آرایشی و زیبایی, راهنمای خرید

راهنمای خرید سایه چشم | مهم‌ترین نکات برای خرید یک سایه خوب

راهنمای خرید سایه چشم از ایریکت

راهنمای خرید سایه چشم

چشم‌ها از مهم‌ترین اجزای صورت هستند و نسبت به سایر اجزای صورت بیشتر جلب توجه می‌کنند، بنابراین زیبایی آن‌ها اهمیت زیادی دارد و با یک آرایش خوب می‌توان این زیبایی را دوچندان کرد. با توجه به اهمیت سایه در آرایش چشم، بهتر است این مطلب راهنمای خرید سایه چشم را بخوانید تا با مهم‌ترین نکات در انتخاب این محصول آشنا شوید؛ زیرا یک آرایش صورت زیبا بدون لوازم آرایشی خوب امکان‌پذیر نیست!

انواع مختلف سایه چشم - ایریکت

انواع مختلف سایه چشم که آرایش شما را متحول می‌کنند

به بازار می‌روید تا یک سایه چشم خوب و باکیفیت خریداری کنید، این کار در نگاه اول ساده است. اما با مراجعه به بازار و مشاهده انواع مدل‌ها و برند قطعا برای خرید سایه سردرگم می‌شوید، تا جایی که گاهی‌اوقات نمی‌توانید محصولی که به دنبال آن بودید را خریداری کنید.
مانند سایر محصولات و وسایل ارایشی، تنوع این محصول نیز بسیار بالاست، بنابراین پیش از خرید بهتر است با مهم‌ترین نکات در مورد راهنمای خرید سایه چشم آشنا باشید تا با درنظر گرفتن آن‌ها خرید خود را ساده‌تر کنید. سایه چشم‌های موجود در بازار بر اساس متریال و مواد ساخت، به 5 نوع تقسیم می‌شوند.

سایه‌های پودری

رایج‌ترین نوع سایه‌های موجود در بازار سایه چشم‌های پودری هستند. این سایه‌ها در رنگ‌های متنوع و در قالب‌های مختلف تولید می‌شوند و با فشرده شدن در قالب مخصوص جای می‌گیرند. آرایشگران حرفه‌ای به افرادی که در زمینه آرایش مبتدی هستند این سایه را توصیه می‌کنند چون کار با آن ساده بوده و رنگ‌های مختلف آن به‌راحتی با هم ترکیب می‌شوند.

سایه‌های مایع

دیگر نوع سایه‌های آرایشی چشم، سایه مایع است که کار کردن با آن حتی از سایه پودری نیز ساده‌تر است. این سایه خیلی زود روی چشم خشک می‌شود، بنابراین تنها نکته‌ای که برای استفاده از آن باید در نظر گرفت سرعت عمل است. یکی از مزایای کار کردن با سایه‌های مایع عدم نیاز به ابزار اضافه مانند براش برای استفاده از این سایه است.

سایه‌های کرمی

سایه‌های کرمی دیگر نوع سایه‌های موجود در بازار هستند که کار کردن با آن‌ها نسبت به دو مدل قبلی تسلط بیشتری لازم دارد. این سایه بطور کامل خشک نمی‌شود بنابراین با دست کشیدن روی پلک پاک شده و چون حالت آن کرم مانند است در گرمای زیاد ذوب می‌شود. استفاده از این سایه در تابستان توصیه نمی‌شود اما با توجه به حالت برجسته‌ای که روی چشم دارند برای مهمانی‌ها انتخاب بسیار مناسب هستند.

سایه‌های مدادی

چهارمین نوع سایه‌های موجود در بازار سایه‌های مدادی هستند که استفاده از آن‌ها نیاز به هیچ براشی ندارد. این سایه‌ها را می‌توان بعد از کشیدن روی پلک با انگشت پخش کرد و استفاده از آن‌ها تا حدودی شبیه به سایه مایع است. این سایه دو نوع مومی و مات دارد که ماندگاری نوع مات بیشتر است. در این مورد از راهنمای انتخاب سایه چشم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که در خرید سایه‌های مدادی چرب بودن سایه، به منظور پخش راحت روی چشم اهمیت زیادی دارد.

سایه‌های پودری پیگمنت

در نهایت سایه‌های پودری پیگمنت که همانند نوع اول پودری بوده اما فشردگی ندارند و درصورت بی‌دقتی ممکن است از ظرف خود به بیرون بریزند. کار با این سایه‌ها ساده نیست و نیاز به براش مخصوص دارد.

خرید سایه چشم اورجینال - ایریکت

نکات راهنمای خرید سایه چشم با توجه به درخشندگی

توجه به درخشندگی سایه یا در اصطلاح پرداخت آن را می‌توانیم به بعنوان دومین نکته برای راهنمای خرید سایه چشم خوب و با کیفیت، در نظر بگیریم. در واقع نحوه جلوه سایه پشت و پلک و ظاهری که برای چشم ایجاد می‌کند را درخشندگی یا پرداخت سایه چشم می‌گویند.

سایه مات

اولین نوع در درخشندگی سایه‌ها، سایه‌های مات هستند. درخشندگی این سایه‌ها از سایر مدل‌ها کمتر است اما حالتی که روی پلک ایجاد می‌کنند کاملا یکدست می‌باشد؛ بنابراین برای افراد مبتدی و افرادی که به دنبال پلکی ساده هستند انتخاب مناسبی می‌باشد.

سایه براق

یکی از انواع سایه‌های درخشنده سایه‌های براق هستند که در ترکیب آن‌ها اکلیل‌های بسیار ریز وجود دارد. برخی افراد بجای استفاده از این مدل سایه‌ها از پودر اکلیل استفاده می‌کنند، درحالیکه استفاده از سایه یکنواخت‌تر و ساده‌تر بوده و چشم را زیباتر می‌کند.

سایه ساتن

سایه‌های ساتن از نظر شکل ظاهری به سایه‌های براق شباهت زیادی دارند اما حالتی که روی چشم ایجاد می‌کنند، مابین سایه براق و مات است. درواقع نه به اندازه سایه‌های مات پررنگ و نه به اندازه سایه‌های براق درخشان. یک نکته مهم برای راهنمای خرید سایه چشم باکیفیت‌تر از نوع ساتن، درج کلمه ساتن به انگلیسی روی بسته‌های این نوع سایه می‌باشد.

سایه اکلیکی

سایه اکلیکی یکی دیگر از سایه‌های موجود در بازار است که ویژگی آن براق و درخشنده بودن می‌باشد. این سایه‌ها در سه نوع سایه کرمی اکلیلی، اکلیل فشرده مخصوص آرایش چشم و سایه پودری اکلیلی تولید می‌شوند.

سایه متالیک

درنهایت، سایه‌های متالیک، نوعی از سایه بسیار شبیه به سایه براق هستند که تنها تفاوت آن‌ها رنگبندی خاص آن‌هاست که نزدیک به رنگ فلزات یعنی نقره‌ای، طلایی، بژ و… می‌باشد.

نکات راهنمای خرید سایه چشم براساس رنگ پوست

در این بخش از راهنمای خرید سایه چشم، در مورد یکی از نکات مهم در خرید و انتخاب سایه یا درنظر گرفتن رنگ پوست صحبت خواهیم کرد. بطور کلی پوست افراد از نظر رنگ‌بندی به سه دسته سرد، گرم و خنثی تبدیل می‌شود و برای جلوه آرایش در هرکدام از آن‌ها باید رنگ و حالت محصولات آرایشی را مطابق با آن انتخاب کرد.

سایه مناسب پوست گرم

افراد دارای رنگ پوست زیتونی که رگ‌های پشت دست آن‌ها سبز رنگ است دارای پوست گرم هستند. رنگ مناسب برای سایه این افراد که جلوه چشم‌ها را بیشتر می‌کند، رنگ‌های گرم است. زرد، طلایی، قرمز، صورتی، مرجانی و… رنگ‌هایی هستند که به این پوست زیبایی بیشتری می‌بخشند. سایه براق و مات برای این گروه انتخاب بهتری هستند.

سایه مناسب پوست سرد

اما اگر رنگ‌ رگ‌های دست آبی به نظر رسیده و پوست بور و یخی باشد، سایه مناسب رنگ‌های سرد هستند. رنگ‌های ملایم مانند آبی، سبز، بنفش، یاسی و سایه‌های براق انتخاب خوبی برای این گروه می‌باشند.

سایه مناسب پوست خنثی

درنهایت اگر رنگ پوست گندمی یا تیره‌ باشد و رگ‌های دست به‌سادگی دیده نشوند پوست خنثی است و تمام رنگ‌ها و انواع درخشندگی سایه برای آن مناسب است، به شرط ترکیب درست سایه‌ها با یکدیگر. البته در این بخش از راهنمای خرید سایه چشم نیاز است که به این نکته نیز اشاره کنیم که برخی افراد علی‌رغم انتخاب رنگ مناسب با پوست، بعلت استفاده از کرم نامناسب و ناهماهنگ با رنگ پوست، جلوه سایه را از بین می‌برند.

خرید سایه بر اساس رنگ چشم - ایریکت

نکات راهنمای خرید سایه چشم با در نظر گرفتن رنگ چشم

آشنایی با راهنمای خرید سایه چشم با درنظر گرفتن رنگ چشم، یکی دیگر از نکاتی است که خرید این محصول را ساده‌تر می‌کند. انتخاب سایه مناسب با رنگ چشم، باعث زیباتر دیده شدن چشم‌ها می‌شود، تا جایی که گاهی‌اوقات رنگ چشم واقعی فرد تحت تاثیر سایه قابل تشخیص نمی‌باشد.

سایه مناسب برای چشم‌های روشن

چشم‌های رنگی روشن، مانند چشم‌های آبی، سبز، عسلی و… با تمام رنگ‌ها تناسب دارند اما رنگ‌هایی مانند آبی، سبز، زرد، بنفش و مکمل‌های آن‌ها، زیبایی بیشتری به این رنگ چشم می‌بخشد. افراد با این رنگ چشم می‌توانند از انواع سایه اکلیلی و براق استفاده کنند. بخصوص ترکیب سایه‌های مات و براق یا مات و اکلیلی برای این چشم‌ها بسیار جذاب است.

سایه مناسب برای چشم‌های تیره

رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، طوسی، مشکی، قرمز، نارنجی و سایر رنگ‌های مشابه انتخاب بسیار خوبی برای افراد با چشم تیره هستند. این افراد با خریداری سایه‌های براق می‌توانند جلوه چشم‌های خود را بیشتر کنند و تمام نگاه‌ها را به چشم‌های خود جلب کنند.

تفاوت سایه چشم تکی و پالتی - ایریکت

سایه تکی یا پالتی چه نوع سایه‌ای است؟

سایه‌های موجود در بازار علاوه بر نوع و تناژ رنگی متفاوت، در قالب‌های مختلفی نیز به فروش می‌رسند. یا به‌صورت قالب تکی یا پالتی که در ادامه بیان نکات مهم و راهنمای خرید سایه چشم در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب سایه تکی

سایه‌های تکی، سایه‌های تک رنگ هستند، به عبارت دیگر هر رنگ سایه با انواع درخشندگی در یک قالب مجزا به فروش می‌رسد. از مزایای مهم خرید سایه به این صورت می‌توان به مسائلی مانند به‌صرفه‌تر تمام شدن خرید از نظر هزینه و صرفه‌جویی در استفاده از مواد اشاره کرد. خرید یک سایه تکی، ارزان‌تر از یک پالت با چندرنگ سایه است، همچنین فرد می‌تواند رنگی که بیشترین استفاده از آن را دارد انتخاب کند و با تمام شدن سایه، بلافاصله مورد جدید را خریداری کند. اما قیمت مناسب برای سایه‌های تکی زمانی است که تنها یک یا دو رنگ سایه خریداری شود، خرید تعداد بالاتر بخصوص با مارک‌های برند ممکن است گران‌تر شود.

مزایا و معایب سایه پالتی

سایه‌های پالتی اما دارای طیف‌های رنگی مختلف در یک بسته می‌باشند و بسته به برند و اندازه ممکن است از 4 رنگ تا 40 رنگ را داشته باشند. با خرید این مدل سایه، فرد همزمان چندین رنگ مختلف را خریداری می‌کند، بنابراین برای افرادی که به دنبال تنوع بخشیدن به رنگ سایه‌های خود هستند، این نوع مناسب‌تر است. همچنین در برخی از پالت‌ها انواع مختلف سایه از نظر مات یا براق بودن، در کنار هم قرار می‌گیرند که این نکته در به‌صرفه شدن خرید از نظر هزینه تاثیر دارد، اما یکی از معایب مهم سایه‌های پالتی این است که ممکن است در یک پالت رنگی بعضی رنگ‌ها مناسب فرد نبوده و هیچ‌گاه استفاده نشوند.

جلوه بیشتر چشم‌ها با انتخاب سایه مناسب

بیشتر افراد در روبرو شدن با افراد دیگر، ابتدا به چشم‌های آن‌ها توجه می‌کنند، بنابراین زیبایی چشم مهم‌ترین مسئله در تاثیرگذاری بیشتر در ذهن دیگران است. سایه واضح‌ترین جزء در آرایش چشم است که اگر به درستی انتخاب و استفاده شود، چشم زیباتر دیده می‌شود، بنابراین پیش از خرید بهتر است نکات مهم ذکر شده در این راهنمای خرید سایه چشم را مطالعه کنید. سایت ایریکت به عنوان مرجعی برای خرید لوازم آرایشی اصل، بهترین انواع سایه‌ها از برندهای معتبر دنیا را با قیمت بسیار مناسب به شما ارائه می‌دهد. پس قبل از اینکه به هر فروشگاه لوازم آرایش دیگری بروید، ابتدا صفحه مرتبط با خرید سایه چشم در سایت ایریکت را ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *