آرایشی و زیبایی

وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان | لیستی جامع برای بانوان خوش‌سلیقه و شیک‌پوش

لیست وسایل آرایشی مورد نیاز خانمها - ایریکت

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی را جدی بگیرید

داشتن مجموعه‌ای از لوازم آرایشی، برای تمام بانوان ضروری است. زیرا این اقلام به شما این امکان را می‌دهند که در تمام موقعیت‌های خاص و روزمره، ظاهری زیبا داشته باشید. از سوی دیگر، با اضافه کردن محصولات آرایشی به مجموعه خود، رسیدن به ظاهر ایده‌آل، آسان‌تر می‌شود. اما در حال حاضر، صنعت زیبایی بسیار گسترده شده است و گزینه‌های متعددی برای آرایش تمام اجزا صورت در بازار وجود دارند. از این رو، پیداکردن اقلام آرایشی مناسب، کمی دشوار است. در این مطلب، برخی از مهم‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی مهمترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان

جالب است بدانید که لوازم آرایشی از قرن‌ها پیش وجود داشته‌اند. البته امروزه، دنیای زیبایی دچار تغییرات بزرگی شده است و اقلامی مانند کرم، رژ لب، عطر، سایه چشم، لاک ناخن، اسپری مو و … به راحتی در دسترس همه هستند. از سوی دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات زیبایی با توجه به نیازهای انسان‌ها برای محافظت از خود و پوستشان در برابر اشعه‌های خورشید، محصولات جدیدی ابداع کرده‌اند.
در دنیای امروز، اهمیت لوازم آرایشی از آن جهت است که به زیبایی ظاهری ما کمک می‌کنند و باعث می‌شوند اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشیم. همچنین تنوع بیشتر لوازم آرایشی در بازار نسبت به قبل، به ما نشان می‌دهد که این محصولات، نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. در ادامه، با برخی از وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان آشنا می‌شویم.

مرطوب‌کننده صورت

داشتن یک مرطوب‌کننده صورت برای تمام بانوان ضروری است. چرا که مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند پوست صورت شما را پس از شست‌و‌شو، آبرسانی کرده و مانعی بین پوست شما و عوامل مضر محیطی ایجاد کنند. لازم به ذکر است که مواردی مانند هوای سرد یا آفتاب شدید می‌توانند به پوست شما آسیب برساند. از این رو، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها در هر موقعیتی در طول شبانه‌روز توصیه می‌شود.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، مرطوب‌کننده‌های صورت، چین و چروک و خطوط ریز روی صورت شما را کاهش می‌دهند و در پیشگیری و درمان جوش بسیار موثر هستند. بنابراین، این محصول جزو مهم‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان است. بسیاری از بانوان به دنبال یک مرطوب‌کننده خوب هستند، اما نمی‌دانند که باید به چه مواردی توجه کنند. مواد اصلی یک مرطوب‌کننده خوب عبارتند از:
• گلیسرین
• روغن معدنی
• لانولین
• ترکیبات مرتبط با SPF
• پروپیلن گلیکول

روغن بدن

راز داشتن پوستی نرم و هیدراته، در حفظ چربی آن است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که روغن بدن را همیشه در کنار خود داشته باشید و بعد از دوش گرفتن یا در طول روز، از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که در ماه‌های سرد سال، روغن بدن به بخشی ضروری از روتین پوستی شما تبدیل می‌شود. زیرا بدون اینکه لایه‌ای از آن‌ بر روی بدن شما باقی بماند، پوست شما را مرطوب می‌کند. جالب است بدانید که روغن‌های بدن با مواد طبیعی مانند روغن زیتون و آووکادو به پوست شما نفوذ کرده و آن را آبرسانی می‌کنند.
برخی از محبوب‌ترین روغن‌های بدن عبارتند از:
• روغن جوجوبا
• روغن بادام
• کره شی یا شی باتر
• روغن دانه انگور
• روغن دانه آفتابگردان

اسکراب

اسکراب یا لایه بردار یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان است. این محصول خاص، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و بدن شما را صاف و نرم می‌کند. یکی از مزایای اسکراب این است که می‌توانید آن‌ را در خانه درست کنید. تنها چیزی که نیاز دارید کمی شکر یا نمک، روغن بدن و روغن‌های معطر است.
همه چیز را با هم مخلوط کنید و یک لایه‌بردار فوق‌العاده خواهید داشت. البته اسکراب‌هایی که توسط شرکت‌های بزرگ تولید می‌شوند، فورمولاسیونی خاص دارند که تاثیر بهتری بر پوست شما می‌گذارند. توجه داشته باشید که پس از تهیه یا خرید یک اسکراب، آن را در مکانی خنک قرار دهید تا مواد موجود در آن، تجزیه نشوند.

کرم ضد آفتاب

بسیاری از افراد اینطور فکر می‌کنند که کرم‌های ضد آفتاب فقط برای تابستان هستند. اما این محصول از پوست شما در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند و خطر سوختگی و بروز لکه‌ها را کاهش می‌دهد. از این رو، باید در تمام فصول سال، تا جای ممکن واز بهترین کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
هنگام انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب توجه داشته باشید که کرم‌های ضدآفتاب با محافظت طیف وسیع «broad spectrum» و SPF 30 یا بالاتر، از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند. پیشنهاد ما این است که هر روز پس از استفاده از مرطوب‌کننده صورت و روغن بدن، یک لایه ضد آفتاب روی پوست خود اعمال کنید. در ماه‌های گرم‌تر، می‌توانید ضدآفتاب را همراه خود داشته باشید و آن را در طول روز و در دفعات متوالی استفاده کنید.

لاک ناخن؛ از محبوب‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان

لاک ناخن تاثیر به‌سزایی بر زیبایی و استایل شما دارد. لاک‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. از این رو، شما می‌توانید هر لباس یا استایلی را با یک لاک ناخن شیک، ست کنید. بسته به علاقه خود، می‌توانید لاک معمولی یا ژل را انتخاب کرده و از طرح‌های مختلف آن‌ها لذت ببرید.
علاوه بر لاک ناخن، می‌توانید پودرهای dip و سایر محصولات ناخن را خریداری کنید تا ناخن‌های خود را زیباتر کنید. همچنین اگر به دنبال رنگ‌های جدید لاک ناخن هستید، می‌توانید از ترندهای سال استفده کنید که عبارتند از:
• سبز Forest
• قرمز Cherry
• صورتی Dusty
• lavender روشن
• سفید Pure

پالت سایه چشم

صرف نظر از اینکه چقدر آرایش می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که چند سایه چشم با رنگ خنثی داشته باشید. به طور خاص، یک پالت سایه چشم، یکی از مهم‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان زیبایی است. معمولا این پالت‌ها، طیف مناسبی از سایه‌های روشن تا تیره را دارند که می‌توانند به شما در ایجاد ظاهری متنوع کمک کنند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک ظاهر ظریف برای موقعیت‌های روزمره داشته باشید یا یک ظاهر خاص برای یک موقعیت ویژه، این پالت‌ها به شما کمک می‌کنند تا به ظاهر ایده‌آل خود برسید.
اگر در انتخاب سایه چشم مناسب نیاز به راهنمایی دارید، در مقاله راهنمای خرید سایه چشم سعی کردیم اطلاعات کاملی را در اختیارتان بگذاریم.

کرم پودر

یک کرم پودر مناسب، لایه‌های زیرین آرایش شما را ایجاد می‌کند. بنابراین، داشتن یک کرم فونداسیون یا همان کرمپودر خوب که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، ضروری است. علاوه بر این، فرمول مناسب کرم پودر می‌تواند جای جوش، لکه‌ها و چروک‌ها را محو کرده و یک پوست صاف ایجاد کند. توجه داشته باشید که چندین نوع از این کرم‌ها در بازار موجود هستند و در انتخاب بهترین کرم پودر نکاتی هست که باید به آنها توجه کنید. هر کرم پودر آرایشی بسته به نوع پوست شما، تاثیر متفاوتی دارد. برای مثال، کرم پودر مناسب پوست‌های چرب، معمولا به شکل مات یا پودری هستند. اما کرم پودر مناسب پوست خشک، تا حدی براق و دارای خاصیت آبرسانی است و در آخر، کرم پودر مناسب پوست‌های مختلط به شکل نیمه مات یا مایع عرضه می‌شوند.

رژ گونه؛ محصولی تاثیرگذار در بین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان

استفاده از رژگونه می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر ظاهر کلی شما داشته باشد و پیشنهاد ما این است که هرگز آن را از روتین آرایشی خود کنار نگذارید. اگر از کرم پودری با پوشش مات استفاده می‌کنید، استفاده از رژ گونه ضروری است. چراکه باعث می‌شود پوست شما بهتر به نظر برسد. رژگونه به شک پودر، ژل و کرم در بازار وجود دارد که نوع پودری آن از دیگر انواع آن محبوب‌تر است. با این حال، اخیرا رژگونه کرم و ژل نیز بسیار محبوب شده‌اند. توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ رژگونه، موردی را انتخاب کنید که ظاهری طبیعی به شما بدهد. به طور کلی، رنگ‌ صورتی روی طیف پوست‌های روشن تا متوسط بهتر است. در حالی که رنگ‌‌های ارغوانی و مارونی مناسب پوست‌های تیره‌تر هستند.

پرایمر صورت

برخی از افراد بر این باورند که استفاده از پرایمر صورت ضروری نیست. اما بسیاری از متخصصین حوزه زیبایی، آن را به عنوان یک مورد مهم در روتین ارایش صورت می‌دانند. از این رو، این محصول هم جزوه وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان است. تاثیرات دقیق پرایمرهای صورت بر روی پوست و آرایش، غیرقابل انکار هستند. اما به طور کلی، هدف اصلی از تولید آن‌ها این بود که پوست را صاف‌ جلوه دهند و آرایش شما در طول روز حفظ کنند.

کانسیلر؛ موردی جذاب در بین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان

اگر آکنه، تیرگی، لک یا نوعی مشکلات پوستی دارید، استفاده از کانسیلر را به شما توصیه می‌کنیم. اغلب کانسیلرها دارای فرمولاسیونی با پوشش کامل و شفاف هستند و اینکه بهترین کانسیلر برای شما کدام است، بستگی به میزان پوشش موردنیاز شما دارد. هنگام انتخاب و خرید کانسیلر (برای پوشاندن آکنه و یا تغییر رنگ)، محصولی را تهیه کنید که تا حد امکان به رنگ کرم پودر شما نزدیک باشد تا طبیعی‌ترین ظاهر را به شما بدهد.

هایلایتر؛ محصولی برای افزایش حداکثری زیبایی

مانند بسیاری دیگر از محصولات زیبایی، هایلایترها نیز در اشکال مختلفی وجود دارند؛ پودر، کرم، مایع، استیک و هیبرید. هر کدام از این فرم‌ها، مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند. اما برای مبتدیان، پودر یا استیک را توصیه می‌کنیم. زیرا کار کردن با آن‌ها ساده‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که می‌توانید چند کار مجزا با هایلایترها انجام دهید و از آن‌ها به عنوان سایه چشم نیز استفاده کنید.

محصولات تثبیت‌کننده آرایش

محصولات تثبیت‌کننده یا فیکساتور آرایش مانند پرایمر صورت، آرایش شما را در همان حالت اولیه حفظ می‌کنند. می‌توانید بسته به نوع پوششی که دنبال آن هستید (مثلا مات، درخشان و …) و فواید غیر آرایشی، یکی از انواع تثبیت‌کننده آرایشی را انتخاب کنید. برای مثال، برخی از آن‌ها مرطوب‌کننده نیز هستند. در نهایت باید بگوییم که اگر می‌خواهید آرایشتان ماندگار باشد، این محصول مهم در فهرست وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان را نادیده نگیرید.

ریمل حجم‌دهنده و بلندکننده مژه

شاید بتوان اینطور گفت که در بین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان، ریمل مهم‌ترین مورد است. چراکه ظاهر چشمان شما را به خوبی تغییر می‌دهد و ارایش چشم شما را نیز تقویت می‌کند. زمانی که برای خرید ریمل به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید، مجموعه‌ای از آن‌ها را خواهید دید. از این رو انتخاب بهترین ریمل بین طیفی گسترده‌ای از ریمل‌ها از حجم‌دهنده تا ضد آب، می‌تواند دشوار باشد. اما پیشنهاد ما معمولا خرید ریمل بلند کننده است. زیرا این محصول، مژه‌های طبیعی شما را بلند کرده و ظاهر شما را کامل می‌کند.

خط چشم؛ گزینه‌ای فوق‌العاده برای زیباتر کردن چشم‌ها

استفاده از انواع خط چشم مانند ریمل، می‌تواند چشم‌‌های شما را زیباتر جلوه دهد. در حالی که اغلب خط چشم‌ها به رنگ مشکی هستند، رنگ‌های قهوه‌ای یا خاکستری تیره برای پوست‌های روشن مناسب می‌باشند. از سوی دیگر، روش‌های متعددی برای کشیدن خط چشم وجود دارد. همچنین اگر می‌خواهید مژه‌هایتان را پرپشت‌تر نشان دهید، می‌توانید از خط چشم برای واتر لاین (Waterline) استفاده کنید. در واقع مداد چشم و محصولات خاصی وجود دارند که مخصوص این ناحیه حساس ساخته شده‌اند.
در نهایت، اگر می‌خواهید خط چشم مایع را امتحان کنید، اما نگران خراب شدن آرایش خود هستید، توصیه می‌کنیم که ابتدا با استفاده از یک خط چشم یا مداد مشابه، خط اولیه را بکشید و سپس با خط چشم مایع، آن را پررنگ کنید.

محصولات آرایش ابرو

اگر به دنبال تقویت و زیباسازی ابروهای خود هستید، محصولات مختلفی در بازار وجود دارند که شما را کمک می‌کنند. محصولات آرایش ابرو در اشکال مختلف از جمله مدادی، پودر، پماد، موم و ژل عرضه می‌شوند. شما باید بسته به نیاز خود، یکی از این موارد را انتخاب کنید. تفاوتی نمی‌کند که به دنبال ظاهری طبیعی باشید و یا به دنبال ظاهری خاص. در هر دو صورت، لوازم آرایش ابرو به کار شما می‌آیند. از این رو، در لیست وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان، جایگاه ویژه‌ای دارند.

رژ لب‌ها جزو مهم‌ترین وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان هستند

یک رژ لب براق یا مات، ظاهر شما را کاملا تغییر می‌دهد. البته به بانوان جوانی که تابه‌حال از این دست محصولات آرایش استفاده نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم که از رنگ‌هایی بهره بگیرند که به رنگ طبیعی لب‌شان نزدیک است. از سوی دیگر، محصولاتی مانند بالم لب نیز می‌توانند تاثیر مثبتی بر ظاهر شما بگذارند.

اپلیکاتورها را از یاد نبرید

شما می‌توانید برای اعمال مواد آرایشی از انواع براش و پد آرایش یا همان اپلیکاتورها استفاده کنید. برای مثال، می‌توان برای اعمال کرم پودر از یک بیوتی بلندر یا براش استفاده کرد. توجه داشته باشید که حتی اگر می‌خواهید نوعی پودر را روی صورت خود اعمال کنید، بهتر است از براش‌های مخصوص استفاده کنید.

خرید وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان از مجموعه ایریکت

ما در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی ایریکت، تمامی وسایل آرایشی مورد نیاز بانوان را به فروش می‌رسانیم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات آرایشی در وب‌سایت ما، انواع لوازم آرایش صورت، چشم، ناخن، ابرو، مو، لب، بدن و دیگر ابزار آرایش را با کم‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید. همچنین می‌توانید انواع عطرهای اورجینال و لوازم بهداشتی را در سایت ایریکت خریداری نمایید. از سوی دیگر، ما در بخش مجله ایریکت، به معرفی انواع لوازم آرایشی می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *