آرایشی و زیبایی, راهنمای خرید

BB کرم و CC کرم چه تفاوتهایی با هم دارند؟

اگه به آرایش کردن و پوست خودتون اهمیت میدین، قطعا اسم BB کرم و CC کرم براتون آشناست. اما تا چه اندازه با اونها آشنایی دارید و ویژگی‌های اونها رو می‌شناسید. 

BB کرم که مخفف Blemish Balm (بالم محو کننده) یا Beauty Balm (بالم زیبایی) هست به عنوان یک پوشاننده لکه سبک و چند کاره شناخته میشه و معمولا سرم، مرطوب کننده، ضد آفتاب، پرایمر و کرم پودر رو یکجا با هم تو خودش داره.بی بی کرم‌ها محصولاتی هستن که برای ساده‌سازی مراحل آرایش یا مراقبت از پوست بوجود اومدن و مواقعی که شما نمیخواید آرایش غلیظ داشته باشید و در عین حال میخواید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید بسیار کاربردی هستن.

علاوه بر این BB کرم‌ها دارای مزایای زیر هم هستن:

– روشن کننده پوست

– سفت کننده پوست

– دارای SPF

– مرطوب کننده پوست

CC  کرم هم مخفف Color Correction و به معنای اصلاح یا تعدیل کننده رنگ پوست هست. این کرم‌ها مثل BB کرم‌ها یک کرم چند منظوره هستن و همون ویژگی‌های بی بی کرم‌ها رو دارن با این تفاوت که نسبت به BB کرم‌ها دارای بافت سنگین‌تر و قدرت پوشانندگی و کاور بیشتری هستن و نقص‌ها و نقاط تیره و قرمزی صورت رو بیشتر پنهان میکنن. یک تفاوت اساسی دیگه اونها اینه که CC کرم‌ها روی مراقبت از پوست تمرکز بیشتری دارن و به همین دلیل به طور معمول SPF بالاتری هم نسبت به بی بی کرم‌ها دارن. علاوه بر مواردی که گفته شد سی سی کرم‌ها دارای خواص زیر هم هستن:

– پوشانندگی آکنه و جوش

– از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست

– پوشاندن حلقه‌های سیاه دور چشم

– تعدیل سرخی یا تیرگی پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *