آرایشی و زیبایی, راهنمای خرید

راهنمای خرید کانتور و هایلایتر | چگونه بهترین آرایش را داشته باشیم؟

راهنمای خرید کانتور و هایلایتر

راهنمای خرید کانتور و هایلایتر مناسب برای انواع پوست

کانتورینگ به معنای ایجاد سایه‌هایی روی صورت است و سایه‌ها به تعیین نواحی خاص کمک می‌کنند. کانتورینگ باعث می‌شود که بینی شما بدون جراحی باریک‌تر، پیشانی کوچک‌تر و استخوان‌های گونه‌تان تیزتر به نظر برسند. هایلایت دقیقا برعکس کانتورینگ است و نور را به صورت اضافه می‌کند. وقتی هایلایت به آرایش صورت اضافه می‌کنید، یک ناحیه را برجسته‌تر نشان می‌دهید. داشتن کیت‌های کانتورینگ باعث می‌شود به مهار‌ت‌های آرایش حرفه‌ای برسید. تنها چیزی که نیاز دارید تکنیک کاربردی مناسب و لوازم مناسب است که به شما کمک کند کانتورینگ را به خوبی انجام دهید. اما قبل از انجام کار باید بدانید کدام کانتور و هایلایت برایتان مناسب‌تر است. در این مطلب راهنمای خرید کانتور و هایلایتر، تفاوت بین هایلایت و کانتور کرمی و پودری، روش یافتن بهترین سایه برای رنگ پوست و براش‌های مناسب را بررسی می‌کنیم.

خرید کانتور - ایریکت

مراحل انتخاب کانتور مناسب

اگر بخواهید آرایش کاملی داشته باشید، هایلایت و کانتور کردن بخش‌های کلیدی یک میکاپ بی‌عیب و نقص هستند. اما شاید از بین انواع سایه‌ها و محصولات کانتور که وجود دارند انتخاب بهترین گزینه که مناسب شماست دشوار باشد. در ادامه این راهنمای خرید کانتور و هایلایتر، اطلاعات مورد نیاز شما برای انتخاب کانتور مناسب وجود دارد.

انتخاب بافت کانتور: کرمی یا پودری

برخی از افراد دوست دارند با محصولات کرمی یا مایع کانتور کنند. در حالی که هر دو گزینه‌های عالی هستند، توصیه می‌کنیم با فرمول پودری شروع کنید، زیرا حداکثر کنترل را ممکن می‌سازد. هر زمان که با این تکنیک راحت‌تر شدید، می‌توانید از کرم یا مایع استفاده کنید. این روزها، بسیاری از برندها هایلایت و کانتورینگ را در یک پالت ارائه می‌دهند که فرآیند انتخاب رنگ شما را بسیار آسان می‌کند.

انتخاب سایه کانتور مناسب برای رنگ پوست شما

در این بخش از راهنمای خرید کانتور و هایلایتر در مورد انتخاب رنگ مناسب صحبت می‌کنیم. ابتدا حتما چندین رنگ را روی پوست خود آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام سایه برای رنگ پوست شما بهتر است. برای هایلایت، پودری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد و برای کانتورینگ، پودری را انتخاب کنید که یک تا دو درجه تیره‌تر است.
اگر پوست روشنی دارید، بهتر است از هر چیزی که رنگ نارنجی در آن وجود دارد اجتناب کنید؛ به رنگ‌های خنثی، مایل به قهوه‌ای و رنگ‌های کانتوری فکر کنید که به سمت سردی می‌روند. برای پوست‌های متوسط، از رنگ‌های برنزی بیشتری استفاده کنید یا کمی طلایی‌تر؛ زیرا این رنگ‌ها به طور طبیعی گرمای بیشتری در خود دارند. برای پوست‌های تیره، می توانید با پودرهایی که سایه‌های عمیق‌تری دارند بازی کنید و از چیزی خنثی‌تر استفاده کنید که تعادل مناسبی بین رنگ‌های آبی و قرمز داشته باشد. آزمایش محصولات کانتورینگ روی بازو یک راه آسان برای فهمیدن این موضوع است که محصول روی پوست طبیعی شما چگونه به نظر می‌رسد.

اگر شک دارید خاکستری را انتخاب کنید

از آنجایی که کانتور شما قرار است مانند سایه به نظر برسد، محصولات مات با ته‌رنگ خاکستری برای اکثر رنگ‌های پوست مناسب هستند. به راحتی کانتوری را انتخاب کنید که دو درجه تیره‌تر از پوست شما باشد. درحالی که این رنگ‌های کانتور خاکستری ممکن است صاف به نظر برسند، اما زمانی که زیر استخوان گونه، در امتداد دو طرف بینی و خط فک اعمال شوند، به صورت طبیعی ابعاد بیشتری به چهره می‌بخشند. اگر پوست تیره‌ای دارید، بهتر است از این نکته به‌کلی اجتناب کنید، چون باعث می‌شود کانتور شما روی پوست کدر یا خاکستری به نظر برسد.

اهمیت رژگونه برای جلوه بخشیدن به کانتور شما

اگرچه این قسمت در مورد راهنمای خرید کانتور و هایلایتر نیست اما نقش مهمی در نکات مربوط به آن دارد. افزودن مقداری رژگونه روی سیب گونه‌ها یک راه عالی برای رنگ دادن و نرم کردن ظاهر کلی کانتور شما است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که لبخند زده و سپس رژگونه را در جایی که گونه‌تان گردتر می‌شود بزنید، این همان سیب گونه شماست.

اهمیت براش خوب برای کانتور

این مرحله ربطی به انتخاب رنگ ندارد اما ذکر آن ضروری است. استفاده از براش‌های باکیفیت که به خوبی با هم ترکیب شوند برای کانتورینگ بسیار مهم است زیرا ترکیب، مهمترین بخش این فرآیند است. هنگام کار با پودر براش‌های طبیعی بهترین‌ها هستند، زیرا موها دارای کوتیکول‌هایی هستند که به راحتی و با دقت پودر را جذب و آزاد می‌کنند. پودر کانتورینگ خود را روی گودی گونه‌ها بمالید و آنقدر پخش کنید تا مشخص شود.
این قسمت از راهنمای خرید کانتور و هایلایتر در مورد روش انتخاب براش‌هاست که بی شک به دردتان میخورد. براش کانتور کوچک برای برجسته کردن نواحی کوچک‌تر روی صورت (مانند دو طرف بینی و زیر لب پایین) بهترین استفاده را دارد، در حالی که براش کانتور زاویه‌دار بهترین استفاده را برای استخوان‌های گونه‌تان دارد تا به آن خط زیبایی که همه می‌خواهیم، برسید. براش‌های کابوکی برای ترکیب کردن کانتور عالی هستند، بنابراین هیچ خط خشن وجود نخواهد داشت. وقتی صحبت از هایلایت به میان می‌آید، ما عاشق براش‌های فن هستیم؛ چرا که مقدار مناسبی از هایلایتر را برمیدارد تا گونه‌های شما درخشان به نظر برسد.

خرید هایلایتر - ایریکت

نکات انتخاب هایلایتر مناسب

در ادامه مطلب راهنمای خرید کانتور و هایلایتر به بررسی هایلایتر می‌پردازیم. این روزها هایلایترها به کیف لوازم آرایش هر خانمی راه پیدا کرده‌اند. اگر فقط مقدار کمی از این محصول روی پوست کشیده شود، در یک لحظه پوستتان روشن و درخشان خواهد شد. بهترین هایلایتر علاوه بر اینکه در تمام طول سال با استفاده از ترکیبات فشرده، کانسیلر و کرم‌ پودر به پوست شما درخشندگی می‌بخشد، می‌تواند ناحیه تیره‌تر صورت شما مانند زیر چشم‌ها را نیز روشن‌تر کند. (در این مقاله‌ها می‌توانید تعدادی از بهترین کرم پودرها و بهترین کانسیلرهای موجود در بازار را با جزئیات مطالعه کنید.)
 هنگام خرید هایلایتر برای صورت، همیشه بهتر است آن را روی نقاط بلند صورت خود قرار دهید، مانند استخوان گونه، پل بینی، کمان کوپید، مرکز پیشانی و چانه. اینها مناطقی هستند که نور به طور طبیعی به صورت شما برخورد می‌کند و هایلایتر با انعکاس نور، درخشندگی انعکاسی به شما می‌دهد.
همه هایلایترها در رنگ و بافت‌های متعددی عرضه می‌شوند. یک قانون کلی برای انتخاب هایلایتر این است که باید چند درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. همچنین بستگی به جایی دارد که آن را اعمال کنید. هدف استفاده از هایلایتر این است که ظاهری انعکاسی و شبنم‌دار داشته باشید و طوری به نظر برسید که انگار فقط پوست خود را مرطوب کرده‌اید.

انتخاب هایلایتر با توجه به رنگ پوست

بهترین راه این است که به دنبال هایلایتری باشید که دو درجه روشن‌تر از پوست شما باشد. به این ترتیب، درخشش شما طبیعی به نظر می‌رسد و مانند یک توپ دیسکو به نظر نمی‌رسید!! (مگر اینکه این موضوع خواست شما باشد). درست مانند کرم‌پودر، هایلایتر شما باید مانند قسمتی از پوست شما به نظر برسد و به طور یکپارچه ترکیب شود تا درخشندگی ظریفی ایجاد کند. در اینجا نکاتی در مورد انتخاب بهترین هایلایتر برای پوست‌های روشن، تیره و متوسط آورده شده است. در ادامه راهنمای خرید کانتور و هایلایتر، به بررسی چگونگی انتخاب هایلایتر مناسب برای انواع رنگ پوست می‌پردازیم.

هایلایتر برای پوست‌های روشن

سایه‌های رنگین‌کمانی در رنگ پوست‌های روشن بسیار زیبا هستند. شما باید به سراغ رنگ‌هایی مانند یاسی، هلویی، مرواریدی، نقره‌ای و شامپاینی بروید. رنگ‌های صورتی یکی دیگر از سایه‌های افسانه‌ای برای افرادی با رنگ پوست‌های روشن است. بهتر است از سایه‌های عمیق مانند برنز و مسی دوری کنید زیرا ممکن است بلند و حتی مصنوعی به نظر برسند و روی پوست شما خوب نباشند.

هایلایتر برای رنگ پوست متوسط

بهتر است شما به دنبال هایلایترهایی با ته‌رنگ هلویی یا طلایی باشید. رنگ‌هایی مانند طلایی و شامپاینی برای پوست‌های متوسط تا گندمی بهترین هستند. سایه‌های رنگین‌کمانی نیز می‌توانند موثر باشند، اما به دنبال رنگ‌هایی باشید که گرمای بیشتری نسبت به آنها دارند. از رنگ صورتی دوری کنید زیرا ممکن است در برابر پوست گرم شما خشن باشد.

هایلایتر برای پوست‌های تیره

شما باید به سمت رنگ‌های طلایی، مسی و برنزی متمایل شوید و از درخشش بیش از حد خودداری کنید، زیرا شما را خجالتی نشان می‌دهند. از رنگ‌های کمانی و یخ مانند صورتی دوری کنید زیرا ممکن است به جای روشن شدن به رنگ خاکستری ظاهر شوند و آرایش شما را خراب کنند.

با محصولات ایریکت، ترکیبی شگفت‌انگیز ایجاد کنید

در این مطلب از ایریکت راهنمای خرید کانتور و هایلایتر را در اختیار شما قرار دادیم تا اگر تا به حال از این محصولات استفاده نکرده‌اید، بدانید چه انتخابی باید داشته باشید. به طور کلی کانتورینگ و هایلایترها ترکیب شگفت نور و سایه را روی صورت شما ایجاد می‌کنند اما جالب است که تا مدت‌ها قبل، تنها میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای آنها را می‌شناختند و مدت زیادی از محبوبیت آنها بین همگان نمی‌گذرد. قطعا هرگاه بخواهید محصول جدیدی را امتحان کنید به اطلاعاتی برای خرید آن نیاز دارید. اگر نکات ذکر شده در این مطلب برای شما مفید بود لطفا لینک این مطلب راهنمای خرید کانتور و هایلایتر را برای دوستان خود نیز بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *