آرایشی و زیبایی

آرایش چشم | راهنمای کامل آرایش ساده، اسموکی، عربی و …

آرایش چشم - ایریکت

آرایش چشم؛ عامل مهم در افزایش جذابیت چهره

در دنیای لوازم آرایشی، محصولات متفاوتی وجود دارند که به شما در ایجاد انواع آرایش چشم، کمک می‌کنند؛ از آرایش‌های شیک و ظریف تا آرایش‌های غیرمعمول و خاص. همچنین برای کسانی که تازه به آرایشگری، علاقه پیدا کرده‌اند، محصولات کارآمد و تکنیک‌های ساده بسیاری وجود دارند. در نتیجه، شما می‌توانید به راحتی با کمی تمرین، به ظاهر مطلوب خود برسید. 
از سوی دیگر، لذت آرایش چشم‌ها در این است که می‌توانید از رنگ‌ها و سبک‌های متفاوت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از هر نوع پالت رنگی استفاده کنید. البته آشنایی با تکنیک‌های آرایشی نیز می‌تواند به شما در دستیابی به بهترین نتیجه کمک کند. در این مطلب، با انواع آرایش چشم آشنا می‌شویم.

چرا باید چشم‌ها را آرایش کنیم؟

بسیاری از بانوان در اجرای آرایش چشم، مشکل دارند و اطلاعات کافی در این مورد ندارند. چراکه از اهمیت آرایش چشم مطلع نیستند و بیشتر روی استفاده از کانسیلر، کرم پودر، رژ لب و رژگونه تمرکز دارند. از طرفی، برخی دیگر از بانوان، از آرایش کردن چشمان خود، صرف نظر می‌کنند. زیرا تلاش و زمان زیادی می‌طلبد. اما باید توجه داشته باشید که آرایش صورت شما، بدون آرایش چشم مناسب، ناقص می‌ماند. در ادامه، به برخی از دلایلی مهم برای یادگیری نحوه آرایش چشم می‌پردازیم.

چشم‌ها جذاب‌ترین قسمت صورت هستند

آیا تا به حال، به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا بیشتر اشعار در ستایش چشمان معشوق سروده شده‌اند؟ در پاسخ به این سوال، می‌توان گفت که چشمان شما بیش از هر بخش دیگری از صورت، توجه دیگران را جلب می‌کنند.
فرقی نمی‌کند که پوستی روشن یا تیره داشته باشید، اگر چشمانتان جذاب باشند، زیبا به نظر می‌رسید. چراکه چشم‌ها، این توانایی را دارند که زیبایی ظاهری شما را دو چندان کنند.

یک آرایش چشم مناسب، عیوب صورت را پنهان می‌کند

وقتی چشم‌های جذابی دارید، دیگران به عیوب‌ چهره شما توجه نمی‌کنند. از این رو، سلبریتی‌ها همیشه به دنبال بهترین لوازم آرایش چشم و آرایشگرانی هستند که در آرایش چشم‌ها تخصص دارند. اما شما باید به این فکر کنید که چگونه می‌توان یک آرایش چشم خوب را اجرا کرد.

نکات مهم در آرایش چشم - ایریکت

نکات مهم برای آرایش چشم مناسب

در بخش پیشین، به اهمیت آرایش چشم پرداختیم. اما اگر نکات و تکنیک‌های آرایش چشم را ندانید، به ظاهر مطلوب خود نمی‌رسید. از این رو، اغلب بانوان به دنبال تکنیک‌های آرایشی موثر برای زیباسازی چشم‌های خود هستند که چشمانشان را بازتر جلوه دهند و ویژگی‌ها و رنگ آن‌ها را تقویت کنند.
از سوی دیگر، یک آرایش چشم مناسب، عمق نگاه و زیبایی طبیعی صورت را برجسته می‌کند. اما اگر تجربه‌ زیادی در زمینه آ‌را‌یش ندارید و می‌خواهید آ‌را‌یش چشمی بی‌‌عیب‌و‌نقص داشته باشید، می‌توانید از برخی راهکارهای ساده در این مورد، استفاده کنید.
از سوی دیگر، مهم است که وسایل آرایشی مناسب را انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن‌ها را بیاموزید و از عنصر خلاقیت نیز استفاده کنید. شما باید بهترین براش‌ آرایشی را انتخاب کنید و بدانید که کدام پرایمر را در چه زمانی، اعمال کنید. همچنین باید رنگ‌هایی که ظاهر شما را زیباتر می‌کنند، شناسایی کنید.
اکثر رنگ‌ها با چشم‌های قهوه‌ای یا فندقی تناسب دارند. از این رو، هیچ محدودیتی برای استفاده از رنگ‌ها و تکنیک‌های آرایشی برای این نوع چشم‌ها وجود ندارد. اما برای چشم‌های سبز، رنگ‌هایی با تن قرمز مانند ماهاگونی، مناسب هستند.
در سوی دیگر، استفاده از رنگ‌های طلایی، برنزی و نارنجی به خانم‌های چشم آبی، پیشنهاد می‌شود. در نتیجه، شما می‌توانید با ترکیب کردن رنگ‌ها یا انتخاب یک تن خاص، به ظاهر مطلوب خود برسید.
اما توجه داشته باشید که انتخاب برس مناسب برای ترکیب و ایجاد جلوه‌های مورد نظر نیز حائز اهمیت می‌باشد. پیشنهاد ما این است که از یک برس نرم برای ترکیب یا اعمال رنگ روی لبه بیرونی چشم، استفاده کنید.

اهمیت حالت چشم‌ها

شما می‌توانید با تکنیک‌های آرایش مناسب، هر چشمی با هر حالتی را بزرگ نشان دهید. پیشنهاد ما این است که از محصولاتی مثل فر مژه، ریمل حجم‌دهنده، خط چشم ژله‌ای و مداد کژال برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل، بهره بگیرید. ابروها نیز نقش مهم در ظاهر شما دارند. از این رو، باید روی شکل آن‌ها، تمرکز داشته باشید.
شما می‌توانید از کانسیلر برای روشن‌تر کردن و بالا بردن قوس طبیعی ابرو استفاده کرده یا قسمت‌های باریک‌تر را با مداد ابرو، پر کنید. اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، باید آن‌ها را به آرامی شانه کرده و رنگ کنید تا شکلی متناسب و مرتب به خود بگیرند. توجه داشته باشید که نباید در رنگ کردن، زیاده‌روی کنید. بدیهی است که قسمت‌های صورت هرگز کاملا یکسان نیستند. بنابراین ایرادی ندارد اگر دو ابروی شما، کاملا یکسان نیستند.

استفاده از اکستنشن مژه یا مژه مصنوعی؛ راز زیباتر کردن چشم‌ها

اگر می‌خواهید همیشه مژه‌هایی بی‌نقص، بلند، پرپشت، براق و خوش فرم داشته باشید، باید بدانید که استفاده از فر مژه، کاشت مژه یا هر روش دیگری، دشواری‌های خاص خود را دارند. در نتیجه، می‌توانید برای زیباتر کردن چهره خود، از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید. از سوی دیگر، مژه‌های مصنوعی در مقایسه با دیگر محصولات و روش‌ها، آسیب کمتری به مژه‌های شما وارد می‌کنند.
مژه‌های مصنوعی، انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را به تنهایی یا با کمک یک متخصص، استفاده کرد. همیشه مژه‌هایی را انتخاب کنید که سبک باشند و سنگینی آن‌ها را روی چشمان خود احساس نکنید. بررسی چسب مژه نیز ضروری است، مطمئن شوید که محصولی ضد حساسیت و الاستیک تهیه می‌کنید.

تاثیر جادویی ریمل بر زیبایی چشم‌ها

بدون شک، ریمل‌ها، محبوب‌ترین و پرکاربردترین لوازم آرایش چشم هستند. از طرفی، دانستن تکنیک صحیح استفاده از ریمل نیز مهم است. پیش از استفاده از ریمل، باید پلک بالایی را به سمت بالا بکشید، تا مژه‌ها به طور طبیعی، از هم جدا شده و اعمال ریمل ساده‌تر شود. برای دستیابی به یک نتیجه عالی، ریمل را با حرکات سریع زیگزاگ روی ریشه مژه‌ها بکشید، تا حجم آن‌ها بیشتر شود. سپس، برای بلند و مرتب شدن مژه‌ها، ریمل را به صورت عمودی، استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام استفاده از ریمل، به سمت پایین نگاه کنید تا پلک‌های شما به ریمل آغشته نشوند. برخی از انواع بهترین ریملها عبارتند از:
• ریمل فرکننده (برای مژه‌های صاف و چشم‌های کوچک)
• ریمل حجم‌دهنده (برای مژه‌های بلند)
• ریمل بلندکننده (با تاثیر مژه مصنوعی)
• ریمل ضد آب (برای داشتن ظاهری عالی حتی در استخر و دریا)

سایه چشم رنگی - ایریکت

استفاده از سایه چشم رنگی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، همه رنگ‌ها برای آرایش چشم‌های قهوه‌ای، مناسب هستند. اما به طور خاص، سایه‌های قهوه‌ای، صورتی، سبز و بنفش، تاثیر بهتری دارند. می‌توانید برای برجسته کردن چشمان خود از رنگ‌های بادمجانی، طلایی، مسی و مشکی نیز استفاده کنید.
سایه‌های چشم آجری، شرابی، آلویی، صورتی و بنفش را برای چشم‌های سبز، انتخاب کنید. جالب است بدانید که بنفش، رنگ مکمل عنبیه، سبزی چشم‌ها را افزایش می‌دهد و آن را عمیق‌تر می‌کند.
از سوی دیگر، برای چشم‌های آبی، از سایه‌های طلایی، نارنجی، برنزی و اخرایی استفاده کنید. در واقع، بهتر است همیشه از رنگ‌های گرم بهره بگیرید که در تضاد با رنگ آبی (رنگ سرد)، ظاهر شما را زیباتر می‌کنند.

محصولات متفاوت را امتحان کنید

برای جذاب جلوه دادن چشم باید به همه قسمت‌های آن بپردازید. برای هر قسمت، محصولات متنوعی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید و برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در کیت آرایش چشم خود، داشته باشید. از سوی دیگر، به شما توصیه می‌کنیم که خلاقیت و تجربه‌گرایی را از یاد نبرید.

تنوع روش‌های آرایش چشم

همانطور که در بخش‌های پیش اشاره کردیم، محصولات و تکنیک‌های متنوع برای آرایش چشم‌ وجود دارند. بسیاری از این روش‌ها، برای موقعیت‌های ویژه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی دیگر برای فرم صورت و چشم خاص، مناسب هستند و یا با لوازم خاص، اجرا می‌شوند. برخی از انواع آرایش چشم عبارتند از:
• آرایش ساده یا طبیعی
• آرایش عربی
• آرایش اسموکی
• آرایش چشم گربه‌ای
• کات کریس (Cut Crease)

آموزش آرایش چشم ساده

در ابتدا، کرم پودر یا کانسیلر را پلک‌های خود، اعمال کنید. اگر پرایمر دارید، با انگشت یا براش مخصوص، آن را روی پلک‌ به سمت استخوان ابرو، پخش کنید. حالا باید اجازه دهید تا سطح پلک شما خشک شود. سپس، یک سایه چشم با رنگ خنثی روی پلک خود بزنید. می‌توانید با استفاده از یک سایه تیره‌تر، ظاهری متفاوت ایجاد کنید. بهتر است که سایه تیره‌ را با ضرباتی ملایم، روی گوشه بیرونی پلک خود، اعمال کنید.
حالا می‌توانید، سایه تیره‌تر را به سمت داخل پلک نیز بکشید (با حرکات دایره‌ای). بهتر است از گوشه بیرونی شروع کنید و همانطور که به سمت داخل می‌روید، حرکتتان را محدودتر کنید. سپس، یک سایه مات روشن را درست زیر ابروی خود بزنید و آن را با سایه‌های دیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. در این مرحله، یک خط چشم مشکی و نازک در امتداد مژه بالایی بکشید، اما باید در قسمت بیرونی، خط را پهن‌تر کنید. برای پایان کار، مژه‌هایتان را فر کنید و ریمل بزنید.

آرایش چشم اسموکی و عربی - ایریکت

نحوه اجرای آ‌را‌یش اسموکی روی چشم‌ها

در ابتدا، با پرایمر شروع کنید. آن را با انگشت یا براش، روی سطح پلک بمالید و اطمینان حاصل کنید که به طور مساوی پخش شده است. در ادامه کار، باید حجم مژه‌ها را افزایش دهید (با هر روشی که می‌خواهید). می‌توانید با مداد چشم، اطراف مژه‌ها را تیره‌تر کنید. بسیاری از آرایشگران بر این باورند که این کار، برای آرایش اسموکی، ضروری است. شما باید خطی در امتداد مژه‌های بالایی و پایینی خود بکشید و آن را با یک براش، پخش کنید تا ظاهری اسموکی به آرایش چشم شما بدهد.
در ادامه کار، یک سایه چشم با رنگ روشن را روی پلک بالایی و استخوان ابرو بزنید و در جهت شقیقه‌ها ترکیب کنید. سپس، یک سایه چشم تیره روی پلک خود (در امتداد مژه‌های پایینی و گوشه بیرونی پلک) بزنید. در مرحله بعد، یک سایه چشم با رنگی ملایم در بین سایه چشم روشن و تیره، اعمال کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک سایه چشم براق، به گوشه داخلی چشم‌های خود، هایلایت اضافه کنید.

چگونه می‌توان آرایش چشم عربی را انجام داد؟

ابتدا، با استفاده از کانسیلر، لکه‌ها و تیرگی دور چشمان چشمان خود را بپوشانید. سپس، پرایمر را اعمال کنید، تا یک سطح صاف برای آرایش چشم داشته باشید. در ادامه، یک سایه چشم با رنگی روشن (مانند صورتی) را روی پلک‌ها بزنید. سایه را روی تمام سطح پلک و از گوشه داخلی به گوشه بیرونی اعمال کنید.
در مرحله بعد، یک سایه‌ تیره‌تر (مانند سایه بنفش) را روی لبه بیرونی پلک بزنید و آن را زیر سایه چشم روشن بکشید. این کار به برجسته کردن ابرو و گوشه داخلی پلک‌ها، کمک می‌کند. سپس، خط چشم را از گوشه داخلی به بیرون بکشید تا شکل بادامی به چشم‌ها بدهد. همچنین، زیر مژه‌های پایینی نیز یک خط متوسط بکشید. در مرحله بعد، ریمل بزنید یا از مژه مصنوعی استفاده کنید.

اجرای آرایش چشم گربه‌ای

در ابتدا، با استفاده از مداد خط چشم مشکی، بالا و پایین چشم‌ها، خط بکشید. حالا با استفاده از همان مداد خط چشم، دوباره در امتداد مژه‌های بالایی، خط بکشید و این بار، خطی پهن ایجاد کنید. سپس، با استفاده از یک براش، خط چشم را با سایه چشم مشکی ترکیب کنید تا حالت دودی بگیرد. پلک‌ها را با یک سایه چشم آجری، دودی و … براش بزنید. برای افزایش عمق و درخشش، کمی سایه چشم طلایی در گوشه داخلی چشم اعمال کنید؛ در پایان، ریمل بزنید.

با سبک کات کریس، چشمانی جذاب داشته باشید

در ابتدا، یک سایه خنثی که با رنگ پوست شما مطابقت دارد، روی پلک‌ها بزنید. سپس، یک سایه چشم قهوه‌ای تیره را درست بالای چشم‌ها و نزدیک به استخوان ابرو بکشید. در مرحله بعد، یک کانسیلر سبک را روی پلک بمالید. از یک برس زاویه‌دار برای اعمال کانسیلر به سمت انتهای ابرو، استفاده کنید.
یک لایه کرم یا سایه سفید روی ناحیه‌ای که کانسیلر خود را زده‌اید، قرار دهید تا کنتراست را تقویت کنید. برای رفع چین و چروک چشم خود، بهترین خط چشم مورد علاقه خود را بردارید. با احتیاط در امتداد خط مژه، خط چشم بکشید.

خرید انواع محصولات آ‌ر‌ایش چشم از وب‌سایت ایریکت

ما در ‌سایت فروش لوازم آرایشی ایریکت، انواع محصولات آرایشی و بهداشتی را ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش آرایش چشم، انواع ریمل، سایه چشم، مداد چشم، خط چشم، لنز، مژه مصنوعی، چسب مژه مصنوعی و پاک‌کننده آرایش چشم را تهیه کنید. ما در مجموعه ایریکت، تمام محصولات را با ارسال رایگان، امکان پرداخت در محل، ضمانت اصالت و ضمانت 7 روز بازگشت کالا، عرضه می‌کنیم. همچنین در بخش مقالات، به معرفی انواع لوازم و تکنیک‌های آرایش می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *