راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب | محافظت از پوست و طراوت و شادابی با خرید این محصولات

خرید کرم ضد آفتاب - ایریکت

آشنایی با کرم ضد آفتاب و کاربرد آن

نور خورشید همواره در حال ارسال میلیاردها ذره فوتون در ثانیه به سمت ما است. علاوه بر گرما و نوری که دریافت می‌کنیم، نور خورشید حاوی اشعه ماورای بنفش (UV) نیز هست؛ اشعه‌ای که می‌تواند منجر به پیری زودرس، آفتاب سوختگی و سرطان پوست شود. اگر قصد دارید قبل از فعالیت یا وقت گذراندن در فضای باز از ضد آفتاب استفاده کنید، ما بهترین راهنمای خرید کرم ضد آفتاب را در این متن برای شما آماده کرده‌ایم. شما با خواندن این مطلب، با انواع کرم ضد آفتاب، طرز استفاده صحیح آن و بهترین روش خرید آنلاین این محصول آشنا می‌شوید. قبل از پرداختن به اصل موضوع و در راستای تکمیل همین مطلب، پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله بهترین کرم ضد آفتاب بزنید و با لیستی از بهترین ضد آفتابهای ایرانی و خارجی بیشتر آشنا شوید.

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

خورشید پرتوهای نوری مختلفی را ساطع می‌کند که دو مورد از آن‌ها پرتوهای UVA و UVB هستند که به پوست آسیب می‌رسانند. اشعه UVB کوتاه‌تر است و نمی‌تواند به شیشه نفوذ کند، اما باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود. اما اشعه UVA توانایی عبور از شیشه را دارد. پس همه افراد ملزم به استفاده از کرم ضد آفتاب در روتین پوستی خود هستند. یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب این است که این کرم روی بسته خود دارای برچسب محافظت در برابر UVA یا UVB باشد. معمولا دو ماده تامین کننده ضد UVA آووبنزون و اکسید روی هستند. پس اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب شما یکی از این مواد را داشته باشد.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب - ایریکت

انواع ضد آفتاب از نظر تولید و کاربرد

در این بخش از راهنمای خرید کرم ضد آفتاب با انواع مدل‌های کرم ضد آفتاب موجود در بازار آشنا می‌شویم. کرم‌های ضد آفتاب در انواع مدل‌های لوسیون، ضد آب، ویژه کودکان، اسپری، پودر و غیره تولید می‌شوند. در ادامه این بخش به شرح این موارد می‌پردازیم.

لوسیون و شیر

برخی از ضد آفتاب‌های موجود در بازار به صورت لوسیون و شیر هستند. از مهم‌ترین مزایای این نوع کرم ضد آفتاب می‌توان به قیمت مناسب آن، کاربرد آسان و خشک نشدن اشاره کرد. با این حال ممکن است احساس چسبندگی یا چربی در پوست ایجاد کنند.

کرم ضد آفتاب ضد آب

بیشتر ضد آفتاب‌ها به صورت کرم هستند. تفاوت کرم‌های ضد آفتاب با لوسیون‌ها این است که قوام متفاوتی دارند. کرم‌ها غلیظ‌تر هستند و به جای بطری در تیوپ قرار می‌گیرند. این نوع ضد آفتاب به علت ضد آب بودن، برای شناگران و ورزشکاران مناسب‌تر است. ماندگاری آن‌ها معمولا 2 ساعت است.

ضد آفتاب مخصوص کودکان و پوست‌های حساس

بدن حدود 1 درصد از افراد به ضد آفتاب‌ها حساسیت نشان می‌دهد. برخی از ضد آفتاب‌های موجود در بازار مخصوص کودکان هستند. این نوع کرم‌های ضد آفتاب برای افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند نیز، مناسب می‌باشند.

ژل ضد آفتاب

ژل‌های ضد آفتاب بر پایه الکل ساخته می‌شوند. بنابراین احساس چسبندگی یا چرب بودن را در پوست شما ایجاد نمی‌کنند. اما ممکن است اثرات خشکی بر روی پوست شما بر جای بگذارند. این نوع ضد آفتاب‌ها برای شرایطی که نیاز به تمدید ضد آفتاب وجود دارد بسیار مناسب هستند.

اسپری و پودرها

اسپری‌ها بر پایه الکل هستند؛ پس چرب نیستند ولی می‌توانند باعث خشکی پوست شما شوند. ضد آفتاب‌های پودری نیز شبیه به پنکک استفاده می‌شوند و خشک و بدون چربی هستند. بنابراین می‌توان از آن‌ها قبل از آرایش یا در طول روز استفاده کرد.

انواع کرم ضد آفتاب از نظر ترکیب

به احتمال زیاد شما نیز اصطلاحاتی مانند ضد آفتاب فیزیکی (معدنی) و شیمیایی (ارگانیک) را شنیده‌اید. این اصطلاحات به ترکیبات استفاده شده در کرم‌های ضد آفتاب اشاره دارد. بر همین اساس، انواع ضد آفتاب از نظر ترکیب ساخت در دو دسته فیزیکی و شیمیایی قرار می‌گیرند که در این بخش از راهنمای خرید کرم ضد آفتاب آن‌ها را شرح داده‌ایم.

ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی

دو ترکیب غیر آلی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم در این کرم ضد آفتاب وجود دارند که باعث نام‌گذاری آن (معدنی) شده‌اند. تصور می‌شود که کرم‌های ضد آفتاب غیر آلی مانعی محافظتی در سطح پوست ایجاد می‌کنند که اشعه ماورای بنفش را از بدن منعکس می‌کنند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ضد آفتاب‌های معدنی با جذب حداکثر 95 درصد از اشعه UV از پوست محافظت می‌کنند.

ضد آفتاب شیمیایی یا ارگانیک

تمامی کرم‌های ضد آفتاب که شامل روی یا تیتانیوم نیستند، ترکیبات ضد آفتاب شیمیایی به شمار می‌آیند. ضد آفتاب‌های ارگانیک به جای ایجاد سد بر روی پوست، مانند لوسیون به پوست شما جذب می‌شوند. این ترکیبات فعال، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند که طی آن نور ماورای بنفش را به گرما تبدیل می‌کنند تا نتواند آسیبی به پوست شما وارد کند.

آیا کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید کافی است؟

کرم‌های ضد آفتاب تنها یک سد دفاعی ثانویه و جزئی در برابر اشعه ماورای بنفش (UV) هستند. بهترین کار این است که از آفتاب گرفتن در وسط روزهای تابستانی خودداری کنید. اگر شرایط به گونه‌ای بود که مجبور به بیرون رفتن شدید، یک کلاه لبه پهن و یک پیراهن با بافت متراکم بپوشید و از عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین متخصصان سرطان پوست نگران این هستند که ضد آفتاب‌ها ممکن است باعث شوند که افراد فکر کنند از امنیت کامل برخوردار هستند و در نتیجه، مدت زمان بیشتری در معرض آفتاب بمانند. با این حال، نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را متوقف کنید. فقط باید از محدودیت‌های آن آگاهی داشته باشید و برای محافظت کامل، خود را کمتر در معرض نور مستقیم خورشید به خصوص در فصول گرم سال قرار دهید.

مقدار کافی spf کرم ضد آفتاب - ایریکت

شاخص SPF مناسب برای کرم ضد آفتاب

در این بخش از راهنمای خرید کرم ضد آفتاب به معرفی SPF می‌پردازیم. SPF (Sun Protection Factor) یا ضریب محافظت در برابر آفتاب، نشان می‌دهد که یک محصول تا چه اندازه‌‌ای می‌تواند از پوست در برابر پرتوهای خورشیدی UVB محافظت کند. یک ضدآفتاب با SPF 30 اگر درست استفاده شود، می‌تواند از رسیدن 97 درصد اشعه UVB به پوست جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده‌اند که هیچ ضد آفتابی به طور 100 درصد از پوست در برابر آسیب‌ها محافظت نمی‌کند. همچنین میزان 100 SPF در مقایسه با 50 SPF از نظر محافظت از پوست در برابر سوختگی و آسیب قوی‌تر است، اما ماندگاری کمتری داشته و نیاز به تمدید دارد.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب - ایریکت

نکات راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

شما باید حین خرید کرم ضد آفتاب به موارد مهمی توجه داشته باشید. اولین راهنمای خرید کرم ضد آفتاب این است که روی آن‌ها برچسب UVA یا UVB وجود داشته باشد. وجود این برچسب نشان می‌دهد که کرم مورد نظر دربرابر هر دو اشعه UV از پوست شما محافظت می‌کند. همچنین فاکتور حفاظتی SPF که پیش از این توضیح دادیم باید به میزان حداقل 25 SPF در کرم شما وجود داشته باشد.
اگر ورزشکار هستید باید ضد آفتابی را بخرید که در برابر تعریق و آب مقاوم باشد. این یعنی سطح SPF آن پس از 40 دقیقه ماندن داخل آب تغییر نکند. برخی از ضد آفتاب‌ها تا 80 دقیقه ماندگاری دارند. همچنین PABA که مخفف اسید پارا آمینوبنزوئیک است، در اکثر ضد آفتاب‌ها وجود دارد. در صورتی که حساسیت پوستی دارید بهتر است سراغ ضد آفتاب‌های بدون PABA بروید.
آنتی اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که می‌توانند با خنثی‌سازی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، کمبودهای ذاتی ضد آفتاب را جبران کنند. پس وجود آن‌ها در کرم ضد آفتاب امری مثبت تلقی می‌شود. دیگر راهنمای خرید ضد آفتاب این است که ضد آفتاب شما باید با نوع پوست شما سازگار باشد. افراد دارای پوست خشک باید ضد آفتاب‌هایی را بخرند که حاوی موادی مانند گلیسیرین، لانولین، سیلیکون (مانند دی متیکون) و آلوئه‌ورا هستند و از مصرف اسپری‌ها و ژل‌های الکلی خودداری کنند.
برای پوست‌های چرب نیز، لوسیون‌های سبک یا ژلی با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین انتخاب هستند. برای پوست‌های حساس، ضد آفتاب‌های ضدحساسیت مانند ضد آفتاب‌های معدنی با دی‌اکسید تیتانیوم یا اکسید روی گزینه‌های مناسبی هستند.

طرز استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

برای استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب مناسبی که دارای 30 SPF یا بالاتر است، باید 15 الی 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن، از ضد آفتاب روی پوست خشک و تمیز استفاده کنید تا به خوبی جذب شود. همچنین در تمامی قسمت‌های بدن که با لباس پوشانده نمی‌شوند، مانند گوش‌ها، پشت گردن و پشت دست‌ها از ضد آفتاب استفاده کنید. توجه داشته باشید که کرم را بیش از حد روی پوست ماساژ ندهید. حداقل هر دو ساعت یکبار و پس از شنا یا ورزش آن را تمدید کنید. ضد آفتاب خود را در دمای کمتر از 30 درجه سلسیوس نگهداری کنید و در معرض آفتاب قرار ندهید. همچنین از ضد آفتاب‌های تاریخ گذشته نیز به هیچ وجه استفاده نکنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام فصول

استفاده از ضد آفتاب‌ها فقط مختص فصل تابستان نیست. مضرات نور آفتاب در فصول سرد نیز تاثیرگذار هستند و پدیده آفتاب‌سوختگی در این فصول نیز رخ می‌دهد. همچنین به غیر از افرادی که پوست خشک دارند، افرادی که دارای پوست چرب یا حساس هستند نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

خرید کرم ضد آفتاب اصل - ایریکت

خرید بهترین کرم ضد آفتاب از سایت ایریکت

در این مطلب نکات راهنمای خرید کرم ضد آفتاب و طرز استفاده صحیح از آن را به شما ارائه کردیم. شما می‌توانید با استفاده از این نکات، بهترین کرم ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خود از سایت ایریکت خریداری کنید. ما در این سایت برترین محصولات را از بهترین برندهای بازار برای شما گردآوری کرده‌ایم. خرید آنلاین از ایریکت بسیار آسان است و شما می‌توانید با چند کلیک مراحل خرید را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *