آرایشی و زیبایی

کانتور صورت چیست | آموزش کامل از تعریف تا اجرا

کانتور صورت چیست - ایریکت

کانتورینگ صو‌ر‌ت چیست؟

کانتورینگ یک تکنیک آرایشی می‌باشد که برای دهه‌های متوالی، مورد توجه حرفه‌ای‌ترین آرایشگران بوده است. از دلایل اهمیت این روش، می‌توان به برجسته کردن استخوان گونه، زاویه‌سازی فک و زیباتر کردن شکل طبیعی صورت، اشاره کرد. از سوی دیگر، کانتورینگ می‌تواند هر نوع آرایشی را با عمق دادن و تقویت ویژگی‌های و ساختار استخوانی صورت شما، تکمیل کند. بسیاری از بانوان اینطور فکر می‌کنند که تسلط بر این تکنیک آرایشی، بسیار دشوار است. اما باید بدانید که این روش آنقدری که به نظر می‌رسد، پیچیده نیست. در این مطلب، به آموزش گام‌به‌گام کانتور صورت و جزئیات مهم این تکنیک آرایشی می‌پردازیم.

تعریف دقیق کانتور صورت

یک آرایشگر حرفه‌ای به نام ملیسا هارکمن درباره کانتورینگ می‌گوید: «این تکنیک مانند مجسمه‌سازی است، اما در صورت افراد و با تکنیک‌های آرایشی. در واقع، کانتور صورت، یک روش عالی برای ایجاد تغییر در تمام نواحی صورت است. حتی می‌توانید برای بزرگ‌تر جلوه دادن برخی بخش‌ها، از این روش بهره بگیرید.» اصولا کانتورینگ برعکس هایلایت کردن است. چراکه وقتی هایلایت می‌کنید، با روشن‌تر کردن برخی نواحی خاص از صورت، ویژگی‌های طبیعی صورت را برجسته می‌کنید. اما در کانتورینگ، تمرکز بر تیره‌کردن قسمت‌هایی است که می‌خواهید برجسته شوند یا ظریف‌تر به نظر برسند. یک آرایشگر معروف دیگر با نام الکس لوی، درباره کانتور صورت می‌گوید: «شما در این روش، برای تغییر فرم و تقویت ویژگی‌ها طبیعی صورت، از تناسب نور و سایه استفاده می‌کنید.» به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین نواحی برای کانتور کردن، گودی گونه‌ها است. افزودن رنگ تیره‌تر به این ناحیه، استخوان‌های گونه‌ را با ایجاد یک سایه، بلندتر نشان می‌دهد و ویژگی‌های طبیعی آن را نیز برجسته‌تر می‌کند. توجه داشته باشید که می‌توانید چشم‌ها، بینی، استخوان‌های ابرو، لب‌ها یا فک خود را نیز کانتور کنید.

برنزینگ و کانتور صورت چه تفاوتی دارند؟

در حالی که هر دو تکنیک برنزینگ و کانتورینگ با هدف عمق بخشیدن به صورت، انجام می‌شوند، هرکدام با روشی متفاوت، این کار را انجام می‌دهند. البته برنزینگ به گرمای چهره می‌افزاید و درخششی ملایم ایجاد می‌کند. در حالی که کانتورینگ بر ساختار صورت تاثیر می‌گذارد. تفاوت دیگر این دو تکنیک در این است که محصولات طراحی شده برای برنزینگ، می‌توانند براق یا مات باشند در حالی که بیشتر محصولات کانتورینگ، فقط مات هستند.

محصولات کانتور صورت - ایریکت

لوازم موردنیاز برای کانتورینگ

در حال حاضر، لوازم آرایشی متفاوتی برای کانتورینگ عرضه می‌شوند. از این رو، پیدا کردن محصولی که مناسب شما باشد، کمی دشوار است. البته شما می‌توانید با آزمون و خطا، لوازم مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ اما باید زمان و هزینه زیادی را صرف این کار کنید. از این رو، فهرستی از لوازم مورد نیاز برای کانتورینگ را آماده کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنید.

پودر کانتور

پودر کانتور، یک گزینه عالی برای مبتدیان می‌باشد، زیرا می‌توان آن را به راحتی روی صورت اعمال کرد. ملیسا هارکمن درباره این محصول چنین می‌گوید: «اگر در این تکنیک تبحر ندارید، استفاده از پودر کانتور را به شما توصیه می‌کنم. زیرا موثرترین محصول است که کار با آن نیز آسان‌ترین می‌باشد.»
شما می‌توانید این محصول را با استفاده از یک براش کانتور روی صورت خود اعمال کنید. لازم به ذکر است که اغلب پودرهای کانتور، مات بوده و برای پوست‌های چرب، ایده‌آل هستند. اگر پوست خشکی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از نوعی دیگر از محصولات کانتورینگ استفاده کنید که برای پوست‌های خشک، مناسب‌تر است.

کرم کانتور

شاید نتوان یک کرم کانتورینگ را مانند پودر‌ کانتور، ترکیب کرد. اما رنگ این محصول، تاثیری فوق‌العاده بر آرایش صورت شما می‌گذارد. از آنجایی که استیک‌های کانتور ضخیم هستند، برای جلوگیری از آشفتگی صورت، کرم کانتور را با اسفنج آرایشی پخش کنید. این نوع از محصولات کانتور برای دستیابی به ظاهری طبیعی‌تر، عالی هستند. توجه داشته باشید که پودر کانتور در عین برجسته کردن ویژگی‌های طبیعی صورت، چین و چروک‌ها را بیشتر نمایان می‌کند. از این رو، به بانوانی که صورتشان دارای چین‌ و چروک، خطوط ریز یا خشکی است، استفاده از کرم کانتور را پیشنهاد می‌دهیم.
برخی از فعالان صنعت زیبایی بر این باورند که افرادی که با تکنیک‌های آرایشی آشنایی دارند و می‌خواهند آرایش طبیعی یا براق داشته باشند، می‌توانند از کرم کانتور استفاده کنند. البته باید پیش از خرید این نوع از کرم، مطمئن شوید که محصول مورد نظر بر پایه مایع (مانند کرم پودر مایع) تولید شده است و نه پودر.

کانتور مایع

لازم به ذکر است که کانتور مایع، برتری خاصی نسبت به دیگر انواع محصولات کانتورینگ ندارد. اما اگر می‌خواهید یک سایه تیره روی صورت خود ایجاد کنید، کانتور مایع را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که بهتر است رنگ کانتور، حدود دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد.
می‌توانید در کنار این محصول، از کرم پودر مایع یا کانسیلری با فرمول یکسان (یا مشابه) با کرم پودر خود، استفاده کنید. با این کار، به ترکیبی صاف و یکپارچه می‌رسید. لازم به ذکر است که مانند کرم کانتور، کانتور مایع نیز باید با یک اسفنج آرایشی اعمال شود. توجه داشته باشید که رنگ‌های سردتر، سایه‌ها را تقویت می‌کنند و صورت را طبیعی‌تر جلوه می‌دهند. بنابراین قبل از انتخاب یک کانتور مایع، رنگ‌های روشن‌ را نیز امتحان کنید.

آموزش کانتور صورت - ایریکت

اجرای کانتور صورت

در بسیاری از ویدیویی‌های آموزش‌ کانتورینگ، بسیاری از نکات مهم به مخاطب منتقل نمی‌شوند. از این رو، فهمیدن آنکه باید از کدام محصولات استفاده کنید، آن‌ها را روی کدام بخش صورت خود قرار دهید و آن‌ها را چطور اعمال کنید، آسان نیست. یک فعال عرصه زیبایی با نام Ash K. Holm که مغز متفکر برخی از استودیوهای معروف و آرایشگر اختصاصی سلبریتی‌هایی مانند کیم کارداشیان است، نکات مهم برای کانتور صورت را به اشتراک گذاشته است که در ادامه، به آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب محصولات آرایشی مناسب

برای انجام کانتورینگ، شما علاوه بر محصولات کانتورینگ، به محصولات مراقبت از پوست و کرم پودر نیاز دارید. همچنین یک برنزر که دو درجه از رنگ پوست شما تیره‌تر باشد. از سوی دیگر، باید از یک کانسیلر نیز استفاده کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. پیشنهاد میکنیم برای شناخت بیشتر کانسیلرها سری هم به مقاله “کانسیلر چیست” بزنید.
برنزر برای بهبود زوایای صورت استفاده می‌شود از این رو، وقتی نوبت به انتخاب بافت نوع آن می‌رسد، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که در عین تناسب با پوست شما، با محصولات کانتورینگ و مهارت‌های شما نیز تناسب داشته باشد. لازم به ذکر است که برنزرهای پودری می‌توانند بهتر از کرم‌ها عمل کنند. همچنین اگر با کرم‌ها آشنا نباشید و آن‌ها را به درستی اعمال نکنید، صورت شما را آشفته می‌کنند. از سوی دیگر، اگر به درستی روی صورت اعمال نشود، ماندگاری کمی خواهند داشت.
پیشنهاد ما این است که برنزر را با استفاده از یک براش زاویه‌دار و متراکم اعمال کنید. البته یکی از مزایای محصولات کرمی، این است که می‌توانند ظاهری شاداب‌تر به پوست شما بدهند، به‌ویژه اگر پوست خشکی دارید. هولم در این باره می‌گوید: «اگر پوستتان خشک است، وقتی ببینید پوست‌تان چقدر هیدراته به نظر می‌رسد، عاشق کرم‌های برنزر می‌شوید». همچنین باید یک اسفنج مرطوب در دست داشته باشید تا محصولات را با هم ترکیب کنید. هنگامی که تمام وسایل آرایشی مناسب را تهیه کردید، باید یک رنگ خاص را برای هایلایت کردن بخش‌های مختلف صورت، انتخاب کنید. بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد.

آماده‌سازی صورت

پیش از شروع کانتور صورت، پوست خود را برای مدتی کوتاه، ماساژ بدهید. این کار می‌تواند به تخلیه لنفی کمک کند (و مایعات اضافی را از ناحیه‌ی موردنظر خارج می‌کند). هنگام ماساژ صورت و در حالی که صورت را در یک جهت به سمت بالا می‌برید، با حرکات آرام، سطح پوست را لمس کنید تا صورتتان به طور کامل آماده شود. شما می‌توانید از یک ابزار ماساژ صورت مانند غلتک یشم نیز استفاده کنید. پس از ماساژ صورت، کرم پودر را اعمال کنید.

مشخص کردن نواحی کانتور صورت

محصول کانتورینگ یا برنزر خود را روی آن‌ قسمت‌هایی از صورت که می‌خواهید کانتور کنید، بکشید. Ash K. Holm در این باره می‌گوید: «می‌توانید این کار را در امتداد خط رویش مو، استخوان گونه، کناره‌های بینی و فک خود انجام دهید». او خاطرنشان می‌کند که هرچه خطوط محوتر باشند، بهتر است. هولم چند دستورالعمل برای مشخص کردن نواحی مختلف برای کانتور صورت دارد:
• خط رویش مو: محصول را در امتداد خط رویش مو، اعمال کنید و هنگامی که به سمت مرکز پیشانی نزدیک می‌شوید، ضربات خود را آرام‌تر کنید
• گونه‌ها: برای آماده کردن این بخش، لبخند بزنید و از با توجه به فرم سیب‌ گونه‌تان، براش را روی آن بچرخانید
• فک: به آرامی بالای فک و زیر آن را سایه بزنید

مواد آرایشی را روی صورت خود پخش کنید

در این مرحله، می‌توانید چند نقطه از کانسیلر را روی نقاط مانند پل بینی، مرکز پیشانی، بالای استخوان‌های گونه و نواحی اطراف دهان (مانند گوشه‌های لب) اعمال کنید. سپس از بیوتی بلندر مرطوب یا براش زاویه‌دار و متراکم استفاده کنید تا هرچه روی صورت خود قرار داده‌اید را با هم ترکیب کنید. اگر از اسفنج استفاده می‌کنید، آن را با حرکات دورانی روی صورت خود بزنید تا زیرسازی پوستتان به خوبی انجام شود. از سوی دیگر، اگر از براش استفاده می‌کنید، آن را به جلو و عقب بکشید تا آرایشتان یکدست شود.

مرحله آخر کانتور صورت؛ خود را در آینه نگاه کنید

بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از تثبیت کننده آرایش ندارند. اما باید به این نکته توجه کنید که پوست هر فرد، نیازهای متفاوتی دارد. از این رو، برای پوست‌هایی با میزان خشکی کم، پوست‌های چرب و پوست‌های معمولی از تثبیت‌کننده (با مقدار کم) استفاده کنید. سپس، با دقت تمام اجزاء صورت خود را بررسی کنید.

کانتورینگ برای فرم‌های متفاوت صورت

سعی کنید برخی از نواحی صورت خود را به طور خاص برجسته کنید. زیرا هر چهره‌ای، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. البته به طور کلی، یک سایه تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست در زیر استخوان گونه و زیر فک، جلوه‌ای برجسته به این‌بخش‌ها می‌دهد. اما بهترین راه برای فرم دادن به صورت‌تان، این است که همیشه ویژگی‌های مورد علاقه‌تان را در ذهن داشته باشید و از خودتان بپرسید که می‌خواهید روی چه چیزی بیشتر مانور بدهید.

کانتور صورت گرد

پیشنهاد ما به کسانی که صورت گرد دارند، این است که با اعمال کانتور در شقیقه‌ها شروع کرده و سپس، گونه‌های خود (درست زیر استخوان گونه) را کانتور کنید. می‌توانید اطراف صورت خود را نیز کانتور کرده و دوباره براش را به سمت فک، پایین بیاورید.

کانتورینگ صورت مربعی

اگر صورت مربعی دارید، باید کانتورینگ را با گونه‌های خود شروع کنید. هنگامی که یک خط زیر گونه‌های خود ترسیم کردید، به آرامی کانتور را در آن ناحیه در دو طرف صورت اعمال کنید. در انتها، کار را با کانتور کردن بخش مجاور با خط رویش موی خود به پایان برسانید.

اجرای کانتور بر روی صورت‌های مستطیل شکل

در ابتدا، محصولات کانتورینگ را روی گودی گونه‌های خود اعمال کنید. همچنین باید از اعمال بیش از حد کانتور در مرکز صورت، خودداری کنید. در عوض، بر کانتور کردن کناره‌های صورت خود تمرکز داشته باشید. سپس، پیشانی خود و در امتداد خط رویش مو را کانتور کرده و پیش از رسیدن به شقیقه‌ها، متوقف شوید. در نهایت، به کانتور فک بپردازید و تقریبا تا نیمه چانه را به مواد کانتورینگ آغشته کنید. کار را با حرکات دورانی در مرکز چانه، پایان دهید.

کانتور صورت بیضی

کسانی که صورت‌های بیضی شکل دارند، فقط باید ناحیه گونه را کانتور کنند. از این رو، محصولات کانتورینگ را در گودی گونه‌های خود بمالید و آنقدر پخششان کنید تا یکدست شوند. از آنجایی که در صورت‌های با شکل بیضی، پیشانی و فک کاملا باریک هستند، می‌توانید از اعمال کانتور در این نواحی صرف نظر کنید.

کانتورینگ صورت قلبی شکل

ما به افرادی که صورت قلبی شکل دارند، کانتور کردن اطراف پیشانی را پیشنهاد می‌کنیم. زیرا باعث ایجاد تناسب بیشتر در صورت می‌شود. شما می‌توانید با اعمال کانتور در مرکز پیشانی خود شروع کنید و در امتداد شقیقه‌های خود در هر دو طرف به سمت پایین ادامه دهید.

خرید محصولات کانتور صورت از ایریکت

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایریکت، انواع براش کانتور، مداد کانتورینگ، پالت کانتورینگ، کانسیلر و دیگر محصولات موردنیاز برای کانتور صورت را تهیه کنید. لازم به ذکر است که ما در مجموعه ایریکت، اصالت تمام کالاها را تضمین کرده و 7 روز ضمانت بازگشت کالا نیز داریم. توجه داشته باشید که امکان پرداخت در محل و ارسال سریع و رایگان، از دیگر خدماتی هستند که ما به مشتریان ارائه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *