مراقبت و سلامتی

بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی کدامند | شرح کامل این محصولات

بهترین ضدآفتابهای ایرانی و خارجی - ایریکت

بهترین ضدآفتاب ها؛ محافظان پوست خود را بشناسید

برای داشتن پوستی بدون کک و مک، صاف و شفاف به کرم‌های ضدآفتاب نیاز داریم. در واقع قرار دادن این محصولات در روتین روزانه پوستی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و داشتن پوستی سالم بسیار مهم است. ولی نباید از هر محصولی استفاده کرد زیرا برخی محصولات به دلیل کیفیت پایین نه‌تنها کمکی به پوست نمی‌کنند، بلکه می‌توانند به آن آسیب برسانند. در این مطلب از ایریکت قصد داریم بهترین ضدآفتابها را برای انواع پوست معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب درست و مناسبی در زمان خرید کرم ضد آفتاب داشته باشید.

انواع ضدآفتاب ها کدامند؟

ضدآفتاب‌ها با توجه به ترکیبات و محتویاتشان به دو دسته شیمیایی و فیزیکی تقسیم می‌شوند. محصولات شیمیایی هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید واکنش نشان می‌دهند و جلوی رسیدن نور خورشید به سلول‌های پوست را می‌گیرند. ضدآفتاب‌های فیزیکی دارای ترکیباتی هستند که باعث برگرداندن و دفع نور خورشید می‌شوند. در این محصولات خبری از واکنش شیمیایی نیست به همین دلیل چنین محصولاتی برای زنان باردار و شیرده، کودکان و افرادی که پوست حساسی دارند مناسب است.
ضدآفتاب‌ها به شکل‌های متفاوتی تولید می‌شوند مانند: کرم، فلوئید و اسپری. برای پوست‌های خشک و معمولی بهتر است از مدل کرم این محصولات استفاده شود. اسپری‌ها مناسب ورزشکاران و افرادی هستند که فعالیت و تعریق زیادی دارند و یا افرادی که رطوبت در محل زندگی آن‌ها زیاد است.
رنگی یا بی‌رنگ بودن از عوامل مهم دیگر در انتخاب محصولات ضدآفتاب است. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به استفاده از پنکک و کرم پودر ندارید پس گزینه مناسب برای شما کرم‌های رنگی بوده که حالت پوشانندگی دارند.
علاوه بر تمامی موارد یاد شده عوامل تاثیرگذار دیگری هم وجود دارند که در انتخاب بهترین ضدآفتاب‌ها به ما کمک می‌کنند مانند: کرم‌هایی که ضدچروک هستند، محصولات ضدلک، ضدآفتاب‌هایی که قابلیت آبرسانی دارند و موارد دیگر.

بهترین ضدآفتاب های مناسب پوست خشک

کسانی که پوست آن‌ها خشک بوده به دلیل پایین بودن سطح آب و چربی مفید در پوستشان، دچار خارش، قرمزی و حساسیت می‌شوند. این افراد به کرم‌هایی نیاز دارند که دارای مرطوب کننده‌هایی مثل لانولین، سیلیکون و روغن هستند. علاوه بر موارد ذکر شده باید هنگام خرید ضدآفتاب محصولی را انتخاب کنند که SPF آن بالاتر از 30 باشد.

بهترین ضدآفتاب های مناسب پوست چرب

برای پوست‌های چرب باید از ضدآفتاب‌هایی استفاده کرد که در فرمول ساخت آن‌ها چربی به کار نرفته و همین‌طور فرمول آن‌ها مبتنی بر آب باشد. استفاده از این نوع محصولات باعث ایجاد نوعی خشکی در پوست شده و به خاطر فرمولی که دارند یک خنکی خاص را می‌توان روی پوست حس کرد. استفاده از این فرمول خنک کننده باعث شده چنین محصولاتی هنگام التهاب پوست کاربردی باشند و به آرام شدن و خنک شدن پوست کمک کنند.

بهترین ضدآفتاب ها برای انواع پوست

برخی افراد هم دارای پوست خشک هستند هم پوست چرب. برای مثال پوست آن‌ها در قسمت‌هایی مانند گونه‌ها و بینی چرب بوده و در قسمت‌های دیگر صورت دارای پوستی خشک هستند. چنین افرادی می‌توانند از ضدآفتاب های مناسب برای انواع پوست استفاده کنند. البته بهتر است اول در بخش‌های خشک صورت از کرم مرطوب کننده استفاده شود و سپس از ضدآفتاب مورد نظر استفاده نمایند.

راهنمای خرید کرم ضدآفتاب - ایریکت

هنگام خرید ضدآفتاب ها باید به چه مواردی دقت کنیم

بسیاری از افراد بر این باورند که برای داشتن پوستی سالم و خوب باید از کرم‌های خاصی استفاده کنیم. اما مهم‌ترین کاری که باید در ابتدا انجام داد انتخاب یک کرم ضدآفتاب خوب است. پس از انتخاب یک محصول مناسب با پوست خود، می‌توانید نسبت به استفاده از کرم‌های دیگر اقدام کنید.
در ابتدا باید به سازگاری کرم با پوست توجه کرد. هر کدام از کرم‌های تولید شده برای نوع خاصی از پوست ساخته شده است. برخی مناسب پوست‌های خشک، برخی مناسب پوست‌های چرب و برخی دیگر مناسب انواع پوست هستند. بنابراین باید با توجه به نوع پوست خود کرم مناسبی تهیه کنید.
نکته مهم دیگر هنگام خرید یک ضدآفتاب خوب توجه به عبارت UAB ،UAV و یا هر دو مورد است که باید روی محصولی که انتخاب کرده‌اید درج شده باشد. اشعه فرابنفش خورشید برای پوست مضر بوده و می‌تواند به پوست آسیب وارد کند. با قرار گرفتن در معرض اشعه UVB پوست شما دچار سوختگی و خارش شده و اشعه UVA باعث پیر شدن و به وجود آمدن چین و چروک در پوست می‌شود.
از نکات مهم دیگر که باید به آن توجه کنیم بررسی SPF محصول بوده که مخفف Sun Protection Factor است و فاکتور حفاظت در برابر خورشید معنی می‌شود. هرچقدر SPF یک ضدآفتاب بیشتر باشد، بیشتر می‌توان بدون آسیب دیدن در معرض نور خورشید قرار گرفت. پس قبل از خرید محصول مورد نظر حتما به عدد SPF توجه کنید. از موارد مهم دیگر هنگام انتخاب بهترین ضدآفتاب ها می‌توان به ضدآب و تعریق بودن، ماندگاری بالا و داشتن قیمت مناسب اشاره کرد.

بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی موجود در بازار

پس از بررسی‌های لازم و در نظر گرفتن نکاتی که به آن اشاره کردیم نوبت به انتخاب بهترین ضدآفتاب‌های موجود در بازار می‌رسد. محصولات متنوعی برای انتخاب موجود هستند ولی آیا همه آن‌ها ارزش خرید دارند؟ چه تضمینی وجود دارد که در صورت استفاده از آن‌ها نتیجه بگیریم؟ برای اینکه انتخاب شما را ساده‌تر کنیم در ادامه چند نمونه از بهترین ضدآفتاب‌های ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

کرم ضدآفتاب الارو

قرار گرفتن در معرض خورشید می‌تواند روی پوست تاثیر بگذارد. کرم ضدآفتاب الارو با SPF 30 و بدون چربی نه تنها از پوست در مقابل اشعه خورشید محافظت می‌کند، بلکه در درمان لکه‌های پوستی هم تاثیرگذار است. همچنین این محصول الارو به دلیل داشتن فیلترهای UVA و UVB از آسیب دیدن پوست جلوگیری می‌کند.
کرم ضدآفتاب الارو در ترکیبات خود دارای سالیسیلیک اسید است که خاصیت ضد آکنه بودن به این کرم بخشیده و پوست‌هایی که مستعد آکنه هستند را بهبود می‌بخشد و می‌تواند 
و شما را از دردسر درمان جای جوش صورت بی‌نیاز کند.
از ویژگی‌های این کرم ضدآفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مات کننده پوست
• عدم ایجاد احساس چربی روی پوست
• ماندگاری بالا
• ضد لک
• در تنفس طبیعی پوست اختلالی ایجاد نمی‌کند
• کنترل کننده چربی و جلوگیری از براق شدن پوست
• محافظت در برابر آلودگی‌های محیط

کرم ضد چروک و ضدآفتاب کلینیک

در ساخت کرم ضد چروک و ضدآفتاب کلینیک از ترکیب خاص مواد سنتی و معدنی برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست در برابر اشعه‌های خورشید استفاده شده است. این محصول دارای SPF 30 بوده و همین‌طور خاصیت ضد چین و چروک، ضدپیری و ضد آکنه و لک دارد. این کرم دارای آنتی‌اکسیدان قوی بوده و برای انواع پوست به ویژه پوست‌های حساس مناسب است.
از مزایای کرم ضدچروک و ضدآفتاب کلینیک می‌توان به این موارد اشاره کرد:
• بهره‌گیری از فیلترهای UVA و UVB
• استفاده از فرمولاسیون بافت سبک و مخملی
• ضدچین و چروک، ضدپیری و ضد آکنه و لک
• مقاوم در برابر رطوبت و تعریق
• بدون چربی
• مناسب برای انواع پوست
• دارای آنتی‌اکسیدان قوی

ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین

یکی از بهترین محصولات ایزدین ضدآفتاب فیوژن واتر است که در رده ضدآفتاب های پنج ستاره قرار می‌گیرد و در سال 2016 عنوان محبوب‌ترین ضدآفتاب را به خود اختصاص داد. فرمول ساخت این محصول بر پایه آب بوده، بنابراین مناسب افرادی است که دارای پوست چرب هستند و انتخاب بهترین ضدآفتاب مناسب برایشان دشوار است. همچنین در تولید ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین از تکنولوژی Fusion ،Wet Skin، Safe Eye و Thixotropic استفاده شده که موجب جذب بسیار بالا، کوچک شدن منافذ پوست و جلوگیری از بسته شدن این منافذ می‌شوند.
این محصول نیز در برابر اشعه‌های UVA و UVB از پوست محافظت می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به ضدجوش و ضدلک بودن و همچنین ایجاد نکردن حس سوزش در پوست اشاره کرد. ضدآفتاب فیوژن واتر ایزدین برای پوست‌های مرطوب نیز قابل استفاده است.

ضدآفتاب برایت بوست نوتروژینا

کرم ضدآفتاب برایت بوست محصول شرکت فرانسوی نوتروژینا بوده و خواص گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت  آبرسانی این محصول اشاره کرد. این کرم مانند آبرسان از خشکی پوست جلوگیری می‌کند و به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شود. همچنین این محصول در طراوت و شادی پوست اثرگذار بوده و دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است. کرم ضدآفتاب برایت بوست نوتروژینا برای انواع پوست کاربرد دارد.

ضدآفتاب شیسیدو

کرم ضدآفتاب شیسیدو در دسته کرم‌های بی‌رنگ قرار می‌گیرد. این کرم بدون چربی بوده و دارای فرمول ملایم بدون حس چسبندگی است. استفاده از Profense CellTM باعث شده فعالیت آنزیم‌های مضر کاهش بیابد و به سلول‌های پوست آسیبی وارد نشود. ویژگی‌های دیگر این محصول شامل نهایت محافظت در مقابل آفتاب، مقاومت در برابر آب، دما و تعریق و همچنین برخورداری از بافت سبک و بی‌رنگ است.

ضدآفتاب Photoderm Max بایودرما

معروف‌ترین محصولات برند فرانسوی بایودرما، ضدآفتاب‌های آن است. ضدآفتاب Photoderm Max بایودرما دارای انواع رنگی و بی‌رنگ است که بالاترین سطح از محافظت در برابر اشعه‌های مضر آفتاب را دارد. این محصول از بایودرما در دو مدل SPF 50 و SPF 100 تولید شده و دارای فاکتور حفاظتی +++PA بوده که باعث می‌شود به طور کامل از پوست حفاظت شود.
کرم ضدآفتاب بایودرما به دلیل برخورداری از تکنولوژی Cellular Bioprotection از پوست در برابر عواملی مانند پیری و لک محافظت می‌کند. استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود که در سطح سلولی یک محافظت بیولوژیکی شکل بگیرد و DNA سلول‌های پوست از آسیب دیدن در امان باشند. همچنین این محصول دارای بافت نرم و سبک بوده و هیچ اثر سفیدی و چسبندگی روی پوست نمی‌گذارد.

ضدآفتاب پیکسل

کرم ضدآفتاب پیکسل از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کرده و برای پوست‌های مستعد آکنه و پوست‌های چرب مناسب است. این کرم از SPF 50 برخوردار بوده و محافظت پوست در برابر تیرگی و ایجاد لک را بین 8 تا 16 برابر افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از فرمولاسیون جذب سریع و سبک باعث شده که این محصول توانایی تنظیم سبوم پوست را داشته باشد و از ایجاد جوش صورت جلوگیری کند. ضدآفتاب پیکسل جزو محصولات فلوئیدی بوده و دارای بافت سبک با خاصیت جذب فوری است.

کرم ضدآفتاب و ضد لک بی‌رنگ لافارر

کرم‌های ضدآفتاب و ضد لک بی‌رنگ لافارر در انواع گوناگون برای انواع پوست تولید شده‌اند و باید محصولی مناسب با پوستتان را خریداری کنید. به طور کلی این کرم به دلیل استفاده از موادی که در کنترل چربی تاثیر گذارند مانند زینک، پی‌سی‌آ و عصاره چوب درخت انانتیا کلرانتا، از مات شدن و ایجاد آکنه در پوست جلوگیری می‌کند.
همچنین استفاده از سدیم‌لاکتات، اوره، سدیم‌هیالورونات و آلوئه‌ورا باعث شده تا این محصول رطوبت لازم برای پوست را حفظ کرده و روند پیری پوست را کاهش دهد. این محصول از لافارر دارای بافت سبک و جذب سریع بوده و در برابر اشعه‌های UVA و UVB به خوبی از پوست محافظت می‌کند.

کرم ضدآفتاب و ضد لک رنگی لافارر

کرم ضدآفتاب و ضد لک رنگی لافارر نیز مانند محصول بی‌رنگ این برند در انواع متفاوت برای پوست‌های مختلف تولید شده است. استفاده از این کرم باعث رفع لک و حساسیت‌های پوست شده و محافظ بسیار خوبی در برابر اشعه مضر خورشید است. کرم لافارر اجازه نمی‌دهد لک و آکنه در پوست ایجاد شود و با کنترل ترشح چربی و پوشاندن کامل سطح پوست، پوستی صاف و یکدست و عاری از ایراد را به شما هدیه می‌دهد.

فلوئید ضدآفتاب درماتیپیک

در محصول فلوئید ضدآفتاب درماتیپیک از فیلتر‌های نوین ارگانیک استفاده شده که محافظت بسیار خوبی هم برای صورت و هم برای گردن فراهم کرده است. همین‌طور این ضدآفتاب فاقد چربی بوده و با استفاده از یک ترکیب آنتی‌اکسیدان تا جای ممکن آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید را کاهش می‌دهد.

کرم ضدآفتاب رنگی مای

یکی از موارد آزار دهنده هنگام استفاده از کرم‌ها به‌جاماندن رد کرم و چربی روی صورت است. با انتخاب کرم ضدآفتاب رنگی مای دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید. این محصول هیچ ردی از چربی بر روی پوست به جا نمی‌گذارد و باعث نرم شدن و لطیف شدن پوست می‌شود. ویژگی دیگر این کرم حفاظت بسیار خوب در برابر عوامل محیطی بوده و جلوی از بین رفتن بافت پیوندی را می‌گیرد. بهبودی قابلیت ارتجاعی پوست و افزایش رطوبت پوست به طور طبیعی نیز از دیگر فواید این محصول برند مای است.

خرید بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی اورجینال از ایریکت

در این مطلب با معرفی انواع بهترین ضدآفتاب ها سعی کردیم شما را در انتخاب درست یاری کنیم. استفاده از محصولات ضدآفتاب یک ضرورت برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. تنوع ضدآفتاب ها بسیار زیاد بوده و انتخاب بهترین گزینه کار سختی به نظر می‌آید. نکته قابل توجه هنگام خرید این محصولات اصل بودن آن‌ها است، چرا که استفاده از محصولات تقلبی و بی‌کیفیت نه تنها کمکی به پوست شما نمی‌کند، بلکه باعث آسیب دیدن آن نیز می‌شوند.
ایریکت سال‌ها در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی بهداشتی و انواع عطر و ادکلن فعالیت داشته و فروش اینترنتی محصولات را نیز گسترش داده است. با خرید از ایریکت می‌توانید از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *