راهنمای خرید, مراقبت و سلامتی

خرید ژل شستشو | راهنمای کامل انتخاب بهترین ژل برای شستشوی صورت

راهنمای خرید ژل شستشو - ایریکت

ژل شستشوی صورت چیست؟

همانطور که می‌دانید، پوست صورت حساسیت بیشتری نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن دارد و به همین دلیل باید از راهکارهای مراقبتی به خصوصی برای حفظ سلامت و شادابی آن استفاده کنیم. عوامل بسیاری مانند آلودگی‌های محیطی و استفاده روزمره از لوازم آرایشی و همچنین نور خورشید می‌توانند باعث پیری زودرس پوست صورت شوند. پس استفاده از یک برنامه روزانه مراقبتی با استفاده از محصولات بهداشتی برای پوست صورت امری بسیار مهم است. ژل شستشوی صورت یکی از محصولات بهداشتی مخصوص صورت است که با عنوان فیس‌واش (Face Wash) نیز در بازار شناخته می‌شوند و برای پاک کردن کامل صورت از انواع آلودگی‌ها کاربرد دارند. در این مطلب مزایای خرید ژل شستشو و شیوه استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد ژل شستشوی مناسب پوست صورت

از آنجا که آب به تنهایی قادر به پاکسازی تمام آلودگی‌های مختلف موجود در سطح پوست نیست، باید برای این کار از یک مکمل مناسب به اسم ژل شستشوی صورت استفاده کرد. این محصولات جانشین بسیار مناسبی برای صابون‌ها به شمار می‌آیند و دارای فرمولاسیون به مراتب سازگارتری با پوست صورت هستند.
ژل‌های شستشوی صورت ناخالصی‌ها و سبوم را از بافت پوست صورت جدا می‌کنند و همچنین پوست را از شر باکتری‌های مسئول ایجاد جوش و آکنه خلاص می‌کنند. این محصولات با استفاده از فرمولاسیون ویژه خود، منافذ پوستی را باز می‌کنند تا به اصطلاح پوست تنفس بهتری داشته باشد. ژل‌های شستشوی صورت مرغوب، فاقد SLS یا SLES هستند؛ این مواد در واقع سورفکتانت‌هایی هستند که کف بیشتری ایجاد می‌کنند اما باعث خشکی پوست و تولید بیش از اندازه سبوم (چربی طبیعی پوست) در پوست می‌شوند. به طور کلی یک ژل شستشوی صورت مناسب باید علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی خود، رطوبت و لطافت پوست را نیز افزایش دهد.

مزایای ژل شستشوی صورت - ایریکت
مزایای استفاده از ژل شستشو - ایریکت

مزایای خرید ژل شستشو برای پوست صورت

از جمله عوارض عدم شستن صحیح پوست صورت می‌توان به آکنه، جای جوش و لک، پیری زودرس و خستگی صورت اشاره کرد. آب به تنهایی قادر به پاکسازی کامل آلودگی‌های پوست نیست. پس خرید پاک کننده آرایش صورت مثل ژل شستشو می‌تواند بهترین راه حل برای این مشکل باشد. برای پاکسازی کامل پوست از هرگونه آلودگی و ایجاد شرایط مناسبی برای تنفس بهتر پوست باید از ژل‌های شستشو دهنده پوست صورت استفاده کنید. ژل‌های شستشوی صورت بهترین جایگزین برای صابون‌هایی که با پوست صورت سازگاری ندارند، هستند. در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های انواع ژل شستشوی صورت خواهیم پرداخت.

انواع ژل شستشوی صورت و مشخصات آن‌ها

با توجه به این که پوست صورت می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، برای شستشوی آن هم ژل‌های متنوعی ساخته و برای فروش در اختیار افراد قرار داده شده است. از انواع پوست صورت می‌توان به پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و پوست ترکیبی (مختلط) اشاره کرد؛ که در این بخش، انواع ژل شستشوی مخصوص پوست‌های مختلف را با هم بررسی خواهیم کرد.

نکات خرید ژل شستشو مخصوص پوست‌های چرب

پوست‌های چرب از حساس‌ترین انواع پوست هستند که با انتخاب روش شستشوی اشتباه ممکن است که آسیب جدی به آن‌ها وارد شود. از موارد مهمی که باید در انتخاب ژل مناسب شستشوی پوست صورت چرب باید هنگام خرید ژل شستشو برای پوست چرب در نظر داشته باشید، استفاده از موادی مانند سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید و بنزوئیل پراکسید در ژل مورد نظر است. این مواد برای پاکسازی پوست چرب بسیار کارساز و مناسب هستند.

نکات خرید ژل شستشو مخصوص پوست‌های خشک

آبرسانی پوست‌های خشک که فاقد چربی و آب کافی هستند، امری دشوار است. این نوع پوست در زمستان و فصل سرما باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند تا خشک و سفت نشوند. بنابراین در فصول سرد باید از روغنی برای مرطوب کردن پوست صورت استفاده کنیم. ممکن است که نیاز باشد تا در طول روز چندین بار این کار را تکرار کنید. پس باید در انتخاب پاک‌کننده و خرید ژل شستشو برای پوست‌های خشک به فصلی که در آن قرار است استفاده شوند، دقت کنید. اگر فصل سرد باشد، پوست‌های خشک نیاز به مراقبت جدی‌تری دارند و باید از ژل شستشوی مناسب پوست چرب و سپس از کرم‌های مخصوص برای مرطوب کردن پوست استفاده شود. اگر به این موارد توجه نشود ممکن است پوست شما دچار خشکی شدید و در برخی موارد دچار تَرَک و زخم شود.

نکات خرید ژل شستشو مخصوص پوست‌های حساس

پوست بیشتر افراد واکنش‌های مختلف و متفاوتی نسبت به مواد آرایشی و بهداشتی خاص مانند صابون‌ها، لوسیون‌ها و دیگر محصولات مشابه نشان می‌دهند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که به این علت که از یک محصول خاص به طور اشتباه برای مراقبت پوست خود استفاده کرده‌اند، دچار تحریک پوست شده‌اند و پوست حساسی دارند. در صورتی که این باور اشتباه است. بهتر است که برای مطمئن شدن از نوع پوست خود از یک پزشک متخصص پوست مشورت بگیرید و سپس اقدام به خرید ژل شستشو برای پوست خود کنید. برای مثال، اگر پوست شما از نوع حساس نباشد و از محصولات مخصوص پوست‌های حساس استفاده کنید، در پوست خود نتیجه مورد نظر را نخواهید دید.

نکات خرید ژل شستشو برای پوست‌های ترکیبی (مختلط)

پوست صورت برخی از افراد در نواحی مختلف حالت گوناگونی دارد. به عنوان نمونه، بسیاری از افراد در پیشانی خود دارای پوست کاملا چرب هستند و در مقابل پوست گونه‌ها و بینی آن‌ها دارای حالت طبیعی و تقریبا خشک است. این افراد باید از ژل پاک‌کننده ملایم برای پوست صورت خود استفاده کنند که برای هر دو نوع پوست مناسب باشد. این نوع پاک‌کننده‌ها سبوم زیادی را از بین نمی‌برند و در نتیجه اگر پس از شستشو متوجه شدید که پوست شما سفت شده است، نشان‌دهنده آن است که عمل شستشو را بیش از حد انجام داده‌اید. همچنین می‌توانید برای پوست‌های ترکیبی از دو یا سه نوع ژل شستشو استفاده کنید. به این ترتیب که برای قسمت چرب (پیشانی و زیر چانه) از ژل شستشوی مخصوص پوست چرب، برای قسمت خشک (گونه‌ها) از ژل مخصوص پوست خشک و در دیگر نواحی از ژل شستشوی معمولی استفاده کنید.

روش استفاده از ژل شستشو

شیوه صحیح استفاده از ژل شستشو

برای استفاده صحیح پس از خرید ژل شستشو باید به این روش عمل کنید. ابتدا پس از خیس کردن صورت مقدار کمی از ژل شستشوی صورت را کف دست ریخته و به پوست صورت خود بمالید و به طور کامل ماساژ دهید. پس از چند دقیقه، پوست صورت را به طور کامل آبکشی کنید. اگر پوست شما چرب است، حتما به نسبت میزان چربی و آکنه پوست خود، با استفاده از انگشتان، لیف لایه‌بردار و یا فیس براش خود می‌توانید شستشوی صورت‌تان را تکمیل کنید.
توصیه می‌کنیم که برای پاک کردن تمام آلودگی‌ها از عمق پوست خود، از تونر استفاده کنید. نکته مهمی که در استفاده از ژل شستشو وجود دارد این است که حتما ژل شستشوی مناسب پوست صورت خود را انتخاب و استفاده کنید. پس از شستشوی صورت با ژل شستشو یا فیس‌واش بهتر است که با یک مرطوب‌کننده مناسب، پوست صورت خود را مدتی ماساژ دهید تا به شرایط عادی خود بازگردد.
برای تاثیرگذاری بهتر ژل شستشوی خود بهتر است که در تابستان روزی سه بار و در زمستان روزی دوبار از آن برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید. هرگز پس از شستشو زیر نور مستقیم خورشید نروید و از یک ضد آفتاب عالی در طول روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که دمای آب هنگام شستشو نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. پس از شستشو صورت را با فشار خشک نکنید. بهتر است با حوله‌ای نرم و به صورت ضربه‌ای نم باقی‌مانده روی سطح صورت را بگیرید.

خرید پاک کننده آرایش صورت مکمل خرید ژل شستشو

به این نکته توجه داشته باشید که حتی بهترین ژل شستشوی صورت برای پاک کردن آرایش صورت کافی نیست. در صورتی که صورت شما از مواد آرایشی پوشیده باشد، باید ابتدا از پاک‌کننده آرایش استفاده کنید و سپس از ژل شستشوی صورت بهره ببرید. پاک کننده آرایش صورت نیز انواع مختلفی دارد. اگر به دنبال خرید ژل شستشو یا سایر اقلام آرایشی و بهداشتی مرتبط هستید، می توانید به صفحه اصلی سایت ایریکت یا صفحه خرید پاک کننده آرایش صورت مراجعه کنید. در این صفحه انواع پاک کننده آرایش صورت برای شما با قیمت‌هایی بسیار مناسب گردآوری شده‌اند.

پاک‌کننده‌های مناسب آرایش صورت چه ویژگی‌هایی دارند؟

پاک کننده‌های آرایش صورت دارای ترکیباتی با خاصیت پاک‌کنندگی بالا هستند که هرگونه ترکیب آرایشی یا مواد اضافی موجود بر روی پوست را پاک و تمیز می‌کنند و باعث حفظ طراوت و شادابی پوست شما می‌شوند. معمولا در این محصولات ترکیبات مختلفی وجود دارند که علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود (پاکسازی سطح پوست)، موجب افزایش طراوت و درخشندگی پوست نیز می‌شوند. به همین دلیل است که استفاده منظم از این پاک کننده‌ها باعث شفافیت و لطافت پوست فرد خواهد شد. با این حال، باید به نکات مهمی در هنگام خرید ژل شستشو و پاک کننده‌های آرایش توجه کرد تا باعث وارد شدن آسیب‌های جدی و در مواردی غیر قابل جبران به پوست نشوند. در هنگام خرید این محصولات توجه داشته باشید که بر اساس نوع پوست خود مناسب‌ترین پاک کننده را خریداری کنید. برای مثال، پاک کننده مناسب پوست چرب با انواع تولید شده مخصوص پوست خشک متفاوت است و انتخاب اشتباه بین این دو، می‌تواند تا مدت‌ها موجب بروز مشکلات جدی در پوست شما شود.

ترکیبات ژل شستشوی صورت

ترکیبات متداول در ژل‌های شستشوی صورت

محصولات پاک کننده آرایش صورت از جمله ژل صورت به طور معمول ترکیبات مشابهی دارند. این ترکیبات علاوه بر مواد پاک‌کننده شامل رتینول، هیالورونیک اسید، سالیسیلیک اسید و ویتامین C و E می‌شوند و برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

ویتامین A

ویتامین A یا رتینول از ترکیبات اصلی تشکیل‌دهنده پاک‌کننده‌های آرایش صورت به شمار می‌آید. این ماده باعث جلوگیری از بروز چین‌وچروک‌های صورت می‌شود. در انواع مختلف محصولات پاک‌کننده آرایش صورت، مقادیر مشخصی از این ماده استفاده شده است تا علاوه بر ترمیم پوست صورت مصرف کنندگان، از وارد شدن آسیب به پوست صورت آن‌ها در اثر استفاده مرتب از ترکیبات آرایشی جلوگیری شود. همچنین چین‌وچروک دور چشم از مقاومت کمتری در برابر آسیب‌های وارده به پوست برخوردار هستند. رتینول با ترمیم خطوط دور چشم موجب از بین رفتن چین‌وچروک‌های سطحی پوست می‌شود و طراوت را به پوست شما بازمی‌گرداند.

هیالورونیک اسید

از ترکیب هیالورونیک اسید در پاک‌کننده‌های آرایش صورت استفاده می‌شود. این ماده با جذب آب موجب افزایش سفتی پوست می‌شود. از سوی دیگر، هیالورونیک اسید به فرآیند بازسازی و تولید سلول‌های پوست سرعت می‌بخشد و از ترکیبات مهم برای جوانسازی پوست صورت، دور چشم و نواحی گردن در یک روتین پوستی کامل به شمار می‌آید.

سالیسیلیک اسید و ویتامین C

از ترکیب سالیسیلیک اسید و ویتامین C در بسیاری از محصولات پاک‌کننده پوست و تمیزکننده آرایش صورت استفاده می‌شود. وظیفه این ترکیب افزایش شفافیت پوست و از بین بردن آکنه و جوش‌های پوستی است. استفاده از ترکیبات حاوی سالیسیلیک اسید می‌تواند بهترین روش برای درمان جوش و افزایش سلامت پوست باشد. همچنین استفاده از ویتامین C می‌تواند باعث درمان آفتاب سوختگی و ساخت کلاژن شود و همچنین علائم پیری پوست را کاهش دهد.

ویتامین E

ویتامین E از دیگر مواد تشکیل دهنده پاک‌کننده‌های آرایش صورت است که با عملکرد خوب خود موجب افزایش شادابی و زیبایی پوست می‌شود. از مهم‌ترین خصوصیات ویتامین E آن است که می‌تواند موجب ترمیم پوست‌های آسیب‌دیده و آفتاب‌سوخته شود و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از پیری پوست جلوگیری کند. همچنین برای از بین بردن لکه‌های پوستی از ویتامین E استفاده می‌شود.

داشتن پوستی شاداب با خرید ژل شستشوی مناسب

ژل شستشو از انواع شوینده‌های صورت است که آلودگی‌های مختلف در سطح پوست صورت را پاک می‌کند و به علت سازگاری با پوست‌های مختلف، جایگزین مناسبی برای صابون‌ها به شمار می‌رود. شما می‌توانید با خرید ژل شستشو برای پوست صورت خود از شر انواع آلودگی‌ها و آکنه صورت خلاص شوید و منافذ پوستی خود را بازتر کنید تا تنفس پوستی به بهترین شکل انجام شود. شما می‌توانید برای خرید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی به ایریکت مراجعه کنید و بهترین برندها را با قیمت مناسبی برای مراقبت از پوست و موی خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *