عطر

15 عطر مردانه مناسب پاییز

mens-fall-suggestion

فصل و شرایط دمای هوا، یکی از پارامترهایی است که در زمان خرید عطر اورجینال باید به آن دقت کنید. عطرهای خنک معمولا با یک حس سردی و خنکی همراه هستند و از این جهت برای روزهای گرم سال گزینه مناسب‌تری هستند. اما استفاده از عطرهای گرم در روزهای گرم سال اصلا پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است استفاده از این عطرها را به روزهای سردتر سال موکول کنید. شروع فصل پاییز مصادف با انتهای تابستان و انتهای این فصل به روزهای سرد زمستان ختم می‌شود. همین وضعیت به گونه‌ای مشابه در فصل بهار نیز تکرار می‌شود. از این رو فصل‌های پاییز و بهار را می‌توان روزهای معتدل سال در نظر گرفت.
در ادامه این مقاله از ایریکت چند مورد از بهترین گزینه‌ها در بین عطرهای مردانه مناسب فصل پاییز را معررفی و بررسی خواهیم کرد تا در زمان خرید ادکلن مردانه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ اما قبل ورود به اصل مطلب پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله بهترین عطرهای پاییزی زنانه بزنید.

1 . لالیک انکر نویر (Lalique Encre Noire)

این محصول مردانه در سال 2006 روانه بازار شد. نام این محصول مردانه لالیک در زبان فرانسه با نام جوهر سیاه شناخته می شود که جلوه‌ای افسانه‌ای به این همیشه محبوب جهان عطر و ادکلن بخشیده است. بوی چوب در این کار کاملا مشهود است و برای کسانی که روایح تلخ را دوست دارند مناسب است. در نت اولیه سرو حضور دارد. در نت میانی بوی خس خس و در نت پایه چوب کشمیر و مشک رایحه جوهر سیاه را تکمیل می‌کنند. در طی سال های اخیر با وجود مصرف زیاد این عطر در بین اقشار مختلف جامعه به جرات باید گفت که هرگز یکنواخت نشده و همیشه مورد ستایش همگان قرار گرفته است. شخصیت لالیک انکر نویر یا همان لالیک مشکی همیشه جاودان بوده و برای عاشقانش اصالت همیشگی به جای گذاشته است.

2 . دانهیل قهوه‌ای (Dunhill For Men)

عطر دانهیل مردانه از برند دانهیل که به دانهیل قهوه‌ای شهرت یافته، در سال 2003 توسط طراح مشهور Michel Almairac طراحی و عرضه شد. در نت اولیه این محصول، اسطوخودوس، لیمو ترش، مریم گلی و شمعدانی حضور دارند. در نت میانی ریشه زنبق، زنبق، سدر، میخک صدپر و یاس خودنمایی می‌کنند و در نت پایانی، این محصول با عناصری همچون سدر، چرم، مشک، چوب صندل، خس خس، دانه تونکا و خزه درخت بلوط تکمیل و ماندگار می‌گردد. دانهیل قهوه‌ای ابتدا حالتی پودری، چوبی و گلدار، گرم، خشک و تند دارد. آرام آرام حالت پودری آن محو شده و عطری چوبی و شیرین در انتهای آن باقی می‌ماند. رایحه‌ای خاص، شیک و جذاب، در عین قیمتی مناسب که در هر زمان، مکان و مناسبتی و بدون هیچگونه محدودیتی می‌توانیداز آن لذت ببرید. دانهیل قهوه‌ای تداعی‌گر مردیست متکی به خود، مستقل و روشنفکر که زیرک و با اعتماد به نفس است.

3 . کلوین کلین ایفوریا اینتنس مردانه (Ck Euphoria Men Intense)

عطر ایفوریا اینتنس مردانه از برند کلوین کلین توسط Carlos benaim و Loc dong در ژانویه 2008 طراحی و تولید شد. نت اولیه فلفل و زنجبیل، نت میانی سدر، نعناع، خس خس، سالوینا و نت پایانی آن نعناع هندی، لادن، عنبر سائل، درخت مر و عود میباشد. رایحه‌ای غنی، شاخص، پرجنب و جوش و جذاب میباشد که سرشار از لذت همراه با شادمانی بوده و آمیزه‌ای از آب باران، نعناع هندی، وتیور و صمغ درختان جنگلی همراه با ریحان، زنجبیل، فلفل، کهربا و سایر موارد محرک گیاهی میباشد. این محصول در امتداد نسخه اصلی خودش یعنی ایفوریا مردانه طراحی گشته و با رایحه شیرینتر و پخش بوی بیشتر به حق جانشین با کفایتی برای نسخه پیشین خود بوده و توانسته نمره قبولی را در بین عموم مردم کسب کند. رایحه گرم و تلخ این محصول در روزهای سرد سال برای شما انرژی و اعتماد به نفس را به ارمغان می آورد و انتخاب شایسته‌ای برای همراهی با خانواده و دوستانتان خواهد بود.

4 . انجل شلسر هوم اورینتال ادیشن (Angel Schlesser Homme Oriental Edition)

عطر مردانه انجل شلسر هوم اورینتال توسط و در سال 2009 تولید و عرضه شد. در مسیر بویایی این عطر و در ابتدا رایحه ترنج و اسطوخودوس به مشام می‌رسد. پس از گذر زمان نت میانی روی کار آمده و ترکیبی از چوب صندل و سدر پدیدار می‌شود و در نهایت با رایحه نعناع هندی، خس خس و مشک خاتمه یافته و ماندگار می‌گردد. هوم اورینتال را به جرات می‌توان یکی از بهترین و خاص‌ترین تولیدات برند انجل شلسر دانست. رایحه‌ای گرم و دلنشین، سنگین و رسمی و مقتدر و مردانه که انتخابی مناسب و هوشمندانه برای شرکت در میهمانی‌های شبانه و محافل رسمی به شمار می‌رود.

5 . سالواتوره فراگامو اف بای بلک (F By Ferragamo Black)

عطر مردانه اف بای فراگامو بلک از کمپانی سالواتوره فراگامو در سال 2009 توسط طراح معروف Oliver Polge طراحی و روانه بازار شد. رایحه این محصول ته مایه‌ای از رایحه تنباکو دارد که در آن از نت های گلها و گیاهان معطر استفاده شده است. این عطر شرقی که به همراه رایحه تلخ و شیرین خود شادابی، آزادی، حس رهایی و طراوت را به همراه دارد، بیشتر مناسب روزهای خنک سال و شرکت در محافل شبانه و مجالس رسمی است. در مسیر بویایی رایحه این محصول ابتدا عناصری همچون سیب و اسطوخودوس خودنمایی میکنند که رفته رفته جای خود را به نت میانی با عناصری همچون فلفل و گشنیز داده و شنونده را مبهوت خود می‌نماید. این محصول در نت پایانی خود با ترکیبی بی نظیر از گل لادن و دانه تونکا مسیر بویایی خود را به اتمام رسانده و در نهایت با ترکیب این سه نت رایحه‌ای جذاب و فرح بخش را برای شنونده به ارمغان خواهد آورد.

6 . کارولینا هررا 212 س..ی (Carolina Herrera 212 S..y)

عطر کارولینا هررا 212 س..ی مردانه محصولی از برند کارولینا هررا بعد از نسخه زنانه خود در سال 2006 توسط آلبرتو موریلاس و رزندو متئو طراحی و به بازار عرضه شد. رایحه اولیه آن نارنگی، ترکیبات سبز و ترنج، رایحه میانی آن فلفل، رایحه گل‌های معطر و هل و رایحه پایانی آن را عنبر سائل، وانیل، مشک، چوب صندل سفید و چوب گویاک تشکیل می‌دهد. سنگین، گرم و تلخ با طعمی دارو مانند، گیرا و کاملا مردانه؛ ماندگاری بسیار بالایی دارد و کمی یادآور اولین جوپ مردانه است که فاقد شیرینی است و کاملا مدرن طراحی شده است. این عطر جذاب، پیچیده و مرموز اما بسیار محرک بوده و اگر می‌خواهید شبی افسانه‌ای را در نیویورک تجربه نمائید، کافیست مقداری از آن استفاده کنید و با کسب تجربه سفری در زمان و مکان، از رایحه این عطر شگفت‌انگیز لذت ببرید.

7 . دلچه گابانا د وان (Dolce & Gabbana The One)

عطر دلچه گابانا دِ وان مردانه از برند معتبر و سرشناس دلچه گابانا بعد از نسخه زنانه‌­اش در سال 2008 توسط استفانو گابانا تولید و روانه بازار شد. این محصول فوق کلاسیک و مردانه بر پایه مهر و افزایش محبت، علاقه و عشق زوجین طراحی شده است. استفانو گابانا به دنبال طراحی رایحه‌ای بود که کاملا کلاسیک و مردانه باشد، نه رایحه‌ای پیش پا افتاده؛ بنابراین عطری را خلق نمود که تا سالیان سال زنان با بوئیدن آن به همسران خود عشق بورزند. گابانا به دنبال یادداشتی میگشت که خاصیتی چوبی و شرقی داشته باشد. او میگوید: من رایحه‌های تند و شرقی را دوست دارم و هرگز در هیچ یک از محصولات قبلی ما، محصولی با چنین خط بویی تولید نشده است. در رایحه ابتدایی آن ریحان، گشنیز و ترنج و بدنبال آن در رایحه میانی شکوفه پرتقال، زنجبیل، هل، و در پایان عنبر سائل، سدر و تنباکو را احساس میکنیم.

8 . نارسیسو رودریگز فور هیم (Narciso Rodriguez For Him)

عطر مردانه نارسیسو رودریگز فور هیم، اولین محصول مردانه کمپانی که بعد از نسخه زنانه‌اش، در ‏سال 2007 طراحی و روانه بازار شد. این محصول نیز همانند نارسیسو رودریگز زنانه با ‏استقبال چشم گیری رو به رو شده و عنوان بهترین های کمپانی را از آن خود نموده است. در نت ‏اولیه این رایحه، برگ بنفشه و گشنیز، در نت میانی اش مشک و در نت پایانی و اصلی اش عنبر ‏و نعناع هندی ساختار این رایحه را تشکیل داده است. نارسیسو رایحه ای کاملا مردانه و تلخ و ‏خاکستری دارد و عطر آن همچون رنگ شیشه آن تیره، دودی و خاکیست. ترکیبات آن یادآور ‏عطری خالص، مردانه و قدرتمند است و در ادامه رایحه ای دودی و با طراوت همچون نت میانی ‏لالیک مشکی از آن استشمام میشود. عطر مرطوب برگهای بنفشه همچون نسیم، هر از گاهی در ‏میان نارسیسو وزیدن میکند و طراوتی آرامش بخش را در کنار رایحه خاکستر مانند شکوفا می سازد. کاراکتر نارسیسو مردی مدرن و بسیا رسمی است؛ بی شک از تست این محصول پشیمان ‏نخواهید شد.

9 . روبرتو کاوالی اومو (Roberto Cavalli Uomo)

عطر مردانه روبرتو کاوالی اومو در سال 2016 و با طرحی از Christophe Raynaud مختص مردانی مطمئن، پیچیده و ذاتا جذاب طراحی و عرضه شد. عطر مردانه روبرتو کاوالی اومو در نت ابتدایی با رایحه گل بنفشه و زعفران شروع می‌شود؛ سپس در نت میانی با رایحه عسل و اسطوخودوس ادامه می‌یابد و در نت پایانی چوب سرو، نعناع هندی و دانه تونکا تکمیل کننده رایحه این عطر مردانه می‌باشند.

10. تروساردی اومو (Trussardi Uomo)

به مناسبت جشن صدمین سالگرد تأسیس برند تروساردی، این برند در سال 2011 دو محصول جدید خود با نام‌های اومو و دونا را معرفی کرد، تروساردی اومو 2011 که توسط Aurelien Guichard ساخته شده است در نت اولیه خود رایحه‌های مرکباتی ترنج و لیمو را ارائه می‌کند. در نت ابتدایی آن وشا، جوز به همراه مرکباتی همچون ترنج و لیمووجود داشته و در نت میانی اش گل شمعدانی و بنفشه خود را نمایان کرده و در نت اصلی و پایانی اش بوی غالب چرم با نعناع هندی و خزه درخت بلوط تکمیل گشته و ماندگار میگردد.

11. جیورجیو آرمانی کد (Giorgio Armani Code)

عطر آرمانی کد مردانه از برند جیورجیو آرمانی و توسط Antoine Lie و Antoine Maisondieu در سال 2004 ساخته شد. این محصول در سال 2006 جایزه FiFi را به عنوان بهترین ادکلن لوکس سال از آن خود نمود. بوی تلخ، کلاسیک و همزمان مدرن این عطر سبب همه پسند شدن آن شده است. در مسیر بویایی این محصول مغناطیسی در ابتدا لیمو، ترنج و بدنبال آن گل بادیان ختایی و در انتهای راه، چرم و تنباکو را استشمام میکنیم. این عطر با رایحه قوی و سنگین مرکبات شروع شده و پس از بی رنگ شدن آن به ترکیبی اسموکی از رایحه‌های شیرین رسیده و در نهایت به رایحه چوب و چرم ختم میشود. آرمانی کد ادکلنی است برازنده، جذاب و دارای حس کمک به همنوع، خانواده دوستی، لطافت و آرامش که همه اینها را یکجا در این ادکلن می‌یابید.

12. پرفیوم دو مارلی پگاسوس (Parfums De Marly Pegasus)

در افسانه یونان “پگاسوس” نام اسبی ست سفید و بالدار که در سال 2011 توسط برند پرفیوم دو مارلی برای آخرین تولید این کمپانی گزینش شد. در نت ابتدایی رایحه ترنج، زیره و گل آفتاب پرست و عطری وانیلی به همراه تندی خنکی از زیره پخش میشود. در نت میانی، طعم وانیل که از ابتدا تا انتها حضوردارد، با شیرینی کمی با رایحه‌ای از گل یاس و عطری نسبتاً گرم و مخملی از بادام تلخ ترکیب می‌گردد و بر روی پس زمینه‌ای تمیز و ملایم از اسطوخودوس نمایانگر می‌شود. رایحه‌ای که می‌تواند مورد پسند مردان متفکر با طبعی ملایم و عمیق باشد که در جستجوی رایحه گل یاس در عطرهای خود هستند. در نت نهایی، عطر چوب صندل آشکار میشود و به همراه وانیل، حالتی شیری با گرمایی ملایم بروز می‌کند. عطر مارلی پگاسوس مختص مردی جنتلمن و متفکر که روحی عمیق دارد و اندیشمند و با بصیرت است؛ طبعی هنری و ماورایی در او دیده می‌شود، اگرچه مردی از جنس زمین است!!

13. تق هرمس (Terre D'Hermes)

عطر تق هرمس ادوتویلت، با رایحه‌­ای مشابه نسخه پرفیوم آن توسط جان کلاود الینا در سال 2006 طراحی شد و به فروش فوق‌­العاده­‌ای دست یافت. هدف برند هرمس از تولید تق در سال 2005 عطری بود که بیانگر رایحه خاک و زمین باشد و در آن ثبات، وقار و قدرت مشهود شود. نت ابتدایی این عطر، ترش مزه و تلخ است که این طعم از ترکیب گریپ فروت گرفته شده است. ترشی آن میوه مانند نیست و مثل خاک ترش و تلخ شده است! کم کم غلبه رایحه ترش از بین می­رود و عطر خاک تلخ و تند غالب می‌­شود که در پس زمینه، طعم ترش محو دارد. تق با گذشت زمان قوی­تر و سنگین­‌تر می­شود. رایحه آن فوق‌­العاده مردانه و قدرتمند است به نحوی که هیچ خانمی نمی‌تواند از آن استفاده کند. یکی از برترین امتیازات این عطر، پخش رایحه زیاد و ماندگاری طولانی مدت آن است که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد…!!

14. ویکتور اند رولف اسپایس بمب (Viktor & Rolf Spice Bomb)

ادکلن مردانه اسپایس بمب از برند ویکتور اند رولف در سال 2012 توسط طراح معروف و سرشناس Olivier Polge طراحی و به دنیای عطر معرفی شد. ادویه ها، نقش بزرگی را در اسپایس بمب بازی میکنند. عطر دارچین شیرین شده با تنباکو یکی از رایحه‌های بسیار مهمی است که با اولین اسپری از اسپایس بمب به مشام خواهد رسید. این ترکیب با کمی فلفل صورتی آمیخته شده و در ابتدا تا حدی رو به خنک باز می شود. خبری از ترنج و گریپ فروت نیست و رایحه دارچین موجود در عطر نیز، از نوعی فلفل جامائیکایی تراوش می شود. همان طور که همگام با بازی نت ها پیش می روید، چرم کم کم خود را در بستری گرم، نرم و کرم مانند آشکار می کند و زعفران پررنگ تر می شود. عطر دارچین به پس زمینه‌ای محو می رود و رایحه عطر، تلخی دارو مانندی به خود می گیرد و رایحه گرم، تلخ و شیرین و نرم آن چیزی ست که از اسپایس بمب به جا می ماند

15. دیور ساواژ پرفیوم (Dior Sauvage Parfum)

عطر مردانه سواژ از برند سرشناس دیور را شاید بتوان یکی از موفق‌ترین تولیدات چند سال اخیر در صنعت عطر به شمار آورد. اولین نسخه از این عطر بی‌نظیر با نسخه ادوتویلت در سال 2015 و با طرحی از Francois Demachy طراحی و به بازار عرضه شد. پس از موفقیت اولین نسخه، نسخه‌های دیگری با غلظت ادوپرفیوم و در نهایت با غلظت پرفیوم، در سال 2019 و با طرحی از همان طراح چیره دست همیشگی به بازار عرضه شد. دیور سواژ پرفیوم در نت اولیه با ترکیبی مرکباتی از ترنج، پرتقال ماندارین همراه با صمغ گیاه لامی آغاز می‌شود. نت میانی شامل چوب صندل سفید و در نت پایانی این عطر وانیل، کندر و دانه تونکا به مشام می‌رسند. دیور سواژ در نسخه پرفیوم عصاره‌ای از همه وجوه بارز و جذاب این خانواده است که با الهام از چشم انداز آتش روشن در دشت های مهتابی، زیر آسمان تاریک و پرستاره شب طراحی شده است. خبر خوب برای عاشقان خانواده سواژ اینکه نسخه جدیدی از این عطر با نام دیور سواژ الکسیر در سال 2021 روانه بازار شده و به زودی شاهد حضور آن در بازار کشور خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *