راز داشتن چهره‌ای جذاب مانند افراد مشهور و اینفلوئنسرها در چیست؟». رابرت سسنک (آرایشگر مشهور) در پاسخ به این سوال می‌گوید: “کانتور و هایلایت کردن به شما کمک می‌کنند تا همانند سلبریتی‌ها به نظر برسید. ترکیب آن‌ها با هم، یک بعد دیگر به صورت شما اضافه می‌کند”. لازم به ذکر است که هایلایتر و کانتور نیز در اشکال مایع، پودری و کرم عرضه می‌شوند. در مقاله کانتور چیست به طور مفصل به بررسی و انواع مختلف کانتور پرداخته‌ایم.
در حالی که از کانتور برای ایجاد سایه استفاده می‌شود، برنزر نیز یک درخشش طبیعی ایجاد می‌کند که استخوان گونه و سایر ویژگی‌های طبیعی را برجسته‌تر می‌کند. برنزرها به صورت مایع، کرم‌ و پودر عرضه می‌شوند. در سوی مقابل، رژگونه برای اضافه کردن رنگ به گونه‌ها، کاربرد دارد. رژگونه نیز با فرمولاسیون‌های مایع، پودر و کرم موجود است. اما شما برای تثبیت آرایش خود به یک تثبیت کننده یا فیکساتور آرایش نیاز دارید تا خطوط ریز و منافذ صورت را محو کنید. البته بهتر است از این محصول فقط در نواحی مانند ناحیه T (پیشانی، بینی و گونه‌ها) و زیر چشم‌ها استفاده کنید.

وسایل آرایش چشم - ایریکت

لوازم آرایش چشم

یکی از مهم‌ترین محصولات آرایش صورت، پرایمر سایه چشم است. جالب است بدانید که در حالی که بیشتر پرایمرهای پوست حاوی سیلیکون یا آب هستند، پرایمرهای سایه چشم چسبندگی بالایی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که آرایش چشم شما در تمام طول روز، ثابت بماند. یسید کاسترو (آرایشگر معروف) می‌گوید: “پرایمرها ماندگاری سایه چشم شما را تضمین می‌کنند، اما با برخی از سایه‌های کرمی، سازگاری ندارند”.
از سوی دیگر، سایه چشم از الزامات میکاپ صورت است. در واقع، سایه چشم روی پلک اعمال می‌شود تا چشمان را برجسته‌تر کند. سایه‌ها در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شوند؛ از مات تا درخشان. اما نباید خط چشم را از یاد برد. خط چشم برای تقویت فرم چشم‌ها و ایجاد ظاهری متفاوت، گزینه‌ مناسبی است. شما می‌توانید از خط چشم ژله‌ای، مایع یا مدادی برای جذاب‌تر کردن چهره خود استفاده کنید.
لازم به ذکر است که ریمل نیز در آرایش صورت، نقش مهم دارد. ریمل برای زیباسازی مژه‌ها استفاده می‌شود. بسته به سلیقه خود، می‌توانید مژه‌هایتان را پرتر، ضخیم‌تر، بلندتر یا تیره‌تر نشان دهید. البته باید توجه کنید که ریملی با فرمولاسیون مناسب تهیه کنید.

 

محصولات آرایش ابرو

برای اجرای یک میکاپ صورت مناسب، باید از محصولاتی مانند ژل ابرو استفاده کنید. توجه داشته باشید که این نوع ژل‌ها، ظاهر موهای ابرو را زیبا و ثابت می‌کنند. معمولا ژل‌های ابرو، شفاف و طبیعی یا رنگی هستند. لازم به ذکر است که نوعی از ژل ابرو با نام extra-hold نیز در بازار وجود دارد. از سوی دیگر، مداد ابرو به شما امکانی می‌دهد که به یک ظاهر طبیعی برسید. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم که این مورد را به مجموعه لوازم آرایشی خود اضافه کنید.

لوازم موردنیاز برای میکاپ لب

شما باید میکاپ صورت را با استفاده از محصولاتی مانند پرایمر لب، تکمیل کنید. در واقع، پرایمر لب برای افزایش ماندگاری آرایش روی سطح لب و ایجاد بستر صاف استفاده می‌شود. از سوی دیگر، استفاده از مداد لب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چراکه این مدادها، شکل لب های شما را بهبود می‌بخشند و برای کشیدن یک طرح کلی پیش از زدن رژ لب استفاده می‌شوند. این محصول از ریزش رژ لب نیز جلوگیری می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید برجستگی ایجاد کنید، می‌توانید از خط لب‌ برای کانتور کردن، استفاده کنید.
استفاده از رژ لب یا تینت های لب نیز تاثیر به‌سزایی بر میکاپ صورت می‌گذارد. تینت و رژ لب علاوه بر افزودن رنگ به لب‌ها، آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند. این محصولات در اشکال مختلف، از رژ لب مایع گرفته تا رژ لب مات و تینت های لب و در رنگ‌های متفاوت، موجود است. تینت های لب محصولات جدیدی در بازار لوازم آرایشی هستند که روز به روز به طرفداران آنها اضافه می‌شود؛ برای شناخت
 بیشتر تینت های لب و گونه پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله تینت لب چیست بزنید و علاوه بر توضیحات کامل در مورد این محصولات، با تعدادی از بهترین تینت های موجود در بازار آشنا شوید.
البته محصولات براق‌کننده لب نیز به شما در اجرای میکاپ صورت مناسب کمک می‌کنند. همچنین این محصول می‌تواند روکشی براق با رنگ‌ دلخواهتان ایجاد کند. جالب است بدانید که اغلب آرایشگران معروف توصیه می‌کنند که بسته به فرمول، محصولات میکاپ لب را با اپلیکاتور اعمال کرده و با انگشت پخش کنید.

راهنمای میکاپ صورت - ایریکت

راهنمای کامل آرایش صورت

وقتی صحبت از ترتیب و مراحل میکاپ صورت به میان می‌آید، نظرات متفاوت هستند. اما باید به خاطر داشته باشید که روشی مناسب شما است که با سطح مهارت، پوست و ظاهر مطلوب شما مطابقت داشته باشد. البته به طور کلی، یک میکاپ صورت مناسب، ماندگار و جذاب است. از این رو، آماده ‎سازی پوست باید اولین قدم شما باشد تا آرایش شما ماندگار شده و بستری مناسب برای اعمال دیگر محصولات آرایشی ایجاد شود. در ادامه، با مراحل میکاپ صورت آشنا می‌شویم.

آماده‌سازی پوست

شما باید پیش از شروع آرایش، پوست خود را با محصولات مراقبت از پوست آماده کنید. توجه داشته باشید که اگر این مرحله را به درستی انجام ندهید، به نتایج مطلوب خود نمی‌رسید. چراکه هنگامی که پوست به درستی آماده نشده باشد، نمی‌توانید یک روکش یکنواخت و بی‌عیب‌و‌نقص روی آن اعمال کنید. همچنین فونداسیون سنگین شده و جذب قسمت‌های خشک پوست شما می‌شود. از سوی دیگر، کانسیلر نیز تاثیر مثبتی ندارد.

پرایمر را اعمال کنید

همه پرایمرها با ویژگی‌های یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین برای دستیابی به یک میکاپ صورت مناسب، باید پرایمر مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب کنید. توصیه ما این است پرایمر را با لایه‌های سبک و شفاف اعمال کنید. چراکه اگر مقدار پرایمر بیش از حد لازم باشد، روی صورت می‌ماند و جلوه‌ای بد ایجاد می‌کند. پس بهتر است که یک لایه نازک از آن را روی پیشانی، گونه‌ها و چانه خود اعمال کنید.

آرایش صورت با کرمپودر - ایریکت

استفاده از کرمپودر و کانسیلر

اکنون که پوست شما آماده شده است، می‌توانید میکاپ صورت را شروع کنید. در ابتدا، کمی از فونداسیون (که در عمده مواقع کرمپودر است) را روی ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) بزنید و با یک براش مخصوص، آن را ترکیب کنید. شما می‌توانید این کار را با اسفنج آرایشی یا انگشتان خود نیز انجام دهید. اما استفاده از براش کرمپودر، سریع و آسان است. از این رو، گزینه‌ای عالی برای مبتدیان می‌باشد. توجه داشته باشید که برای رسیدن به یک میکاپ طبیعی، با مقدار کمی از محصول شروع کرده و آن را ترکیب کنید.
پس از آنکه کرمپودر را اعمال کردید، باید کانسیلر را اعمال کنید. البته بسیاری از افراد، کرم پودر را در ابتدا و کانسیلر را پس از آن اعمال می‌کنند. اما در موارد خاص، می‌توانید ابتدا از کانسیلر استفاده کنید. از این رو، روی هر قسمتی که می‌خواهید بپوشانید، مقداری کانسیلر بزنید. اغلب آرایشگران، زیر چشم‌ها، اطراف سوراخ‌های بینی و هرگونه لکه را با کانسیلر می‌پوشانند.
توجه داشته باشید که وقتی نوبت به اعمال کانسیلر می‌رسد، مهم است که آن را با ضربه روی صورت اعمال کنید و هرگز آن را نکشید. شما می‌توانید با استفاده از انگشتان، براش کانسیلر یا اسفنج، این کار را انجام دهید. برای پوشاندن زیر چشم‌ها، دو مثلث معکوس در آن ناحیه بکشید و با حرکات ملایم پخش کنید. این تکنیک، کل صورت را درخشان می‌کند.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد کانسیلرها دارید پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله کانسیلر چیست بزنید و علاوه بر توضیحات کامل در مورد این محصولات، با تعدادی از بهترین کانسیلرهای موجود در بازار هم آشنا شوید.

بیس میکاپ را بسازید

یک برس را داخل پودر فیکس یا پودر بیک (ترجیحا از نوع سفت‌کننده) بزنید و آن را روی صورت خود اعمال کنید. این کار باعث می‌شود که میکاپ صورت شما ثابت بماند. توصیه ما این است که در این مرحله هم روی ناحیه‌ T تمرکز کنید. اگر مناسبت خاصی در پیش دارید یا می‌خواهید یک روکش صاف‌تر ایجاد کنید، می‌توانید از تکنیک «بیک» نیز استفاده کنید.

کانتور صورت - ایریکت

کانتورینگ صورت

محصولات کانتورینگ با فرمولاسیون‌های پودری، مایع و کرم عرضه می‌شوند که نوع پودری آن بهترین گزینه برای مبتدیان است. در این مرحله، با استفاده از یک براش زاویه‌دار، فک، استخوان گونه، اطراف خط رویش مو و دو طرف بینی را کانتور کنید. توجه داشته باشید که کانتور صورت، کمی به طول می‌انجامد، اما جلوه‌ای خاص به صورت شما می‌دهد. اگر با محصولات کانتورینگ آشنایی ندارید، می‌توانید از برنزر استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که برای تقویت مهارت‌های خود از یک برنزر مات بژ استفاده کنید. برنزر را زیر فک، دو طرف گونه‌ها و اطراف پیشانی بزنید (درست مانند کانتور). سپس، زمان استفاده از هایلایتر فرا می‌رسد. استفاده از هایلایتر در بالای استخوان گونه، قوس ابرو و روی پل بینی، یک ترکیب طبیعی به شما می‌دهد. همچنین اگر مبتدی هستید، استفاده از هایلایتر پودری را به شما توصیه می‌کنیم. برای اعمال هایلایتر، براش خود را به آن آغشته کنید و به آرامی روی نقاط مذکور بچرخانید.

مقداری رنگ به میکاپ صورت اضافه کنید

می‌توانید با استفاده از رژگونه، میکاپ خود را تکمیل کنید و بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک باشد. در مرحله بعد، با استفاده از یک براش، رژگونه را روی سیب‌های گونه‌های خود اعمال کنید تا میکاپ صورت شما را ظریف و طبیعی کند. شما باید براش را به شکل دایره‌ای حرکت دهید تا آرایش شما یکدست شود.

روی آرایش چشم خود تمرکز کنید

وقتی نوبت به آرایش چشم می‌رسد، انتخاب با شماست. می‌توانید یک میکاپ صورت طبیعی برای موقعیت‌ها روزمره یا یک آرایش چشم ساده یا اسموکی را اجرا کنید. هنگامی که سایه چشم را زدید، می‌توانید با یک خط چشم جذاب، آن را تکمیل کنید. از سوی دیگر، می‌توانید با استفاده از محصولات مختلف مانند مداد ابرو، پودر یا ژل ابرو، ظاهری زیبا و طبیعی ایجاد کنید.

آرایش لب؛ آخرین مرحله میکاپ صورت

اگر از پرایمر لب استفاده می‌کنید، پیش از اعمال آن، لب‌های خود را آماده کنید. در مرحله بعد، از خط لب برای ترسیم طرح مورد نظر خود استفاده کنید. شما می‌توانید با کشیدن یک خط کمرنگ اطراف لب‌هایتان، این ناحیه را کانتور کنید. سپس، داخل طرحی که ترسیم کرده‌اید را پر کنید و رژ لب خود را بزنید.

محصولات اصلی آرایش صورت را از ایریکت بخواهید

برای اجرای یک میکاپ صورت مناسب باید از لوازم متعددی استفاده کنید. پیدا کردن تمام این محصولات به‌طور یک‌جا با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌تواند دشوار باشد. اما خبر خوب این است که ما در فروشگاه ایریکت خرید محصولات آرایشی بهداشتی اصل شامل انواع محصولات پوستی، بهترین کرم پودرها، لوازم آرایش چشم، لوازم آرایش ابرو، لوازم مورد نیاز برای میکاپ لب و دیگر لوازم آرایش صورت را راحت و لذت بخش می‌کنیم. همچنین توجه داشته باشید که تمام محصولات ما اصل هستند و ضمانت 7 روز بازگشت کالا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *